וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עומדים בחוץ, בקור": ההורים מתגייסים למען השומרים בגנים

4.1.2017 / 12:08

אם מתל אביב זעמה על כך שהמאבטח בגן של ילדיה נאלץ לעמוד בגשם ללא כיסוי או חימום. בתגובה, החליטה לפתוח קבוצת מחאה בפייסבוק בשם "שומרים ללא כיסוי". העירייה: "נעשה מאמצים להקצות ביתנים"

השומר אליהו בבית ספר בתל אביב ללא מכסה. ספק 500
"זה לא הגיוני שבן אדם שיכול להיות סבא צריך לעבוד בתנאים האלה". השומר אליהו/ספק 500

ענת קורן, אם לשניים משכונת תל ברוך צפון בתל אביב, ראתה השבוע מחזה שהטריד את מנוחתה – אליהו, השומר בגן הילדים, עומד בגשם ללא מחסה, ללא כיסא וללא חימום. היא פרסמה פוסט בקבוצת הפייסבוק "שומרים ללא כיסוי" שצבר תהודה והוביל אפילו להתערבותה של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שפנתה לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, בדרישה להעניק תנאים טובים יותר לשומרים.

"אליהו, שעומד ללא מחסה, אחראי על חמישה גנים. אין לו חימום, קורת גג ואפילו כיסא. אין לו כלום. הוא פשוט עומד בחוץ בקור", כתבה קורן בקבוצת הפייסבוק, "דיברתי איתו, שאלתי אותו למה לא מסדרים לו מקום לעמוד בו והוא אמר 'אני לא יודע'. הוא בעצם עומד מתחת לגגון קטן והוא לא מכוסה – לא מהקור ולא מהגשם".

"זה נורא בעייני, אנחנו מאוד אוהבים אותו, כל ההורים לדעתי", המשיכה קורן, "זה לא הגיוני שבן אדם מבוגר שיכול להיות סבא של מישהו צריך לעבוד בתנאים האלו". קורן כתבה כי מדובר ב"תופעה ארצית" וקראה לנקיטת צעדים. "אני קוראת לכל ההורים, או אנשים שרואים שומרים שעובדים בתנאים האלה – לעלות תמונות לקבוצת הפייסבוק ולשתף את הפוסטים, כדי שמשהו יקרה", כתבה.

עוד בוואלה! NEWS:
פער של 40%: בצהרונים בפיקוח הרשויות המקומיות ההורים משלמים יותר
מנכ"לית משרד החינוך: "אי אפשר לקחת מערכת שלמה כבת ערובה"
106 תרופות נכנסו, 600 נותרו בחוץ: המנצחים והמפסידים של סל הבריאות

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי. ספק 500
"תופעה מדאיגה". ח"כ מלינובסקי/ספק 500

עמוד הפייסבוק "שומרים ללא כיסוי" הוקם בעקבות מראה של שומר עומד בקור ללא כפפות, כובע ומחסה – כך סיפרה ליאת ורדי בר, מקימת העמוד, לוואלה! NEWS. "הקמתי את העמוד לפני שבוע לאחר שממש במקרה נסעתי לעשות קניות במתחם לא רחוק והיה קור אימים", סיפרה, "שאלתי את השומר למה הוא עומד בחוץ והוא אמר לי 'כי זה מה שיש לי'. חזרתי הביתה והייתי באטרף. פתחתי את העמוד כי הבנתי שמדובר באלפי שומרים שעובדים בשכר מינימום ואין להם תנאים מינימליים כמו כיסא או חימום".

ורדי בר קוראת לחברי העמוד לתעד שומרים, לכתוב איפה הם צילמו את התמונה, באיזה עיר ובאיזה מקום ולעלות לעמוד. זאת, לדבריה, "כדי שנוכל לפנות מטעם העמוד לראשי עיריות ולראשי מועצות ובעיקר כדי שנוכל לעשות שינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המכתב של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי לרון חולדאי. ספק 500
המכתב של ח"כ מלינובסקי לרון חולדאי/ספק 500

ח"כ מלינובסקי הגישה לא מזמן הצעת החוק המבקשת להסביר את תנאי העסקתם של המאבטחים והשומרים עובדי הקבלן. הצעה זו עברה בקריאה טרומית. במקביל, כששמעה ח"כ מלינובסקי על המקרה של אליהו, היא שלחה מכתב לחולדאי. "בעקבות פניות שהגיעו ללשכתי משומרים ומאבטחים המועסקים על ידי העירייה במוסדות החינוך בעיר ומההורים מודאגים, נחשפתי לתופעה מדאיגה שצריכה להיות מטופלת באופן מידי", נכתב.

"המאבטחים המועסקים על ידי עיריית תל אביב חשופים לפגעי מזג האוויר, לקור החורף הקרב ובא, לגשמים ולרוחות. תנאים אלו אינם עומדים בקנה אחד עם תנאי ההעסקה הבסיסים והמינימליים המגיעים לעובד במדינת ישראל", המשיכה. עוד היא הוסיפה כי "לא ייתכן שבישראל בשנת 2017 קיימת פגיעה שכזו בכבוד האדם ואין התייחסות לצרכים בסיסים של העובדים. בחברה מוסרית עלינו לדאוג לכלל העובדים. החל מהמנקה והמאבטח ועד למנכ"ל הבכיר ביותר, קל וחומר כשמדובר במזמין שירות מהשלטון המקומי או המרכזי".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה ביצעה מיפוי של ביתני השמירה הקיימים על מנת לציידם באמצעי קירור וחימום לשומרים. לא בכל בתי הספר ניתן להציב ביתן, עם זאת העירייה תעשה בדיקה של מוסדות החינוך שבהם יש צורך בביתן ותעשה מאמצים להקצותו היכן שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully