וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בליץ אווירי רוסי: דאעש הצליח לכבוש מחדש את תדמור

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על עשרות תקיפות של רוסיה בעיר ומושל חומס, שם שוכנת תדמור, אישר כי היא נפלה. לדבריו, משטר אסד "משתמש בכל האמצעים" כדי להשיב את השליטה. העיר שוחררה מדאעש במרץ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) השתלטו היום (ראשון) על העיר תדמור חרף מתקפה אווירית מאסיבית של רוסיה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, צבא סוריה נסוג מהעיר העתיקה שבמרכז המדינה חרף החיפוי הרוסי. מושל חומס, שבה שוכנת העיר, אישר בדברים שמסר לטלוויזיה הממלכתית כי תדמור נפלה וכי כוחות המשטר "משתמשים בכל האמצעים" על מנת להשתלט עליה מחדש.

מוקדם יותר היום דווח כי דאעש נהדף מהעיר, שעליה שלט עד למרץ האחרון, בעקבות הבליץ האווירי של רוסיה. סוכנות הידיעות אעמאק, המזוהה עם דאעש, הכריזה גם היא כי הארגון שולט בעיר. משרד ההגנה של רוסיה מסר כי חיל האווירי הרוסי ביצע 64 תקיפות באזור והרג יותר מ-300 חמושים במהלך המבצע שהתנהל כדי לסייע למשטרו של בשאר אסד. המתקפה הנרחבת החלה ביום שלישי, ולוחמי דאעש התקרבו גם לבסיס האווירי הסמוך T4 – שבו שוהים גם כוחות רוסיים.

לקריאה נוספת:
עם קלצ'ניקוב ודגל דאעש: נעצר חשוד בתכנון מתקפת טרור בהולנד
"נשרוף את הכלבים האלו": האישה שיצאה לנקום בלוחמי דאעש בעיראק
"אין פה לוחמים, רק אנשים פשוטים": סיור במוסול עם שבוי דאעש

הקרבות בעיר תדמור שבסוריה, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש באזור תדמור, אתמול/צילום מסך, טוויטר

לפני כתשעה חודשים הצליח צבא אסד לכבוש מחדש את העיר העתיקה מידי דאעש, מהלך שהיווה אז את הנסיגה הגדולה ביותר של הארגון מאז החלו התקיפות של צבא רוסיה ב-2015. הכיבוש שינה בזמנו את חוקי המשחק והביא לניצחונות משמעותיים של צבא אסד. הארגון השמיד אתרי עתיקות רבים שמוגדרת אתר מורשת עולמית ומאז שחרורה החלו הרשויות בשיקומן.

המתקפה המוצלחת של דאעש בתדמור, שבמחוז חומס, מתנהלת בזמן שהוא מאבד שטחים באזורים אחרים בסוריה. אתמול הודיעו כוחות מורדים וכורדיים הנתמכים בידי הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית על השלב השני במבצע לכיבוש מעוזו בא-רקה. זאת לצד ההודעה האמריקנית על שליחת 200 אנשי צבא שיסייעו במבצע, וצפויים לעמוד בחזית. השלב השני כולל שחרור אזורים ממערב לא-רקה, שיובילו לבידוד העיר.

(עדכון ראשון: 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully