וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך הפרויקט השני בגובהו בישראל: 57 קומות ומנהרה

9.1.2017 / 12:15

פרויקט הסיטי של גבעתיים, הכולל מגדל משרדים, מסחר ומגורים בן 57 קומות, לצד שני בנייני מגורים – קיבל טופס אכלוס. המגדל, שהוקם על ידי קבוצת תדהר וקבוצת סופרין בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל – יכלול גם מנהרה בין הרחובות באזור, ויאכלס את IBM שתקים בו מרכז מעבדות

מגד גוזני

מתחם חדש שנחנך היום רשמית בעיר גבעתיים, בהיקף השקעה של כ-2 מיליארד שקלים, צפוי לשנות את קו הרקיע של העיר ואת פני האזור כולו: פרויקט הסיטי, שאותו חונכות קבוצת תדהר וקבוצת סופרין, יכלול מגדל בן 57 קומות – המגדל השני בגובהו בישראל – לצד שני בנייני מגורים בני 12 קומות כל אחד ומנהרה באורך של 400 מטרים שתחלוף בשטח הפרויקט ותקשר בין הרחובות ערבי נחל ושפע טל.

המגדל, שקיבל היום את טופס האכלוס, נחנך באופן חריג למדי כשנה לפני לוח הזמנים המקורי שנקבע לפרויקט וכולל 38 קומות של משרדים ומסחר, בשטח כולל של כ- 50,000 מ"ר ומעליהם 14 קומות מגורים ובהן 149 דירות בנות 2-3 חד' ודירות מיוחדות – בהן דירת פנטהאוז אחרונה שטרם נמכרה המוגדרת כדירת הפנטהאוז הגבוהה בארץ.

מחירו של הפנטהאוז עומד על כ-19 מיליון שקלים והוא ממוקם בקומות 52-54 (גובה של כ- 214 מ"ר מעל פני הים). גודלו כ-370 מ"ר במגדל, כולל מרפסות בשטח של כ-170 מ"ר, והוא כולל מעלית פנימית ובריכה פרטית במפלס הגג.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מגדל השחר גבעתיים. מגד גוזני
מגדל השחר/מגד גוזני

את מרבית שטחי המשרדים בפרויקט רכשה כלל ביטוח, אשר מחזיקה בבעלותה כיום כ-30 אלף מ"ר אותם רכשה בכ-300 מיליון שקלים. אחת השוכרות המעניינות ביותר של שטחי המשרדים בפרויקט היא חברת IBM, ששכרה 12,000 מ"ר בשטחי המשרדים של הפרויקט וצפויה למקם בו את מרכז מעבדות פיתוח התוכנה של החברה בישראל. המגדל נבנה במסגרת קבוצת רכישה כמו גם פרויקט המגורים במתחם, המכונה "גבעתיים מערב'".

המתחם החדש, הממוקם בהצטלבות הרחובות-ערבי נחל, שפע טל (המשך רחוב יגאל אלון), במשולש הערים גבעתיים, תל אביב ורמת גן, מתפרש על פני שטח של כ-66 דונם. הקרקע במקום נרכשה מחברת שטראוס, שהחזיקה בכשני שליש מהשטח ומחברת יורוקום, שהחזיקה בשליש הנותר.

יו"ר קבוצת תדהר, גיל גבע, שחנך את הפרויקט בנוכחות ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, התייחס ללוחות הזמנים הקצרים של הפרויקט וכן למיקומו של המגדל החדש. "ההחלטה להקדים בלוחות הזמנים נבעה מהדרישה של חברת IBM. הפרויקט הזה מורכב למעשה משלושה פרויקטים וגם ממנהרה שהיא פרויקט של העירייה – ולכן רק לאחר התייעצות עם כל הגורמים ולאחר קבלת אור ירוק, החלטנו למחוק את לו"ז הפרויקט המקורי – שנקבע לינואר 2018 – ולהקדים לינואר 2017. חלק מהיכולת שלנו לעמוד בלוחות זמנים בוודאות כזו היא ההחלטה שכל שלבי ביצוע הפרויקט יבוצעו על ידנו. את מכרז המנהרה לקחנו ברווח אפס – מדובר במכרז של כ-50 מיליון שקלים - רק כדי להיות בשליטה ולעמוד בלוחות זמנים. קבלת טופס 4 למנהרה היתה התנאי לקבלת טופס האכלוס במגדל", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנטהאוז הגבוה בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבע ציין כי מיקומו של הפרויקט, בסמוך לצירי הרכבת הקלה ובסמוך לתחנת הרכבת ולצירי התחבורה המרכזיים של איילון, מהווה יתרון משמעותי. "בכל חמש שנים נוספים כמיליון כלי רכב בכבישי ישראל. גוש דן הולך ונסתם והסיפור של מתחם הסיטי בגבעתיים, הוא המיקום התחבורתי שלו".

מי שעוד נכח בהשקת הפרויקט הם אריה בכר. מבעלי קבוצת תדהר, אודי שרביט, מנכ"ל החברה וכן קלמן סופרין יו"ר קבוצת סופרין וצחי סופרין מנכ"ל קבוצת סופרין.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין כי מבחינת העירייה, מתחם הסיטי החדש נחשב לפרויקט משמעותי – בשל השפעתו הצפויה על קופת העירייה. "זה לא סוד שהבעיה העיקרית של גבעתיים, מעבר לשטח הקטן והצפיפות, היא תמהיל הארנונה שלנו והיעדר שטחי מסחר בעיר. המתחם הזה הוא העתיד הכלכלי, המשענת הכלכלית שתאפשר פיתוח לעיר כולה", אמר.

קלמן סופרין, יו"ר חברת סופרין ציין כי "מגדל השחר הוא מופת בתחום הבנייה לגובה בשיטת השימושים המעורבים, שהולכת ותופסת תאוצה בישראל. סיום פרויקט בסדר גודל שכזה באיכות, בלוחות הזמנים ובתקציב שנקבעו מראש, הוא לא עניין של מה בכך ואני חייב לומר שהפרויקט הזה הוקם בלי ויכוח אחד בין הצדדים. הכל נקבע בהבנות וברוח טובה".

ענת לוין, משנה למנכ"ל ומנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים בכלל ביטוח ציינה כי: "כלל ביטוח ממשיכה להרחיב ולבסס את פעילות ההשקעות שלה בנכסי נדל"ן מניב. החברה מנהלת את תיק הנדל"ן שלה בסטנדרטים הגבוהים ביותר המאפיינים חברות נדל"ן מובילות, זאת כחלק מניהול מושכל של כספי העמיתים שבאחריותה. פרוייקט מגדל השחר הוא הזדמנות יזמית נהדרת לשיתוף פעולה עם קבוצת תדהר וקבוצת סופרין. הפרוייקט נבנה בסטנדרט גבוה ובמיקום מצויין ואין לי ספק כי יעניק לכל המשקיעים ערך גבוה לאורך שנים".

ריק קפלן, מנכ"ל IBM ישראל ציין כי: "איחוד מעבדות פיתוח התוכנה של IBM תחת קורת גג אחת הוא אבן דרך משמעותי עבורנו. בהמשך לרכישת 13 חברות הייטק ישראליות ע"י IBM העולמית, בבניין החדש יעבדו יחד לראשונה מאות מפתחים שיעסקו בתחומי הצמיחה שלנו: סייבר, מובייל והענן. אנו נרגשים לצרף את גבעתיים לסטארט- אפ ניישן ולהמשיך להוציא מישראל אל העולם פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully