וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א החליטה: מונדיאל 2026 יתרחב ל-48 נבחרות

ההצעה המהפכנית של הנשיא ג'אני אינפנטינו התקבלה בהצבעה של מועצת הארגון והטורניר יגדל ב-16 נבחרות. השיטה: 16 בתים של 3 נבחרות, כששתי הראשונות מעפילות. ארה"ב, מקסיקו וקנדה מועמדות לארח

עריכת וידאו: מתן חדד
נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו. Paul Gilham, GettyImages
חתום על מהפכה של ממש. אינפנטינו/GettyImages, Paul Gilham

מהפכה בכדורגל העולמי: מועצת פיפ"א שהתכנסה היום (שלישי) אישרה את ההצעה של אינפנטינו וקבעה שהחל ממונדיאל 2026, הטורניר הגדול בעולם יתרחב מ-32 נבחרות ל-48 נבחרות. השיטה: הנבחרות יחולקו ל-16 בתים של שלוש נבחרות, כאשר שתי הראשונות מכל בית יעפילו לשלב 32 האחרונות של המפעל. השיטה המהפכנית הזו מגדילה בצורה משמעותית את הטורניר, אך עלולה ליצור בעיות לא פשוטות בשל העובדה שבכל בית תשחקנה שלוש נבחרות בלבד.

על פי הדיווחים, ארצות הברית, מקסיקו וקנדה הן המועמדות העיקריות לארח את המונדיאל הראשון שיארח 48 נבחרות, כאשר ארצות הברית תהיה המארחת הראשית ואילו מקסיקו וקנדה המשניות. כמו כן, בעקבות הגדלת הטורניר, הרווחים צפויים לגדול בכמיליארד דולר.

על פי המתכונת החדשה, במונדיאל ישוחקו 80 משחקים במקום 64 היום, אך למרות זאת הטורניר ישוחק 32 ימים ואף נבחרת לא תשחק יותר משבעה משחקים, בדיוק כפי שקיים כעת. הסיבה לשינוי המהפכני הזה היא בעיקר כלכלית, כאשר פיפ"א צופה הכנסות של 5.29 מיליארד ליש"ט, גידול של 521 מיליון ליש"ט לעומת הטורנירים הקודמים. מבחינה ספורטיבית, לא בטוח שהשיטה החדשה תעבוד כהלכה משום שבית של שלוש נבחרות עלול ליצור שוויון מוחלט ויווצר קושי להכריע אילו נבחרות תעפלנה לשלב הנוקאאוט.

המרוויחות הגדולות מהשיטה החדשה צפויות להיות יבשות אסיה, אפריקה והתאחדות הקונקאקף, שישלחו מספר נבחרות כפול. יבשת אירופה צפויה לשלוח שלוש נבחרות נוספות (16 במקום 13 כעת), כשמדרום אמריקה תגיע כנראה נבחרת נוספת.

כך ייראה המונדיאל בעוד 9 שנים

האבולוציה של משחקי הגביע העולמי:

1930, אורוגוואי (המונדיאל הראשון): בית אחד עם ארבע נבחרות, שלושה בתים עם שלוש נבחרות, כשהמנצחת בכל בית העפילה לשלב חצי הגמר.

1934, איטליה: ללא שלב בתים, אך ורק משחקי נוקאאוט

1950, ברזיל: שלושה בתים של ארבע נבחרות ובית אחד של שלוש נבחרות, כשהמנצחת בכל בית העפילה לבית הגמר שכלל ארבע נבחרות.

1954, שוויץ: ארבעה בתים של ארבע נבחרות עם שני משחקים בלבד בכל בית. שתי הראשונות העפילו לרבע הגמר.

1958, שבדיה: ארבעה בתים של ארבע נבחרות עם שלושה משחקים בכל בית. שתי הראשונות העפילו לרבע הגמר.

1974, מערב גרמניה: ארבעה בתים של ארבע נבחרות, כשלאחריהם שלב בתים נוסף. בסופו של דבר, שתי נבחרות העפילו לגמר.

1982, ספרד: שישה בתים עם ארבע נבחרות. העולות המשיכו לשלב בתים נוסף (ארבעה בתים של שלוש נבחרות) כשהמנצחת בכל בית העפילה לחצי הגמר.

1986, מקסיקו: שישה בתים של ארבע נבחרות. שתי הראשונות בכל בית וארבע הנבחרות שסיימו במקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר העפילו לשמינית הגמר.

1998, צרפת: שמונה בתים של ארבע נבחרות. שתי הנבחרות הראשונות בכל בית העפילו לשלב הנוקאאוט.

2026, (?): 48 נבחרות, 16 בתים, שלוש נבחרות. שתי נבחרות עולות מכל בית לשלב 32 האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully