וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון נדחה: 4.5 שנות מאסר לרב הראשי לשעבר מצגר

23.2.2017 / 13:20

המחוזי בירושלים החמיר בשנה את עונשו של מצגר, שהורשע בעבירות שוחד, וקנס אותו בחמישה מיליון שקל. הוא יתחיל בריצוי עונשו ב-3 במאי, ופרקליטיו הודיעו כי יערערו. השופט: "העונש המוסכם לא משרת את האינטרס הציבורי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) ארבע שנות מאסר וחצי על הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר שהורשע בעבירת שוחד בהיקף של חמישה מיליון שקלים. השופט משה יועד הכהן דחה את הסדר הטיעון, והחמיר את עונשו של מצגר בשנה יותר, שנקנס גם בסך חמישה מיליון שקל. פרקליטיו הודיעו כי יערערו על ההחלטה. מצגר אמור להתחיל לרצות את עונשו ב-3 במאי.

השופט כינה את מעשיו של מצגר "מיזם עסקי מסואב". לדבריו, העונש שנקבע בהסדר הטיעון "לא משרת את האינטרס הציבורי". הוא מתח ביקורת על הפרקליטות: "גם כאשר סבורה המאשימה כי ההסדר ראוי, עליה לבחון אם הוא משרת את האינטרס הציבורי ואם הוא מעביר את המסר לציבור".

לקריאה נוספת:
למרות שהואשם בקבלת שוחד: מצגר הוזמן לנאום בכנס על "כבוד הרבנות"
הרב מצגר לבית המשפט: "גם אם העובדות נכונות – לא מדובר בשוחד"
הסדר טיעון לרב מצגר: הרב הראשי לשעבר ירצה 3.5 שנות מאסר

הרב יונה מצגר, בית המפשט המחוזי ירושלים 23 בפברואר 2017. רוני כנפו
העונש הוחמר. מצגר בבית המשפט, היום/רוני כנפו

מצגר הורשע במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות בכמה עבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס, ואולם בכתב האישום המקורי נטען כי מצגר קיבל סכומי שוחד בהיקף של כעשרה מיליון שקלים בעת שכיהן כרב הראשי של ישראל בשנים 2013-2003.

כתב האישום המקורי נגד מצגר כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס. במקרים רבים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

את הכספים קיבל מצגר מכמה גורמים: תרומות שנועדו לעמותות שסייע להן לגייס כספים, עשירים שהשתתף בשמחתם וששילמו לו על נוכחותו ומהפניות לגיור לרב גבריאל כהן מלוס אלנג'לס, שהפריש לו מהכספים שקיבל. סכום השוחד בכתב האישום המקורי עמד על כעשרה מיליון שקלים, אולם במסגרת ההסדר שונה כתב האישום ומצגר הודה בלקיחת שוחד בהיקף של חמישה מיליון שקלים.

הפרקליטות הגיעה להסדר הטיעון בין היתר בגלל קשיים ראייתיים בהוכחת כל האישומים נגד מצגר, בנוסף לשיקולים של חיסכון בזמן שיפוטי וייתור ניהול ההליך. עו"ד דניאל ויטמן מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר החתימה על הסדר הטיעון כי "הפרקליטות עמדה על כך שיש להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וקנס כספי גבוה, במיוחד לאור חומרת המעשים המיוחסים למי שכיהן בתפקיד כה בכיר, שאמור לשמש דוגמה ומופת לרבים, ובמסגרת זאת ניצל את תפקידו ומעמדו הרם על מנת לגרוף כספים לכיסו הפרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully