וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי צה"ל יוצאת מהצבא: תחנת הרדיו תהיה כפופה למשרד הביטחון

24.1.2017 / 19:45

השר ליברמן קיבל את המלצת מנכ"ל משרד הביטחון, והחלו המגעים להעברת היחידה מצה"ל. משרד הביטחון קרא להקמת מנגנוני בקרה "שיבטיחו את עצמאותה של התחנה". ח"כ נחמן שי: "אז עכשיו לליברמן תהיה תחנת שידור?"

צילום: באדיבות דה מרקר, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש יולי האחרון: שר הביטחון לשעבר יעלון מתייחס לצעדים אפשריים בנוגע לגלי צה"ל)

תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל תצא מאחריות הצבא ותועבר לידי משרד הביטחון – כך החליט היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בהתאם להמלצת מנכ"ל משרדו, אודי אדם. בעקבות החלטת השר, יוקם צוות יישום, שיעסוק בהעברת התחנה מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון, עד לתחילת חודש מאי הקרוב. לפי שעה, מדובר במהלך ראשוני בלבד שהשלכותיו המלאות טרם התבררו.

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי הדיון על מיקום גלי צה"ל נערך לבקשת הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, שביקש לבחון את הוצאת התחנה מידי הצבא, על מנת לאפשר לצה"ל להתמקד במשימות הליבה שלו. עוד נמסר כי ההחלטה תואמת את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכפופה לגיבוש מנגנוני בקרה מתאימים.

עוד בוואלה! NEWS:
בדקה ה-90: כהונת מפקד גל"צ ירון דקל הוארכה בחצי שנה
ליברמן על פרשת נתניהו-מוזס: "על דיבורים לא מגישים כתב אישום"
ליברמן החליט להאריך את כהונת איזנקוט בשנה: "רמטכ"ל מוערך"

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
"מסע לחצים". בית גלי צה"ל ביפו/ניב אהרונסון
"פגיעה אנושה בעיתונאי התחנה ובעובדיה, באופן העלול להביא לסגירתה"

מנגנונים אלה, על פי הודעת משרד הביטחון, "יבטיחו את עצמאותה ואת אי-תלותה המקצועית, התוכנית, והארגונית של התחנה". כמו כן, הובהר כי "העברת היחידה התקבלה לאחר עבודת מטה מקיפה שנערכה בחודשים האחרונים, וכללה גם התייחסות לפן המקצועי, הארגוני והמשפטי הנלווים לקבלת החלטה זו".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), חבר ועדת החוץ והביטחון ומפקד גלי צה"ל לשעבר, מסר בתגובה להודעת משרד הביטחון: "אז עכשיו לליברמן תהיה תחנת שידור? זהו שינוי מהותי במעמד התחנה". לדבריו, "לא עולה על הדעת כי יעשה דבר כזה ללא דיון ציבורי רחב ומקיף. בלבו של הדיון הזה עצמאות התחנה וחופש הפעולה העיתונאי של אנשיה. בשום פנים אין להכפיף התחנה לדרג פוליטי ולהכתיב לה את מהלכיה ותכניה".

יו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, טען כי "הופתענו לגלות דרך העיתונות על ההחלטה". לדבריו, "החיפזון וקיום המהלך הוא הרה אסון, מהלך בלתי הפיך שיהיה קושי רב לשנותו בעתיד". הוא ביקש להשהות את המהלך ולקיים פגישה דחופה עם שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון בנושא.

"בגלי צה"ל משרתים בכפיפה אחת חיילים ואזרחים עובדי צה"ל, להם נתונה דאגת הארגון", הוסיף פרידמן. "זוהי פגיעה אנושה בעיתונאי התחנה ובעובדיה, באופן העלול להביא לסגירתה". הוא הבהיר כי "כל מהלך של שינוי מבני מחייב הידברות עם ארגון העובדים, מסירת כל המידע הרלוונטי הקשור להחלטה וקיום מו"מ להבטחת העובדים, קל וחומר כשמדובר בשינוי מבני של מוסד ציבורי כדוגמת גלי צה"ל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בתרגיל של חטיבות המילואים הראל ושועלי מרום בצאלים, 20 בדצמבר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אין להכפיף התחנה לדרג פוליטי". ליברמן ואיזנקוט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

התחנה עמדה באחרונה במרכזן של כמה סערות ציבוריות, האחרונה שבהן עקב פיטוריה של שדרנית גלגלצ חן אלמליח. עו"ד רון לוינטל, שדר גלי צה"ל לשעבר, מתח בשיחה עם וואלה! NEWS ביקורת קשה על החלטת מפקד התחנה ירון דקל: "תחנת גלי צה"ל עוברת בשנתיים האחרונות מסע לחצים, בחינה תחת מיקרוסקופ וחיפוש כל רמז או עילה כדי לעודד את סגירתה או הצגת אנשיה ככופרים".

לפני כחצי שנה, סערה ציבורית נוספת פרצה בעקבות שידור תכנית של האוניברסיטה המשודרת, שהייתה אמורה לעסוק במשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. שר הביטחון לשעבר משה יעלון הביע אז ביקורת נגד ליברמן, וטען: "אני שומע מה הולכים לעשות לגלי צה"ל - קוראים לזה פראבדה". הוא השווה את תכניתו של ליברמן בנושא להפיכת התחנה לגוף התקשורת ששימש הביטאון הרשמי למפלגה הקומוניסטית בברית המועצות. "דרושה מנהיגות אחרת שיודעת להתמודד עם הבעיות האלה", הוסיף, בדברים שנשא בכנס תחזיות 2020 של "דה מרקר" ו"קסם מדדים".

(עדכון ראשון: 17:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully