וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האופוזיציה האמיתית בישראל היא אני, דרוקר ואלדד יניב". אהוד ברק יורה

יעקב אילון

26.1.2017 / 10:00

"נתניהו לא יכול להישאר ראש ממשלה במדינה מתוקנת. היועץ המשפטי צריך להתעשת". "סיגרים זה טוב כל עוד משלמים עליהם". "זו ממשלה משיחית של אין כלום ולא יהיה כלום". אהוד ברק מצא את ייעודו כצייצן ב-03:00 בלילה: "טוקבקיסט? אני טוויטריסט". וואלה! Talk עם יעקב אילון

עריכת וידאו: רן צימט

צפו בריאיון המלא של יעקב אילון עם אהוד ברק בתוכנית וואלה!TALK

"גם אני מעשן סיגרים, רק ההבדל הוא שאני קונה אותם. קיבלתי לפני 20 שנה מאולמרט סיגרים, ויכול להיות שחבר מגיע ומביא חפיסה עם כמה סיגרים. אני לא רואה בזה בעיה. מה שמטריד זה מה שעולה מתוך ההקלטות, שנוצר דפוס שיטתי"

אהוד ברק, החייל המעוטר בצה"ל, הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה, חוזר לקדמת הבמה. בריאיון חושפני בוואלה! TALK, תכנית הריאיונות החדשה של יעקב אילון, הוא מדבר על הכול. החל מהפרשיות האחרונות של נתניהו, הכתם המכוער שיישאר מפרשת אלאור אזריה, הסוף של ארה"ב כשוטר העולמי בעידן טראמפ, החששות מהכחדת המפעל הציוני, החיבה המשותפת שלו ושל ביבי לסיגרים והקריאה הנוקבת להחליף את ממשלת הימין לפני שישראל תהפוך למדינת אפרטהייד. עם קמפיין מסתורי ברחבי הארץ הקורא לו לחזור לפוליטיקה, ברק לא פוסל אך גם לא ממהר לחזור למירוץ. בינתיים הוא קורא לכלל הציבור לעשות מעשה ולא להישאר אדישים, בזמן שהוא מגלה את עולם הציוצים ויורה לכל הכיוונים.

"אני כותב ב-twitter כשבא לי. זה הדבר הכי פשוט, אפקטיבי ואפילו משעשע. אני טוויטריסט. מטרמפפ, לא צריך לזלזל בהקלדה הזאת בשלוש לפנות בוקר, היא הביאה אדם אחד למקום רחוק מאוד. אם הייתי אדם שיושב בסלון בפיג'מה, אף אחד לא היה עושה לי לייק וזה לא היה זוכה לתפוצה והד כזה. בגלל שעושה את זה בן אדם שהיה שם ומכיר את הדברים, מקשיבים אחרת למה שאני מקליד. כאזרח מודאג, מטריד אותי הכיוון שאליו הולכת מדינת ישראל. היא נמצאת בהישגים עצומים מצד אחד, אבל הממשלה הנוכחית, בעיקר ראשה, מובילה אותנו לכיוון שהוא מסוכן לעתיד המפעל הציוני. אני פשוט אזרח מודאג".

"לפני שנה וחצי הוקמה בישראל ממשלה שהיא כולה ימנית. אין ברק, אין ציפי לבני, אין מישהו שמפריע לעשות מה שרוצים. כך נחשפת האג'נדה האמתית. בניגוד לדיבור על שתי מדינות לשני עמים ועל שלמות העם שקודמת לשלמות הארץ. האג'נדה האמתית של הממשלה הזאת היא הובלה למדינה אחת, שתהיה בהכרח עם רוב ערבי. יש ויכוח אם זה יקרה בעוד שנתיים ביחד עם עזה או בעוד 10 שנים בלי עזה. אבל היא תהיה עם רוב ערבי ומלחמת אזרחים בתוכה, יכול להיות שגם עם אפרטהייד וזה הדבר הכי מסוכן".

אהוד ברק לראיון אישי אחד על אחד עם יעקב אילון באולפן וואלה ניוז. ראובן קסטרו
"אני אזרח מודאג. מוטרד ממה שקורה במדינה". ברק ואילון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

ברק נזהר מלדבר במפורש על פרשת 1000 ופרשת 2000 בהן מעורב נתניהו, אך אינו חוסך ביקורתו מממשלת הימין וגם מהתנהלותו של נתניהו. "נתניהו נגרר, הוא לא מוביל את המדינה. מדינה שמתנהלת בצורה הזאת לא מתנהלת נכון והולכת לכיוונים מסוכנים מאוד, ואני לא רוצה לדבר על הצל של המועקות אחרות שיושבות על נתניהו. זאת ממשלה שאין לה לא חזון ולא דרך. הפסיביות, הפסימיות, החרדתיות, ומידה של קורבניות שנתניהו עצמו נכלא בהם וגורר איתו את כל הממשלה. זה מתכון להידרדרות שיכולה להביא לקריסת הפרויקט הציוני כולו. היום זאת ממשלה שכשנסכם אותה, גם אם היא תמשך עוד 15 שנה, זה יהיה אין כלום כי לא היה כלום ולא יהיה כלום".

"במדינה מתוקנת, נתניהו לא היה יכול להמשיך לתפקד. אם יש המלצה להגיש כתב אישום, נתניהו צריך להודיע שנבצר ממנו להמשיך לתפקד. כולנו מאחלים לו שבתקופה קצרה תוכח חפותו, אבל ראש ממשלה איננו יכול לתפקד כשעוסקים בהגשת כתב אישום נגדו על התנהגותו האישית. הרי היועץ המשפטי לממשלה, שבמציאות הישראלית הוא גם התובע הכללי, צריך לדון עם ראש הממשלה על עוד נושאים כמו עמונה, ואחר כך ללכת לחדר השני ולדון בהגשת כתב אישום נגד אותו ראש הממשלה. ההתנהגות של היועץ המשפטי מוזרה אבל אני לא חושב שצריך להשעות אותו, אלא הוא צריך לפעול בצורה הרבה יותר החלטית".

"אי אפשר להסביר מדוע רביב דרוקר חוזר מהמספנות מגרמניה עם דיווחים מצמררים, וחוקרי המשטרה עוד לא שם כדי לבדוק. אי אפשר להבין מדוע רגע אחרי שהיועץ סיים לקרוא את תמלולי השיחות בין ביבי למוזס הוא לא קורא לראש הממשלה ומורה לו להעביר את תיק התקשורת מאחריותו. יש כאן דברים שלא מתקבלים על הדעת. אני מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יתעשת ויבין את האינטרס הציבורי. אני גם מאחל, יחד עם כולם, שנתניהו יצא מזה בשלום".

"יש אנשים שאוהבים לעשן סיגר וזה טוב", אומר ברק עם עקיצה לנתניהו. "גם אני מעשן סיגרים, רק ההבדל הוא שאני קונה אותם. קיבלתי לפני 20 שנה מאולמרט סיגרים, ויכול להיות שחבר מגיע ומביא חפיסה עם כמה סיגרים. אני לא רואה בזה את הבעיה. מה שמטריד זה מה שעולה מתוך ההקלטות, ואני לא רוצה אפילו לחזור על זה כי אני לא יודע אם ראינו הכול, שיוצר דפוס שיטתי".

בתגובה לדברים שנאמרו בריאיון, הגיב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "יצא המרצע מהשק: לחץ של אנשי תקשורת ופוליטיקאים על היועץ המשפטי וגורמי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר נגד ראש הממשלה נתניהו. זהו ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בדרך לא דמוקרטית".

בתגובה לכך, צייץ ברק בעמוד הטוויטר שלו: "פתטי. הפיכה? למישהו עף הבורג. האיש שאמור לשמור עלינו מדאעש - משקשק מריאיון בוואלה! NEWS. מריחים את הזיעה מבלפור עד לכאן. ככה נראית תחילת הסוף". גם ח"כ מיקי רוזנטל, שאוזכר בפוסט של נתניהו, התייחס לתגובתו: "‏מה לא ברור ביבי? ראש ממשלה הגון מחליפים בקלפי, ראש ממשלה מושחת מודח בהכרעת דין. זה קרה לאולמרט - ואתה הולך בדרכו. לא הפיכה ולא בטיח".

טראמפ חתם על צו המורה על נסיגה מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי. רויטרס
"לא צריך לזלזל בציוצים בשלוש לפנות בוקר, היא הביאה אדם אחד למקום רחוק מאוד". טראמפ בבית הלבן/רויטרס
"נתניהו נגרר, הוא לא מוביל את המדינה. מדינה שמתנהלת בצורה הזאת לא מתנהלת נכון והולכת לכיוונים מסוכנים מאוד, ואני לא רוצה לדבר על הצל של המועקות האחרות שיושבות על נתניהו. זאת ממשלה שאין לה לא חזון ולא דרך"

לאחרונה מתנוססים ברחבי הארץ שלטי חוצות מסתוריים, הקוראים לברק לחזור לפוליטיקה, אך ברק נותר עמום בהתייחסותו לנושא. "גם אני ראיתי את הפרסומים שקוראים לי לחזור, אבל אין לי מושג מי עושה את זה. אם הייתי יודע הייתי אומר לו 'תשמור על הכסף, אני אגיד לך מתי להוציא אותו ועל מה'. אני מודאג מהמצב בארץ, לא מודאג ממצבי האישי. שאלו אותי כבר יותר מפעם אחת ואמרתי שאינני מתכוון להצטרף לאף מפלגה קיימת כדי להוביל אותה. אבל לא מוכרחים או לרוץ לראשות הממשלה או לא לעשות כלום".

"אתה מסתכל מסביב ורואה שאין אופוזיציה. האופוזיציה הייתה צריכה להגיד את הדברים שאני אומר בטוויטר. מישהו אמר לי שהאופוזיציה היום בנויה מחמישה אנשים: רביב דרוקר, אלדד יניב, אמנון אברמוביץ, ליאור שליין ואנוכי. המחנה הציוני מתעסקים בעיקר בכך שלא יזהו אותם כאוהבי ערבים, ולפיד נראה כאילו הוא מתעסק רק בכך שלא יזהו סדק בינו לבין ביבי".

גם על הנשיא החדש, טראמפ, אותו ברק לא פגש מעולם, הוא כבר התריע מראש. "אנשים גיחכו עליו בהתחלה, אבל אני כבר הזהרתי בעבר באחד הציוצים שלי מפני צהלות יתר של הימין מכך שטראמפ הגיע, כאילו הוא נציג המשיח. טראמפ מוותר על תפקידה של אמריקה כמגדלור מוסרי לעולם, כנושאת התקווה וערכי החופש, זכויות האדם והדמוקרטיה, תפקיד שארה"ב מילאה 70 שנה בעולם. הוא גם לא מתכוון להיות השוטר העולמי יותר. אמריקה, שמגדירה את עצמה מחדש במונחים האלה, הופכת לעוד שחקן כוח של הורדת ידיים. היא לא שונה מסין, רוסיה או מכל שחקן כוח אחר. העולם מאבד משהו חשוב מאוד, אמריקה מאבדת משהו חשוב מאוד מזהותה ואני לא בטוח שלא תהיה התנגדות לכך".

שלט חוצות הקורא לאהוד ברק לרוץ לפוליטיקה. ספק 500
"אני לא מתכוון להצטרף לאף מפלגה קיימת". שלט חוצות הקורא לברק לחזור לפוליטיקה/ספק 500

את הריאיון חותם ברק בקריאה נחרצת לכלל האזרחים, צעירים ומבוגרים, לא להפקיר את גורל המדינה ולצאת לרחובות. "אני מוטרד מאוד ממה שקורה במדינה וחושב שצריך לשנות את זה. לא צריך להיות בן 75 כדי לשנות, גם בני 30 צריכים. אני קורא לאנשים לקום מהכורסאות ולעשות מעשה לפי מה שהם מאמינים. מרטין לות'ר קינג אמר: 'חיינו מתחילים את סופם ביום שאנחנו שותקים על דברים שאסור לשתוק לגביהם'. אני מציע את האמירה הזאת כחומר למחשבה לכל הצופים".

וואלה! Talk היא תכנית ראיונות חדשה עם יעקב אילון. בכל שבוע נארח דמות משפיעה ומסקרנת לשיחה מעניינת אחד על אחד. השבוע – אהוד ברק מדבר על הכול, וגם מצייץ. הצטרפו אלינו לריאיון המרכזי של סוף השבוע באתר ובאפליקציית וואלה! NEWS

אהוד ברק לראיון אישי אחד על אחד עם יעקב אילון באולפן וואלה ניוז. ראובן קסטרו
"אני קורא לאנשים לקום מהכורסאות ולעשות מעשה"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully