וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמודי קרקע בבאר שבע: כ-4,000 דירות ייבנו בצפון העיר

29.12.2016 / 11:40

רובע המגורים החדש ישתרע בין שדרות רגר והכניסה הצפונית לעיר, בחלק הצפון-מערבי של באר שבע ובסמוך לשכונות העתידיות כלניות וסיגליות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית השכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכנית חדשה להקמת כ-4,000 דירות ברובע מנחם (שכונת הרקפות) בצפון העיר באר שבע אושרה על ידי הוותמ"ל (הוועדה למתחמי דיור מועדפים). התוכנית החדשה כוללת בעיקר את הקמתם של בתים צמודי קרקע במגרשים של בין 350 ל-700 מ"ר. במגרשים אלו תותר גם יחידת דיור נוספת בשטח של כ-250 מ"ר (מתוך זכויות הבניה המוקנות). התוכנית כוללת גם אזורים בבניה נמוכה וכן חלקים בבנייה רוויה שימוקמו לאורך שדרות רגר.

רובע המגורים החדש ישתרע בין שדרות רגר והכניסה הצפונית לעיר, בחלק הצפון-מערבי של באר שבע ובסמוך לשכונות העתידיות כלניות וסיגליות הנמצאות בהליכי פיתוח ושיווק. ברשות מקרקעי ישראל שקידמו את התוכנית ציינו כי "הרובע החדש מהווה נדבך נוסף בפיתוח העיר באר שבע וכלול בהסכם הגג".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית השכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת ממטרות התוכנית היא למשוך לשכונה משפרי דיור מבאר שבע והסביבה, אוכלוסיית משפחות הקבע (במסגרת מעבר צה"ל דרומה) ואוכלוסיות חדשות המבקשות להצטרף לתנופת הפיתוח של האזור. תכנית זו כלולה במסגרת הסכם הגג שעליו חתמה עיריית באר שבע עם המדינה, בו העיקרון המנחה הוא - העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט. "הסכם הגג מבטיח ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומקצר באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן. בנוסף, יקבע לוח זמנים מדויק לביצוע וקידום כל שלב בפרויקט", נמסר.

רפי אלמליח מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י ציין כי "מדובר בבשורה חשובה מאוד לעיר באר שבע. רשות מקרקעי ישראל תכננה ואישרה במהלך השנה האחרונה תכניות בהיקף של מעל ל- 8,000 יחידות דיור ברחבי העיר, במטרה לחזק את מעמדה כמטרופולין איתן כלכלית. התכנית תתרום בצורה משמעותית לפיתוח העיר באר-שבע זאת בשל תמהיל יחידות דיור מסוגים שונים שתמשוך אליה אוכלוסייה מגוונת, זאת בנוסף גם לשטחי הציבור והשטחים הפתוחים הציבוריים המגוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully