וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לסיסי: העליון ביטל את העברת האיים בים האדום לסעודיה

16.1.2017 / 11:53

בית המשפט קבע כי הממשלה במצרים לא הציגה די הוכחות לכך שטיראן וסנפיר שייכים לממלכה ומפגינים מחוץ לאולם חגגו את ההחלטה. הנשיא סיכם על העברתם בשנה שעברה, אך דיונים בבתי המשפט דחו זאת וגרמו למשבר עם ריאד

עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון במצרים דחה היום (שני) את ההסכם להעברת שני איים בים האדום לערב הסעודית. בחודש שעבר אושרה בפרלמנט העברת האיים, טיראן וסנפיר, ליד הממלכה בזמן שההליך עדיין נידון בבתי המשפט. העברת שני האיים הוסכמה בזמן ביקורו בשנה שעברה של סלמאן מלך ערב הסעודית במצרים, אז נועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

בית המשפט בקהיר אישר את ריבונותה של מצרים על שני האיים, ואמר כי הממשלה לא הצליחה להציג מספיק הוכחות שלפיהן הם שייכים לממלכה הסונית. בעקבות ההחלטה, מפגינים פרצו בקריאות שמחה מחוץ לאולם. ההחלטה בשנה שעברה הובילה לסדרת מחאות נדירה נגד שלטונו של א-סיסי.

לקריאה נוספת בנושא
חרף המחאות: מצרים אישרה את העברת האיים בים האדום לסעודיה
מחריף המשבר בין ריאד לקהיר: נפט סעודי לא יגיע למצרים עד הודעה חדשה
ירח הדבש עם סעודיה הסתיים - ומצרים מתקרבת לרוסיה ולסוריה

הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
מפגינים מוחים על העברת שניי האיים לסעודיה, אפריל/רויטרס

שני האיים שוכנים בפתח מפרץ עקבה והם לא מאוכלסים פרט לכוחות מצריים ולכוח רב-לאומי לשמירה על השלום מאז הסכם השלום בין מצרים לישראל, שכבשה אותם פעמיים – במלחמת סיני ב-1956 ובמלחמת ששת הימים ב-1967. א-סיסי הואשם בהפרה של החוקה ו"במכירת" האיים תמורת סיוע של מיליארדי דולרים, על אף שטען כי הם תמיד היו שייכים לערב הסעודית וכי היא ביקשה ממצרים להציב שם כוחות ב-1950 כדי להגן עליהם.

מאז הפגישה בין א-סיסי למלך סלמאן באפריל שעבר, היחסים בין שתי המדינות הערביות הפכו למתוחים, ככל הנראה גם בשל העיכוב בהעברת האיים. ערב הסעודית, מצדה, בלמה בחודשים האחרונים את אספקת הנפט המוזל למצרים מבלי לפרט מדוע. קהיר וריאד גם מצויות במחלוקת סביב המשבר בסוריה, כשמצרים התקרבה יותר לחוגה של רוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully