וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשה: בית המשפט בטורקיה סגר את תביעת קורבנות המרמרה

9.12.2016 / 20:10

התיק המשפטי נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ובכירים נוספים בצה"ל נסגר, בהתאם לסעיפי הסכם הפיוס בין טורקיה לישראל, שבמסגרתם תעביר ירושלים 20 מיליון דולר למשפחות. במהלך השתלטות שייטת 13 על המשט נהרגו עשרה פעילים טורקים, ועשרה לוחמי צה"ל נפצעו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

.

בית משפט בטורקיה סגר היום (שישי) את התביעה שהגישו משפחות קורבנות משט המרמרה נגד ישראל – כך אמר עורך הדין של המשפחות. זאת, בהתאם לסעיפי הסכם הפיוס שנחתם בין ישראל לטורקיה ביוני האחרון, שבמסגרתו הסכימה ירושלים לשלם 20 מיליון דולר למשפחות ההרוגים, בתמורה לכך שאף אזרח ישראלי לא יואשם בעבירות פליליות או ייקנס בעקבות האירוע.

בתיק המרמרה נתבעו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין וראש להק המודיעין של חיל האוויר לשעבר אבישי לוי – כולם כיהנו בתפקידם כאשר לוחמי שייטת 13 השתלטו על הספינה שעשתה את דרכה לרצועת עזה. הארבעה הואשמו בהסתה לרצח, בנזק לרכוש ובאישומים נוספים.

במהלך ההשתלטות של צה"ל על המשט, נהרגו תשעה פעילים טורקים, עוד אחד מת מפצעיו כעבור כמה חודשים, ועשרות נוספים נפצעו. זאת, לצד פציעתם של עשרה לוחמים משייטת 13, בהם שניים באורח קשה. סגירת התיק מסיימת את הפרשה, שהחלה עם פתיחת המשפט בנובמבר 2012.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון המטיילים בדרום: "האב החזיק בילד שלו במשך כל הנפילה"
רוסיה: "היחסים בין מוסקבה לירושלים נמצאים בשיאם"
עם קלצ'ניקוב ודגל דאעש: נעצר חשוד בתכנון מתקפת טרור בהולנד

ספינת המאווי מרמרה מתקבלת בנמל איסטנבול אחרי המשט, 26 בדצמבר 2010. רויטרס
התיק נסגר. המאווי מרמרה מתקבלת באיסטנבול, דצמבר 2010/רויטרס

הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל אישר בסוף יוני את הסכם הפיוס בתמיכתם של שבעה שרים. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט התנגדו להסכם. בפרלמנט הטורקי הצביעו על ההסכם שעות אחדות לפני שהפרלמנט יצא לפגרת הקיץ שלו. 209 חברי פרלמנט הצביעו בעד האישור ו-16 בלבד התנגדו לו

שגריר ישראל החדש בטורקיה איתן נאה הגיע בסוף השבוע שעבר לאנקרה במסגרת חידוש היחסים. כמאל אוקם יהיה השגריר הטורקי החדש בתל אביב והוא יחל בעבודתו בהמשך החודש. לפי סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, נאה ציין כי טורקיה וישראל "חולקות היסטוריה של סיוע הדדי בעתות צרה". עם מינויו של נאה, נכנסו המדינות לשלב האחרון בהסכם הפיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully