וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יצחק יוסף על גיוס נשים: "לבשל ולכבס, חס ושלום ללכת לצבא"

11.12.2016 / 1:45

בשיעורו השבועי בבית הכנסת "היזדים" בירושלים אמר הראשון לציון כי אסור להתיר לנערות להתגייס לצה"ל ולשרת בשירות לאומי. בהמשך דבריו טען כי אביו, הרב עובדיה יוסף, הצטער על גיוס בחורי ישיבות: "מי יודע אם לא בשביל זה גם כן נפטר"

עריכה: שניר דבוש

הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, יצא אמש (שבת) בחריפות נגד גיוס נשים לצה"ל ולשירות לאומי. בשיעורו השבועי בבית הכנסת "היזדים" בירושלים הזכיר הראשון לציון את פקודת השירות המשותף וטען כי גם כשההלכה חייבה בעבר יציאת נשים למלחמה היה זה בשביל "לבשל ולכבס". הרב יוסף אמר כי מה שנכתב בהלכה על אודות מלחמת מצווה שבה "חתן יוצא מחדרו וכלה מחופתה" כוון לתקופה שבה היה "צבא השם".

לדבריו, "ודאי שכלה מחופתה, הנשים שהלכו שם הלכו לכבס, לא לבשו מדים או מכנסיים, ודאי שלא, הן הלכו הכול בצניעות. הכול בקדושה. לכן, זכו לסייעתא דישמייא (סיוע משמיים, י"א)". עוד אמר יוסף כי "היינו נלחמים, נלחמים, ולא היו מאתנו הרוגים. רק מהאויב היו הרוגים, ניסים ונפלאות היה להם. וזה הפירוש כלה מחופתה, הולכים לבשל, הולכים לכבס, אבל חס ושלום לצבא? להילחם? ודאי שלא".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: לפחות 15 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת במרכז איסטנבול
סעודות, ריקודים – וזעם: אין שום ייאוש בעמונה המתוחה
דיווח: טראמפ ימנה מנכ"ל תאגיד המקורב לרוסיה לשר החוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא דרך התורה". הרב יוסף והרב הצבאי הראשי אייל קרים בטקס כניסתו לתפקיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב יוסף הזכיר בדרשתו אף את פסיקת הרבנות הראשית לישראל לפיה בנות לא יתגייסו לצה"ל ואמר כי "צריכים להגיד דעת כל גדולי הדורות, כולל הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם, מועצת הרבנות הראשית תמיד כולם דעתם שבנות, אסור להן להתגייס לצבא". עוד תקף הרב את גיוסן של בנות לשירות לאומי. "רבותיי, לא רק לצבא, גם שירות לאומי. לצערנו הרב יש גם בדבר הזה קצת רפיון. יש שיבוש ההשקפה, שיבוש הדעות בדבר הזה, צריך לדבר בצורה ברורה. כן, אסור להם ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי. אומרים שיש טייסות ויש כל מיני דברים, אז מה? זה דרך התורה? זה לא דרך התורה", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לדבריו, "אם היינו הולכים בדרך התורה בכול, היינו חוסכים כל מיני אסונות שיש. זה כתוב בתורה. לצערנו הרב, לא זכינו בדבר הזה". הרב, בנו של הרב עובדיה יוסף, אמר כי הרב אברהם ישעיהו קרליץ, הידוע בכינויו "החזון איש", מהמנהיגים החרדים הבולטים ביותר אחרי קום המדינה "נלחם על גיוס בנות, שלא יהיה גיוס בנות, מי יודע אם לא נפטר מצער מהמלחמה הזו, הוא נפטר מצער שהיה לו על המלחמה על גיוס בנות". בהמשך אמר כי אביו נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבה. "מרן היה לו צער שרוצים לקחת את בחורי הישיבות, מרוב הצער הזה, מי יודע, כמו שהחזון איש נפטר מגיוס בנות, הרב לקח את זה ככה ללב, מי יודע אם לא בשביל זה גם כן נפטר", אמר הראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully