וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חטיבת הנח"ל ביקש במפתיע לפרוש מצה"ל "מסיבות אישיות"

29.1.2017 / 18:35

אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר, אישר את בקשתו של הכהן. אלוף משנה דן גולדפוס יחליפו בשבועות הקרובים. הכהן פיקד על החטיבה הדרומית באוגדת עזה במבצע "עמוד ענן" וב"צוק איתן"

מח"ט נח"ל אל"מ עמוס הכהן. ראובן קסטרו
היה מפקד יחידת מגלן בעברו. אלוף-משנה הכהן/ראובן קסטרו

מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה עמוס הכהן, ביקש היום (ראשון) לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל, מסיבות אישיות. אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר, אישר את הבקשה ואת הכהן יחליף בשבועות הקרובים אל"מ דן גולדפוס.

הכהן, בן 42 ואב לחמישה, מונה לתפקיד באפריל 2015. בעבר שירת שש שנים בסיירת מטכ"ל והתקדם לפקד על יחידת מגלן ועל גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל. הכהן שירת כראש לשכתם של שני רמטכ"לים, גבי אשכנזי ובני גנץ, ואף נשלח בשנת 2011 להיות נציג צה"ל בחיל הנחתים של צבא ארצות הברית (המארינס). שנה לאחר מכן החל לפקד על החטיבה הדרומית באוגדת עזה, תפקיד אותו מילא במהלך שני המבצעים האחרונים ברצועה, "עמוד ענן" בשנת 2012 ו"צוק איתן" בקיץ 2014.

בראיון לוואלה! NEWS בחג הפסח האחרון אמר כי לקח עמו לקחים רבים מהמערכה בעזה, אך בעיקר את הצורך לשים דגש על הכשרת הלוחמים לקרב. "לא לעשות לעצמנו הנחות באימונים, לנסות לדמות את מרחב האימונים כמרחב מבצעי ולאתגר את החיילים ולהקשות על המפקדים מנטלית", סיפר אז. "מה זה אתגרים מנטליים? למשל, נפעל לטווחים ארוכים, נחווה אירועים משמעותיים בלחימה עם נפגעים רבים במסגרות, מחלקות ואולי אפילו פלוגות, שיספגו פגיעות רבות ויצטרכו לשנות את המבנה שלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מלווים למנוחות את נחמן בן ה-11 שנרצח במושבה מגדל
טראמפ מגיב לביקורת נגדו: "תראו את התוהו ובוהו באירופה"
נתניהו: "עמדתנו הרשמית – שגרירות ארה"ב צריכה לעבור לי-ם"

מח"ט נח"ל אל"מ עמוס הכהן בחמ"ל. ראובן קסטרו
הכהן במהלך אימון חטיבתי, באפריל האחרון/ראובן קסטרו

על איום המנהרות אמר אז הכהן כי לא היה מפריז בעוצמתו. "זה אתגר שיכול להשפיע בעיקר מורלית ופסיכולוגית על התושבים בסביבה, אבל צה"ל מסתכל קדימה ומפתח את הטכנולוגיה שתתמודד עם הדבר הזה", הוסיף. לדבריו, צה"ל מאמן את היחידות הלוחמות להתמודד עם תוואי לחימה תת-קרקעי ומודע למאמצים של חמאס להיערך לקרבות מעין אלה.

הוא הוסיף כי כל לוחם בחטיבה עליה הוא מפקד עובר במהלך הכשרתו אימון בלחימה תת-קרקעית. "זה ברמה הבסיסית. האם נשאף להיכנס לשם? ממש לא", הוסיף. "מה קורה כשיש בכל זאת אירוע שמחייב אותנו לבצע מרדף בתוך מנהרה אז גם פה אין דילמה – כשהם מזהים אירוע שניתן לסכל אותו, כולל בתווך התת קרקעי, אנשים ייכנסו ויבצעו מרדף חם לתוך המנהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully