וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: ילדות מוסלמיות חויבו לשחות עם בנים בשיעורי בית ספר

10.1.2017 / 15:40

בית המשפט האירופי לזכויות אדם דחה עתירה של זוג הורים ממוצא טורקי, שחויב לשלם קנס לאחר שלא אפשר לבנותיו להשתתף בשיעורים המעורבים. הוא קבע כי תקנות בית ספר גוברות על הדת

אישה מוסלמית לובשת בורקיני בחוף הים במרסיי, צרפת. 27 באוגוסט 2016. רויטרס
מוסלמית בבורקיני בחוף ים במארסיי, צרפת/רויטרס

בית המשפט האירופי לזכויות אדם דחה היום (שליש) עתירה של זוג הורים מוסלמים שסירב לאפשר לבנותיו הצעירות להשתתף בשיעורי שחייה מעורבים בשוויץ. זאת הפסיקה הראשונה של בית המשפט העוסקת בהתגשות שבין הדת לתקנות בתי ספר שבמסגרתן פעילות ספורטיבית היא חובה.

לפי בית המשפט, תקנות בתי ספר, כולל אלו הנוגעות לשיעורי ספורט, גוברות על הדת, במיוחד כשבית הספר הציע לזוג ההורים שבנותיהן ישתתפו בשיעורים עם בורקיני, בגד ים מלא. הזוג, שמוצאו מטורקיה, עתר לבית המשפט שמושבו בשטרסבורג, צרפת, אחרי ההחלטה של הרשויות בשוויץ לקנוס אותם ב-1,400 פרנקים שוויצריים - 1,380 דולר - אחרי שסירבו למלא אחר הוראות בית הספר.

הרשויות בשוויץ קנסו את זוג ההורים כבר ב-2010, אחרי שסירבו לשלוח את שתי הבנות, שנולדו וב-1999 וב-2002. אחרי שבתי המשפט בשוויץ דחו את עתירותיהם, הם פנו לבית המשפט האירופי לזכויות אדם. בדצמבר פסק בית המשפט העליון החלטה דומה נגד הורים של ילדה בת 11, שאמרו כי גם הבורקיני אינו מספיק כדי לכסות את גופה במהלך שיעורי שחייה.

לקריאה נוספת בנושא
מרקל תומכת באיסור על בורקה: "חוקי גרמניה קודמים לשריעה"
הפרלמנט בהולנד אישר: מוסלמיות לא יוכלו לעטות רעלה בציבור

  • עוד באותו נושא:
  • שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully