וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: לא יתקיימו בחירות חוזרות בבת ים - יוסי בכר ראש העיר

בית המשפט העליון קיבל פה אחד את הערעור על פסק הדין של המחוזי תל אביב, שקבע כי הבחירות מבוטלות בשל ליקויים ומעורבות ראש העיר הקודם, שלומי לחיאני. בכר, שנפסקו לו הוצאות משפט בסך 60 אלף שקל, בירך על ההחלטה: "בחירות עושים בקלפי, אמשיך לשרת את התושבים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

(בווידיאו: ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני משתחרר מהכלא)

בית המשפט העליון ביטל היום (ראשון) את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב מאפריל 2016 וקבע כי יוסי בכר ימשיך לכהן כראש עיריית בת ים. לפי החלטת העליון, בראשות השופט ניל הנדל, לא יתקיימו בחירות חוזרות בעיר. בכך, הפך את פסק הדין הקודם שקבע כי הבחירות מבוטלות בשל ליקויים ומעורבות של ראש העיר הקודם, שלומי לחיאני.

"אין זה רצוי שבית המשפט יפסול קולות בשל כך שהמועמד הבטיח הבטחה כללית שלא התכוון לעמוד בה", נכתב בהחלטה. אלי יריב, שהפסיד לבכר בבחירות לראשות עיר, הגיב לקביעת העליון ואמר כי עורכי דינו "לומדים את פסק הדין ויתייחסו אליו בהמשך". עוד או הוסיף: "בית המשפט העליון קבע באופן חד-משמעי כי הבחירות היו מושחתות. כעת הציבור יודע כי הבחירות היו מזוהמות במעשי שוחד וליקויים רבים. טובת תושבי בת ים תמיד הייתה ותהיה לנגד עייני ולכן אמשיך להשמיע את הביקורת הציבורית ולפעול למען התושבים והעיר כולה". בכר אמר כי "בית המשפט אמר את דברו וקבע שבחירות עושים בקלפי. אני מודה לתושבי בת ים על התמיכה והאמון, אמשיך לשרת אותם נאמנה".

מעיריית בת ים נמסר: בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של ראש עיריית בת ים יוסי בכר וקבע פה אחד כי הבחירות בעיר לא יבוטלו וכי בכר ימשיך לכהן כראש העיר. כמו כן, פסקו השופטים הנדל, זילברטל ושוהם הוצאות משפט בסך 60 אלף שקלים לטובת ראש העיר בכר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לשכת נתניהו מבהירה: לא נפר את ההתחייבות כלפי מפוני עמונה
פרשת ההתעללות בקשישים: בית האבות לא יקבל מטופלים חדשים, ההנהלה תוחלף
בכנסת דנו בהתנהגות ח"כים בישיבות מליאה: "אירוע חגיגי הופך לג'ונגל"

לקראת בחירות בבת ים: יוסי בכר, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ניצח ברוב זעום של 5,000 קולות. בכר/ראובן קסטרו

שופטת בית המשפט המחוזי רות לבהר שרון הצביעה על שורה של ליקויים בבחירות שנערכו בעיר ב-2015 בין בכר לבין יריב. בין היתר, היא ציינה כי בכר נתן הבטחות שלטוניות אסורות, כמו אי-העלאת ארנונה לבעלי עסקים, ונתן טובות הנאה לקבלנים. כמו כן, הצביעה השופטת על התערבות של עובדי עירייה במערכת הבחירות וכן על מעורבות של ראש העיר הקודם שלומי לחיאני, שלדבריה "לא בחל בשום אמצעים, ופעל נמרצות ובפומבי למען בחירתו של בכר, כאשר הוא מפזר הבטחות שלטוניות, כאילו שימש עדיין בתפקיד ראש העיר".

בכר נכנס לתפקידו ב-2014 לאחר השעייתו של קודמו לחיאני, לאחר שהוגש נגד האחרון כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. בינואר 2015 נערכו בחירות מיוחדות, ובהן בכר נבחר לתפקיד ברוב זעום של כ-5,000 קולות. מערכת הבחירות הייתה מלאה בהשמצות, בהתקוטטויות, בזיופים ובאיומים הדדיים בין שני המועמדים. בשני המטות עלו תלונות על התנהלות לא כשרה בצד השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully