וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בתכנית הלימודים בבאר שבע: כתיבת ערכים בוויקיפדיה לכיתות ט'

26.1.2017 / 9:08

החל משנת הלימודים הנוכחית ישתלב פרויקט חדש לכתיבת ערכים בוויקיפדיה, כחלק מתוכנית הלימודים של כל תלמידי כיתות ט' בעיר באר שבע. הערכים ייכתבו בקבוצות של 2-4 תלמידים ויוסיפו לוויקיפדיה יותר מ-400 ערכים חדשים מדי שנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם המדריכים בכיתה./מערכת וואלה!, צילום מסך

תלמידי באר שבע יהיו בקרוב גם עורכים באנציקלופדיה המקוונת, ויקיפדיה. אחד האתרים הפופולריים בעולם הפך בעשור האחרון לתחנה הראשונה עבור כל מי שמבקש ללמוד על נושא מסוים באינטרנט. הכוח המניע את ויקיפדיה אלו העורכים, שמתחזקים את הערכים השונים בשפות רבות ומתדיינים כל הזמן לגבי התוכן.

החל משנת הלימודים הנוכחית ישתלב פרויקט חדש לכתיבת ערכים בוויקיפדיה, כחלק מתוכנית הלימודים של כל תלמידי כיתות ט' בעיר באר שבע. הערכים ייכתבו בקבוצות של 2-4 תלמידים ויוסיפו לוויקיפדיה יותר מ-400 ערכים חדשים מדי שנה. התוספת לתכנית הלימודים היא חלק מתכנית "ויקיפדיה בחינוך", שמובילה עמותת ויקימדיה ישראל יחד עם מחלקת החינוך בעיר ומדריכת הלשון העברית מטעם משרד החינוך.

התוכנית תכשיר את המורים לשפה העברית לשימוש בוויקיפדיה, והם ידריכו את התלמידים בכתיבת ערכים כחלק מתכנית לימוד העברית. מתנדבי ויקימדיה יצרו עבור התלמידים בנק נושאים שאינם קיימים בוויקיפדיה וילוו את המורים לאורך הפרויקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-400 ערכים חדשים מדי שנה./מערכת וואלה!, צילום מסך

"במקום לכתוב עוד עבודה בית ספרית, התלמידים ייקחו חלק בכתיבת תוכן בעל ערך, שיוכלו ליהנות ממנו עוד שנים רבות", אומרת שי כץ, רכזת חינוך בעמותת ויקימדיה. "התלמידים שישתתפו בפרויקט השנה יוכלו להמשיך לערוך בוויקיפדיה גם לאחריה, יחנכו את התלמידים החדשים בכל שנה וייסעו גם למורות בכיתות".

"התלמידים יכתבו על נושאים מגוונים: ראשי מועצות, טבע, מדע, ספורט, אתרי מורשת מתקופת השואה ועוד", נמסר מטעם מפעילי הפרויקט. "הם ינצלו את ההיכרות עם מיקומם הגיאוגרפי כדי לכתוב ערכים על העיר והסביבה, כמו "אקלים הנגב", "השוק הבדואי" ועוד.

היתרון בכתיבת ערכים בוויקיפדיה הוא לאפשר שימוש בהרבה מהמיומנויות של המאה ה- 21 כמו שימוש במחשב אישי, שימוש בכלים טכנולוגיים שונים, איתור וחיפוש של מידע איכותי ברשת (אוריינות מידע) והם גם יזכו להתנסות בבחינה ביקורתית של מידע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully