וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס שרת התרבות ליצירה ספרותית

21.12.2016 / 20:41

בין 43 הזוכים בשש הקטגוריות נמצאים הסופרים נירה הראל ואורי אורלב, להם הוענקו פרסי מפעל חיים בתחומי ספרות הילדים והנוער; המתרגמים רמה איילון ועמינדב דיקמן ומגוון משוררים וסופרים בתחילת דרכם לצד הוצאות לאור. השרה רגב: "שמחה על הרב גוניות העולה מהיצירות"

שרת התרבות והספורט מירי רגב. מגד גוזני
סך פרסים כולל של 926 אלף ש"ח. שרת התרבות מירי רגב/מגד גוזני

משרד התרבות הכריז הערב (רביעי) על 43 הזוכים בפרס שרת התרבות בתחומי היצירה הספרותית לשנת תשע"ו. הפרסים שיעמדו בסכום כולל של כ-926,000 ש"ח, הוענקו ליוצרים ולהוצאות על פני שש קטגוריות שונות.

הזוכים בפרסי השרה לסופרים בראשית דרכם נקבעו על ידי ועדת השיפוט בראשות משה סקאל ובהשתתפות ד"ר עילי ראונר ואלי הירש. הפרסים בשווי 25,000 ש"ח הוענקו ליעל גלר, מיכל פאר, הילה עמית, ג'וליה פרמנטו-צייזלר, יובל ליבליך, גליה תנאי, אילן יואב גל-פאר, נועה סוזנה מורג, רחל שליטא ויצחק לבני.

בקטגוריית פרסי השרה למשוררים בראשית דרכם פעלה ועדת השיפוט בראשות אלחי סלומון, ובהשתתפות ד"ר עמרי הרצוג וד"ר אורי הולנדר. הפרסים בשווי 20,000 ש''ח הוענקו לנדיה עדינה רוז, אייל שלום, מירלה משה-אלבו, אלון בר, עומר ולדמן, ראובן כהן צמח, נעה שקרג'י, עמרי שרת, מיטל הזהר ויחזקאל רחמים.

אורי אורלב. ברק פכטר
חתן פרס מפעל חיים בתחום הספרות לנוער. אורי אורלב/ברק פכטר

כמו כן, הוענקו חמישה פרסים ליצירה בתחום ספרות הילדים והנוער ע"ש דבורה עומר. הפרס על ספר ילדים מצטיין הוענק לאילת שדה על ספרה "ביצה של תנין", והפרס על ספר נוער מצטיין הוענק לזהבה גושן ומעיין בן הגיא על "גודאי".

פרס מיוחד למפעל חיים בתחום ספרות הילדים הוענק לנירה הראל, ובתחום הספרות לנוער לאורי אורלב. קטגוריה נוספת ומעניינית היא הפרס על ספר הילדים או הנוער המושאל ביותר בספריות הציבוריות, שהוענק לינץ לוי, על "הרפתקאות דוד אריה במדבר השוויצרי".

קטגוריה נוספת בה נרשמו זוכים היא פרסי השרה להוצאה לאור של ספרי ביכורים, גם היא בשווי 20,000 ש"ח. בין ההוצאות הזוכות: פרדס, אבן חושן, עמדה, מוסד ביאליק, משכל, הקיבוץ המאוחד וכתר ספרים. הוצאות הקיבוץ המאוחד, ספריית פועלים ומשיב הרוח אף זכו לפרסים בקטגוריה נוספת – פרסי השרה ליצירה בתחום הצאת ספרי המופת.

פרסים נוספים הוענקו בקטגוריית התרגום למתרגמים עמינדב דיקמן, רמה איילון, ארז וולק וברוריה בן-ברוך, על סך 27,500 ש"ח, ופרס השרה בתחום העריכה הספרותית בשווי 30,000 ש"ח הוענק ליהודה מלצר.

שרת התרבות, מירי רגב, ברכה את היוצרים וההוצאות, והוסיפה: "אנחנו עם הספר וככזה אנו יכולים להתגאות במיטב היצירות הספרותיות שזיכו את כותביהן בפרסים. אני שמחה על הרב גוניות העולה מהיצירות הרבות, אשר משקפות את העושר התרבותי של חברה הישראלית". השרה הוסיפה: "אחד היעדים שהצבתי לשנת 2017 הוא עידוד הקריאה, הגדלת מספר הספריות ברחבי ישראל, הנגשתן לציבור והעשרתן בספרים ובתכנים. כך נחזיר את עם הספר אל הספרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully