וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן שיגרה טיל ניסוי; רה"מ: "אסור שהתוקפנות תישאר ללא מענה"

סוכנויות הידיעות וטל שלו

30.1.2017 / 20:05

רשת "פוקס ניוז" דיווחה מפי גורמים רשמיים בארצות הברית כי הרפובליקה האסלאמית בחנה טיל בליסטי לטווח בינוני, לראשונה מאז נכנס הנשיא האמריקני לתפקידו. עוד נמסר כי הניסוי כשל, והטיל התפוצץ באוויר. נתניהו: "אדבר עם טראמפ על חידוש הסנקציות נגד איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: שיגור טילים בליסטיים ממתקן תת-קרקעי, מרץ האחרון)

איראן ערכה אתמול ניסוי בטיל בליסטי, לראשונה מאז נכנס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתפקידו – כך אמרו היום (שני) גורמים אמריקניים רשמיים לרשת "פוקס ניוז". לפי הדיווח, הניסוי, שלא הסתיים בהצלחה, אירע באתר מוכר מחוץ לעיר סמנאן, הנמצאת כ-220 קילומטרים ממזרח לטהראן.

לפי הגורמים, מדובר בטיל לטווח בינוני בשם "חוראמשר", והוא טס למרחק של 965 קילומטרים לפני שהתפוצץ באוויר. עוד נמסר כי הניסוי בחן את החלק האחראי להשבת הטיל לאטמוספירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לשיגור הטיל הבליסטי, ומסר: "מדובר בהפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון. בקרוב אפגש עם הנשיא טראמפ בוושינגטון, ובין השאר אני מתכוון לעלות בפניו את הצורך בחידוש הסנקציות נגד איראן - סנקציות נגד הטילים הבליסטיים וסנקציות נוספות נגד הטרור - וגם טיפול בכל ההסכם הכושל הזה של הגרעין. אני יודע שההסכם הזה מטריד לא רק את ישראל ולא רק את ארצות הברית, אלא גם מדינות רבות באזור ואנחנו נקדם את זה כי אסור שהתוקפנות של איראן תישאר ללא מענה".

עוד כתבות מהעולם:
הטבח במסגד בקנדה: אחד החשודים התקשר למשטרה והסגיר את עצמו
עצומה המונית לביטול ביקור טראמפ בבריטניה: "יביך את המלכה"
הרצח האכזרי שהוביל לעצירת המבצע הקטלני נגד הסמים בפיליפינים

טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
שיגור טיל בליסטי באיראן במרץ האחרון/רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספיסר מסר כי הממשל מודע לניסוי ובוחן את הסוגיה. "אנו מודעים לכך שאיראן שיגרה את הטיל. אנו בודקים את אופי השיגור".

הניסוי עשוי להוות הפרה של החלטה 2231 של האו"ם, שאושרה ימים לאחר חתימת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות ביולי 2015, ובמסגרתה על טהראן נאסר לקיים שיגורים בטילים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני למשך שמונה שנים. איראן טוענת כי הניסויים לגיטמיים שכן הטילים אינם יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני, ואף ערכה לפחות ארבעה ניסויים כאלה מאז חתימת ההסכם, האחרון שבהם היה ככל הנראה ביולי האחרון.

הניסוי ביולי, שקיומו לא אושר בידי הרשויות בטהראן, אירע יומיים לפני יום השנה הראשון להסכם הגרעין בין איראן למעצמות. איראן ניסתה לשגר סוג חדש של טיל בליסטי שהתבסס על טכנולוגיה של קוריאה הצפונית, אך גם ניסוי זה, על פי הדיווחים, נכשל. עוד נמסר כי הייתה זו הפעם הראשונה שבה איראן ניסתה את הגרסה שלה לטיל הצפון-קוריאני מדגם מוסודאן BM-25, שהטווח שלו מוערך ב-4,000 קילומטרים. הוא יכול לפגוע בישראל ובכוחות האמריקניים במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully