וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה: "100% בעד נאט"ו"

נשיא ארה"ב נפגש עם תרזה מיי בבית הלבן והעיד במסיבת עיתונאים כי קיבל הזמנה מהמלכה אליזבת לבקר בממלכה המאוחדת. מחר ישוחח עם פוטין בטלפון. לפי גורם רשמי בבית הלבן, טראמפ יחתום על צו המטיל איסור על כניסת פליטים ממדינות מוסלמיות לארה"ב

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש הערב (שישי) עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהגיעה לביקור בבית הלבן. מיי היא המנהיגה הזרה הראשונה המגיעה לביקור בחדר הסגלגל מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד בסוף השבוע שעבר. מאוחר יותר, לפי גורמים בבית הלבן, צפוי טראמפ לחתום על צו נשיאותי המטיל איסור זמני על כניסת פליטים ממדינות מוסלמיות ברובן.

במסיבת העיתונאים שערכו שני המנהיגים עם סיום פגישתם, אמרה מיי כי טראמפ אמר לה כי הוא "100% בעד נאט"ו" - זאת לאחר שהביע ספקנות רבה כלפי הברית במהלך קמפיין הבחירות שלו. כמו כן, ראשת ממשלת בריטניה ציינה כי באשר ליחסים עם רוסיה, עמדת ארצה היא כי יש להותיר את הסנקציות על מוסקבה על כנן, זאת עד שהאחרונה תיישם את ההסכמות שהושגו במינסק לגבי המשבר באוקראינה.

לקריאה נוספת:
טראמפ חתם על צו להקמת החומה עם מקסיקו: "מחזירים את השליטה"
טראמפ מוציא לפועל שלושה צעדים למניעת הגירה לא חוקית
אחרי 200 שנות השפלה: במקסיקו מסרבים להיכנע לשכנה השחצנית מצפון

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לקראת פגישתם בבית הלבן. 27 בינואר 2017. רויטרס
מקווים לשיתוף פעולה פורה. טראמפ ומיי בבית הלבן, הערב/רויטרס

בהתייחסו לשיחתו הצפויה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מחר, אמר טראמפ כי הוא מעוניין ב"יחסים מצוינים עם כל המדינות, עם רוסיה ועם סין". לדבריו, "עם חלק מהמדינות זה לא יתאפשר". הוא הוסיף כי "מוקדם מדי לדבר על סנקציות", וכי הוא מעוניין בפתיחה חיובית מול מוסקבה וכי הוא רוצה שיחסיו עם פוטין יהיו טובים למען הלחימה המשותפת מול "המדינה האסלאמית" (דאעש).

מיי הצהירה במהלך מסיבת העיתונאים כי טראמפ הוזמן בידי המלכה אליזבת לבקר בממלכה המאוחדת בהמשך השנה, וכי הוא קיבל את הזמנתה. יחד עם מיי, ציינו השניים כי ידונו בהמשך במסחר משותף ואף אמרו כי אמנת מסחר משותפת תועיל לוושינגטון וללונדון כאחד.

בהתייחסו לפרישתה העתידית של בריטניה מהאיחוד האירופי, אמר טראמפ כי לא שינה את עמדתו בנושא, וכי בביקורו האחרון בסקוטלנד אמר כי הדבר אכן יקרה. "שחטו אותי בתקשורת, אבל זה קרה", אמר. "הברקזיט יהיה טוב לבריטניה, זה יאפשר לנו לייצר הסכם סחר משלנו. הייתה לי חוויה לא טובה מבחינה עסקית במדינה אחרת, כשהייתי צריך אישורים מהאיחוד האירופי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
הבטיח לייצר "כוח גירוש". טראמפ/רויטרס

בביקורו בפנטגון הערב, צפוי טראמפ לחתום על צווים נוספים הקשורים במוכנות הצבא ובביטחון הלאומי. במסגרת הקמפיין שלו לנשיאות, הבטיח הנשיא למנוע הגירה בלתי חוקית, לבנות חומה בגבול מקסיקו ולמנוע כניסה של מוסלמים לארצות הברית. ביום רביעי האחרון חתם טראמפ על צווים להקמת החומה המובטחת, ואמר עם החתימה עליהם כי "אנחנו מחזירים את השליטה גבול".

בכלי תקשורת בארצות הברית דווח השבוע כי הצווים הנוספים שעליהם יחתום טראמפ יקשיחו את תנאי ההגירה הבלתי חוקית ויתמקדו בערים שבהן קיימת מדיניות של הימנעות ממעצר וגירוש מהגרים לא חוקיים. לפי נתוני הוושינגטון פוסט, ישנם 69 "מחוזות מקלט" שכאלה, שבהם הרשויות סירבו לבקשות מעצר פדרליות של מהגרים בלתי חוקיים. במהלך הקמפיין התחייב טראמפ להיאבק בתופעה זו של ערים שאינן משתפות פעולה עם בקשות פדרליות למעצר וגירוש של מהגרים בלתי חוקיים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לקראת פגישתם בבית הלבן. 27 בינואר 2017. רויטרס
המנהיגה הראשונה מהעולם הנפגשת עם טראמפ בחדר הסגלגל. מיי וטראמפ/רויטרס

טראמפ תכנן מאז כניסתו לתפקיד לחתום על צו שיקשיח עוד יותר את ההגירה ומתן הוויזות לתושבי איראן, עיראק, לוב, סומליה, תימן, סודאן וסוריה. לפי הערכות, הצעד שעליו יודיע טראמפ הוא עצירה של 30 יום בהנפקת ויזות שלא למטרות הגירה מאותן המדינות. מדובר במדינות שגם כיום אין מהן הגירה או מתן ויזות בהיקף משמעותי. צעד אחר שעליו דווח הוא עצירה למשך 120 יום של הענקת מעמד פליט למבקשים מכל המדינות.

בריאיון שהעניק לתכנית "60 דקות" כמה ימים אחרי בחירתו לנשיאות, אמר טראמפ כי בכוונתו לגרש שניים עד שלושה מיליון מהגרים לא חוקיים מארצות הברית באופן מיידי. בתחילת הקמפיין שלו, הבטיח הנשיא ליצור "כוח גירוש" שיסלק 11 מיליון איש שהגיעו למדינה ללא מסמכים, וכעת נראה שהוא נסוג מכך.

"אנחנו הולכים להוציא מהמדינה שלנו פושעים, חברי כנופיות, סוחרי סמים, בין שניים לשלושה מיליון, אחרת נכלא אותם", אמר. "הם נמצאים כאן בניגוד לחוק". טראמפ הוסיף כי לאחר שהגבול עם מקסיקו יהיה "בטוח", ממשלו יקבע מה לעשות עם יתר המהגרים הלא חוקיים בארצות הברית. "לפני שנעשה את הקביעה הזאת לגבי האנשים שהם מכנים נהדרים, קביעה מאוד חשובה, אנחנו הולכים להפוך את הגבול שלנו לבטוח".

(עדכון ראשון: 19:14)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסיבת עיתונאים לאחר שנפגשו בבית הלבן. 27 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ ומיי, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully