וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכחות יהודית במזרח ירושלים: העירייה אישרה שמות עבריים לרחובות

25.12.2016 / 12:36

ועדת השמות בעיר אישרה מתן שמות עבריים לחמישה רחובות חסרי שם בסילוואן. בין השמות החדשים "שכונת התימנים" ו"כרם זיתים". בעוד שבעירייה טוענים כי "זהו שיתוף פעולה בין יהודים לערבים", התושבים זועמים: "בסוף יקראו לנו תל אביב"

שכונת סילוואן בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
השמות על השלטים יתורגמו גם לערבית. סילוואן/נועם מושקוביץ

ועדת השמות של עיריית ירושלים אישרה מתן שמות עבריים לחמישה רחובות חסרי שם בשכונת סילוואן בעיר. השמות החדשים הם "שכונת התימנים", "דרך הגן", "מעלות מי השילוח", "כרם זיתים" ו"דרך הכדים". ארבעת השמות הראשונים יתורגמו גם לערבית על שלטי הרחוב. כך למשל, רחוב "שכונת התימנים" יקרא "חארת אל ימן" ו"מי השילוח" יקרא "טלעת עין סילוואן".

סגנית ראש העירייה ויו"ר ועדת השמות העירונית יעל ענתבי אמרה כי מתן השמות נעשה בהסכמת התושבים. "זה חלק ממגמת שיתוף הפעולה בין היהודים לערבים בסילוואן. אלו שמות שמקובלים על כל הצדדים ואני גאה בזה".

לקריאה נוספת:
"נחלת יצחק" בשייח ג'ראח: שמות עבריים חדשים לרחובות במזרח הבירה

בשיא המתיחות בירושלים: אושרו שמות עבריים לרחובות במזרח העיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פעם ראשונה. שמות עבריים בשכונות במזרח ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, בכפר דווקא זועמים על ההחלטה. אחמד קראעין אבו חמיד, תושב סילוואן, טוען כי לא הייתה הסכמה עם התושבים. "לא שאלו אף אחד", אמר. "משנים את הכל, העיקר שיהיה שייך ליהודים. בסוף יקראו לזה תל אביב. השמות שהם קוראים זה רק בספרים שלהם, לא אצלנו. אנחנו 90% מהתושבים פה. בשביל כמה בודדים הם משנים את הכל. רק המתנחלים וחברת האבטחה יקראו לזה ככה".

זו לא הפעם הראשונה שבה עיריית ירושלים מחליטה להציב שלטי רחוב בעלי שמות עבריים ברחובות השכונות הערביות של מזרח העיר, דבר שמעורר את זעם התושבים. לפני כשנה פורסם בוואלה! NEWS כי עיריית ירושלים בחרה שמות עבריים חדשים לרחובות בסילוואן, בהם "שיר למעלות", "קדמת ציון" ו"מעלות עיר דוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully