וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנוטלה הבינלאומי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ברחבי העולם יחגגו את המצאת ממרח השוקולד הפופולרי. שחקן הכדורגל מהטובים ביותר בכל הזמנים – כריסטיאנו רונאלדו – יחגוג יום הולדת. ההסתדרות תכנס ישיבה לקראת הבחירות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ההסתדרות בצעד נוסף לקראת הבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחליטו אם לצאת לבחירות לראשות ההסתדרות. יחימוביץ' וניסנקורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתכנסו נבחרי ההסתדרות לישיבה שבה יודיעו הסיעות אם ברצונן להתמודד בבחירות שצפויות להתקיים במאי. היום זו ההזדמנות האחרונה של ח"כ שלי יחימוביץ' להכריז על מועמדותה לראשות ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וסיעתו "עוגן" יתמודדו בבחירות. סיעה זו חתמה על הסכם קואליציוני עם סיעת "הבית החברתי".

הצעת חוק לאיסור מכירת פרוות

ג'סטין ביבר במעיל פרווה. ספלאש
את ההצעה יזמה ח"כ מירב מיכאלי/ספלאש

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק על איסור מכירת פרוות. מדובר בהצעה שיזמה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) שדורשת במסגרת צער בעלי חיים לעצור את התעשייה שמוכרת פרוות. לדבריה, בכל שנה מתים בייסורים מיליוני בעלי חיים עבור תעשייה. עוד היא טוענת בהצעתה כי הרגע בעלי חיים עבור פרוותם הוא מעשה לא ראוי, לא מקובל ולא מוסרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

67 שנים לשלג הכבד בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בתל אביב, 1950/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 67 שנים, בשנת 1950, ירדה כמות השלג הנרחבת ביות בתל אביב מאז תחילת המדידות. החורף של שנת 1950 היה קר במיוחד, ובלילה שבין ה-5 וה-6 בפברואר ירד שלג כבד ברחבי הארץ, מהצפון ועד הנגב, שהפתיע את התושבים. ללא כל התרעה מוקדמת, כיסו יותר מעשרה מילימטרים של שלג את גוש דן, והצליחו לשמח רבים מילדי המרכז. יחד עם זאת, לא מעט תושבים, בעיקר עולים החדשים שהתגוררו במעברות, התקשו להתמודד עם מזג האוויר הסוער. אלפים נפגעו מנזקים ותקלות בעקבות השלג הפתאומי. לעומת זאת, היום, פברואר 2017, צפוי מזג אוויר נאה עם עלייה בטמפרטורות. שלג? לא בקרוב.

מזל טוב רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. רויטרס
עבר למדריד תמורת 94 מיליון אירו. רונאלדו/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הכדורגלן הפורטוגלי כריסטיאנו רונאלדו יום הולדת 32. רונאלדו משחק כיום בקבוצת ריאל מדריד ובנבחרת פורטוגל. את הקריירה שלו החל בספורטינג ליסבון ובגיל 17 שולב במשחקים של הקבוצה הבוגרת. ב-2003 עבר למנצ'סטר יונייטד בעבור חוזה בסך 15 מיליון אירו. ב-2009 עבר לריאל מדריד תמורת 94 מיליון אירו. שם, חתם על חוזה עד 2021 ובמסגרתו ירוויח 500 אלף ליש"ט בשבוע. במהלך הקריירה שלו הגיע ללא מעט הישגים, בהם מלך השערים של ריאל מדריד בכל הזמנים, נעל הזהב האירופית ותואר אצולה על תרומתו לפורטוגל. הישגיו קיבעו את מעמדו כאחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים.

יום הנוטלה הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוזמי המסורת הם אוהדי המותג. נוטלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הנוטלה הבינלאומי. מדובר במסורת שהחלה בשנת 2007 ונועדה לקדם את מותג השוקולד הפופולרי. יוזמי המסורת הם אוהדי המותג שקידמו את הרעיון בבלוגים וברשתות החברתיות. בראשם עמדה הבלוגרית האמריקנית שרה רוסו. החברה אימצה את הרעיון מרוסו ב-2015 והפכה אותו לרשמי. שוקולד נוטלה הומצא בזמן מלחמת העולם הראשונה, אז חלה עליה חדה במחירי פולי הקקאו באיטליה. בניסיון ליצור תחליף שוקולד, החליט ממציא הנוטלה פייטרו פררו, להוסיף אגוזים לממרח שייצר. פררו הלך לעולמו בשנת 1949 והוריש את החברה לבנו, מיקלה פררו, שהפך לאחד האנשים העשירים בעולם. הוא הלך לעולמו בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully