וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה פרקליט המדינה לשעבר: על מנדלבליט לפסול את עצמו מתיק נתניהו

17.1.2017 / 12:46

יהושע רזניק אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "נוכח היכרותו העמוקה עם ראש הממשלה, זה לא נכון שהוא יעמוד בראש הצוות שעוסק בפרשות נתניהו". הוא יצא נגד הדלפות התמלילים ואמר: "זה נותן לנחקרים הזדמנות להתכונן"

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

"עם כל הכבוד למנדלבליט, נוכח היכרותו העמוקה ועבודתו עם ראש הממשלה – זה לא נכון שהוא יעמוד בראש הצוות שעוסק בפרשות נתניהו", כך אמר היום (שלישי) יהושע רזניק, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. בדבריו, קרא רזניק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלא להתעסק בחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"יש ביקורת לא מבוטלת על התנהגותו והתנהלותו של היועץ. אם ד"ר מנדלבליט היה מתמנה לשופט ונתניהו היה מגיע לפניו, הוא לא היה פוסל את עצמו? אני בטוח שהיה אומר 'אני מכיר אותו ולא יכול לשבת'", המשיך רזניק. "אני לא מטיל ספק ביושרו של היועמ"ש, אבל זה קשה מאד לבן אנוש. הוא היה צריך לומר שבעניין נתניהו הוא לא יעסוק. היה צריך לקבוע כלל של ניגוד עניינים".

לקריאה נוספת:
חדר ליד חדר: עורך "ישראל היום" מעיד, מו"ל "ידיעות אחרונות" נחקר
מנדלבליט: "נגבו עשרות עדויות; נשקול לפרסם את ההקלטות"
נתניהו לעג לתקשורת: "הנה עוד תמלול - 'ביבי: זה לא יעזור לכם'"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס של המכללה האקדמית נתניה, 16 בינואר 2017. שלומי גבאי
"זה קשה לבן אנוש". מנדלבליט/שלומי גבאי

בהמשך, התייחס רזניק לפרשת 2000 ולהדלפות של תמלילי השיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. "אם קטעים מהשיחות מובאים מדי ערב, יכול להיות שלמחרת הם ייחקרו על זה, וזה נותן להם הזדמנות לנסות ולהתכונן ואז להגיב. ההדלפות מסייעות להם להתכונן לחקירה הבאה".

עוד הוא הוסיף: "את הביטוי 'לא היה' צריך למחוק, כי היה. עכשיו השאלה לאן זה יוביל. אם הדברים נעשו בעד פעולה שקשורה לתפקידו של נתניהו, הרי שזה שוחד. אם זה נעשה בעת תפקידו כעובד ציבור, אז זה אסור לפי חוק המתנות. להגיד 'לא ידעתי' בנסיבות כאלה זה נשמע תמוה מאוד. אם המטרה שלו לכאורה הייתה ללכוד את נוני מוזס, מספיקה שיחה אחת טובה, למה 12 שיחות? צריך לקרוא את כל השיחות ברצף, קשה להבין ממשפט כזה או אחר שמודלף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully