וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר ליד חדר: עורך "ישראל היום" העיד, מו"ל "ידיעות אחרונות" נחקר

עמוס רגב מסר עדות במשך כחמש שעות במשרדי להב 433 במסגרת תיק 2000, כמו גם נוני מוזס שנחקר בפעם החמישית. בהמשך גם בנו של נתניהו יעיד במשטרה. המפכ"ל: "החקירה לא תהיה ארוכה מאוד"

צילום: יותם רונן ובני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

מצעד הנחקרים ומוסרי העדויות בשתי הפרשות שבהן נחקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמשך היום (שלישי), עם הגעתו של העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב, למסירת עדות בפני חוקרי להב 433 במסגרת פרשה 2000. מתן העדות של רגב נמשך כחמש שעות. במרכז הפרשה קשר לכאורה בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, והשפעה לכאורה על חקיקה שנועדה לצמצם את תפוצת החינמון בבעלות מקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון.

בהמשך הגיע גם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס לחקירתו החמישית במסגרת פרשה 2000 ונחקר במשך כשבע שעות. במסגרת הפרשה צפוי, בין היתר, גם השר זאב אלקין צפוי למסור היום עדות.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשייך התייחס הבוקר במהלך סיור ברהט לחקירת הפרשות. "החקירה לא תהיה ארוכה מאוד", הבטיח. לגבי פרישתו של ניצב מני יצחקי, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הוסיף: "הוא לא יעזוב את תפקידו לפני שהכול נגמר, הוא ביקש לפרוש מזמן, אבל יש סיכום בינינו".

לקריאה נוספת:
נתניהו לעג לתקשורת: "הנה עוד תמליל - 'ביבי: זה לא יעזור לכם'"
מו"ל ידיעות אחרונות נחקר בפעם הרביעית; העורך הראשי מסר עדות
"נתניהו תיווך בין מוזס לשלושה אנשי עסקים שישקיעו ב'ידיעות אחרונות'"

רוני אלשיך בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
"אני שמח שהמשטרה לא מדליפה מחדר החקירות". אלשיך/הארץ, אמיל סלמן

"בסוף ההחלטה היא של היועץ המשפטי", הבהיר אלשיך. "איש לא מפריע לעבודתנו המקצועית. אם יסתבר שיש עבירות ומאחוריהן יהיו ראיות מסודרות, אז המשטרה עשתה את תפקידה". לדבריו, "הוא מורכב ומקצועי ואנו עושים זאת ביושרה המרבית. אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהחגיגה התקשורתית".

אלשיך הבהיר: "תפקידנו בעניין הזה הוא לבער שחיתות ולשמור על קופת המדינה. בתחום שנמצא בכותרות יש לנו תפקיד מוגדר, הרבה יותר ממוקד. התפקיד שלנו הוא לא לאסוף מידע על נבחרי הציבור וליזום פעילות חשיפתית. המידע מגיע מטבע הדברים במדינה דמוקרטית". הוא הסביר כי "אנחנו צריכים להיות מתואמים עם היועץ המשפטי ולפעול על פי הנחיותיו". לדבריו, "אנו עושים עבודת קודש טהורה, ישרה ומקצועית. אני שמח שהמשטרה עושה עבודה מקצועית ולא מדליפה מחדר החקירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עמוס רגב העורך הראשי של עיתון ישראל היום בכניסתו לחקירה ביחידת להב 433, 17 בינואר 2017. ניר קידר, הארץ
מוסר עדות. העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב, היום/הארץ, ניר קידר
נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
חקירה נוספת. מוזס נכנס לחקירה, שלשום/טליה קדוש

בהמשך היום צפוי להתייצב יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, לעדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בפרשה 1000, שעניינה קבלת טובות הנאה לכאורה של ראש הממשלה ובני משפחתו, ובהם יאיר, מאנשי עסקים שונים.

יאיר צפוי להישאל על אודות המתנות וההטבות שקיבל מאיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר, וחוקרי המשטרה יאמתו אותו עם עדויות ומסמכים שונים שנאספו בחודשים האחרונים במסגרת החקירה. חקירתו של נתניהו הבן תהיה בעדות פתוחה, כלומר, שלא תחת אזהרה והיא המשך לחקירתו של נתניהו האב והרעיה שרה במסגרת פרשה זו. בני הזוג נחקרו, בין היתר, על אודות סיגרים ומשקאות אלכוהוליים שקיבלו לכאורה מהמפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו בקלפי בשכונת רחביה בירושלים, ינואר 2013. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
החקירה מספקת את היועמ"ש. נתניהו האב והבן/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

יהושע רזניק, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה קרא בריאיון באולפן וואלה! NEWS ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלא להתעסק בחקירותיו של נתניהו. "עם כל הכבוד למנדלבליט, נוכח היכרותו העמוקה ועבודתו עם ראש הממשלה – זה לא נכון שהוא יעמוד בראש הצוות שעוסק בפרשות נתניהו", אמר.

"יש ביקורת לא מבוטלת על התנהגותו והתנהלות של היועץ. האם ד"ר מנדלבליט היה מתמנה לשופט ונתניהו היה מגיע לפניו? הוא לא היה פוסל את עצמו? אני בטוח שהיה אומר 'אני מכיר אותו ולא יכול לשבת'", המשיך רזניק. "אני לא מטיל ספק ביושרו של היועמ"ש, אבל זה קשה מאוד לבן אנוש. הוא היה צריך לומר שבעניין נתניהו הוא לא יעסוק. היה צריך לקבוע כלל של ניגוד עניינים".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס של המכללה האקדמית נתניה, 16 בינואר 2017. שלומי גבאי
"היה צריך לקבוע כלל של ניגוד עניינים". מנדלבליט/שלומי גבאי

אמש אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הקלטות נתניהו ומוזס לא ייחשפו מחשש לשיבוש חקירה, אך ישקול בבוא העת את פרסומן. הוא הוסיף כי "החקירה מתנהלת לשביעות רצוני", וכי הביקורת נגדו, על כך שהקלטות הובאו לידיעתו כבר לפני שנה, אינה מוצדקת.

"אני ער לכך שבתיק כה רגיש כמו פרשת 2000, כל התפתחות זוכה למשנה תהודה. אני גם שומע לעתים ספקולציות חסרות שחר, ואם יורשה לי לומר – גם חסרות אחריות, שמנסות לייחס למערכת האכיפה כל מיני שיקולים זרים, בנוגע לעיתוי של פעולות חקירה מסוימות, בנוגע לסדר הפעולות, בנוגע למהות הפעולות שאושרו כביכול או שלא אושרו, ועוד. נדמה שכולם רוצים לתפוס 'טרמפ', ו'לעזור' לנו לנהל את החקירה – ואני אומר להם: תודה רבה, אנחנו מסתדרים מצוין", אמר.

השר זאב אלקין. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
ימסור עדות. השר אלקין/פול צלמים, אוהד צויגנברג

היועץ המשפטי הוסיף כי "זה המקום לשוב ולומר, כל הדיבורים האלה לא יזיזו אותנו מדרכנו, דרך שבה שלטון החוק הוא מעל לכל, דרך שאותה מכוון המצפון המקצועי בלבד, דרך שבה החלטות מתקבלות ביושר מקצועי ובאומץ. אני מודע לכובד האחריות הכרוך בקבלת החלטה בתיקי החקירה הקשורים לראש הממשלה. אין לי את הפריבילגיה שלא לקבל החלטה בתיקים האלה. זוהי סמכות שהמחוקק הפקיד בידיי, שבצדה גם חובה. חובה לפעול לאורם של עקרונות שלטון החוק, ולאורם בלבד; חובה לשרת את האינטרס הציבורי, ואותו בלבד; חובה לקבל הכרעות קשות ומורכבות, ולעמוד מול כל ניסיון להשפעה בלתי ראויה על שיקול דעתי. כך עשיתי וכך אמשיך לעשות".

(עדכון ראשון: 07:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully