וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "אושרי רואש השתין על המועדון והבעלים בקשת"

כיצד קורה ששחקן בינוני כמו אושרי רואש מעורב ביותר מדי תקריות ומאמנים ממשיכים לשלם את המחיר. הפודיום יצא לבדוק וחזר עם תובנות נושכות, כולל מאלי כהן, "הקורבן" האחרון: "הוא יצא מאימון של בנין על דעת עצמו, עם עטר היו בעיות, יואב כץ החזיר והשאיר אותו"

אושרי רואש שחקן הפועל חיפה לאחר שפגע בשחקן מכבי חיפה גליינור פלט. ברני ארדוב
העימותים לא נגמרים. רואש/ברני ארדוב

כנסו לגוגל. הקישו "אושרי רואש". דפדפו בין העמודים.

דפדפתם?

אפשר להתחיל.

יכול להיות שבעת קריאת שורות אלו אלי כהן כבר פוטר מהפועל חיפה. יכול להיות שהגרזן רק בדרך למטה, ובעוד שעות נוספת רק ישלים את מהלכו. אבל כך או כך, סופו של אלי כהן בצד האדום של הכרמל לא באמת קשור לתוצאות.

הוא קשור לאושרי רואש.

כן, הבלם שכמעט כל תוצאה בגוגל גוררת לינק לידיעה שלילת לגביו. עזבו צודק או טועה - אבל הכאוס בילט אין. והדבר הכי מוזר: (עדיין) לא מדובר באבי נמני, לא מדובר בערן זהבי, לא מדובר בזלאטן איברהימוביץ'. מדובר באושרי רואש, "בלם רביעי בהפועל חיפה והבהרתי לו את זה", כהגדרת מאמנו אלי כהן.

לחשיפות של איציק יצחקי בפרשת אושרי רואש

לחשיפת וואלה! ספורט על התקרית עם אושרי רואש
חשיפת וואלה! ספורט: רואש עמד בפני ועדת משמעת

מאמן הפועל חיפה אלי כהן. אדריאן הרבשטיין
"הקורבן" האחרון. אלי כהן/אדריאן הרבשטיין

תקציר הפרקים האחרונים:

אחרי הניצחון 1:2 על מכבי פתח תקוה, ניצחון מרשים בעונה מדשדשת של האדומים - בו הפכו פיגור לניצחון עם עשרה שחקנים, אלי כהן נכנס לחדרו. רואש לא שותף באותו משחק; העונה שותף במשחק ליגה אחד בלבד. ואז, דווקא כשהוא נראה רגוע לגמרי - כך נחשף בוואלה! ספורט - הוא נכנס לחדרו של המאמן וביקש לשוחח.

שבוע לפני שאל את אלי כהן מדוע הוא לא משותף, וכהן מספר שהשיב שהוא מתאמן בצורה טובה ושזמנו יגיע. אך השיחה האחרונה, בתום ה-1:2 האמור-להיות-משמח מול מכבי פתח תקוה, לא הלכה באותו הכיוון.

"כנראה שהסתובבה הקופסה", משחזר כהן. "הוא אמר 'מהיום, מה שהיה לא יהיה - אתה תראה מי זה אושרי רואש". כהן לא נשאר חייב. "אם יש לך טיפת כבוד", אמר, "לא היית נכנס לחדר בכלל", והוסיף: "בתחילת העונה בכלל לא רציתי שתישאר כאן". כאן טוען כהן שהעצבים עלו אוקטבה. המאמן מספר: "הוא אמר לי 'אני הייתי פה לפניך ואתה לא תהיה כאן, חתיכת אפס', והצמיד את הפנים שלו לשלי. לאחר מכן הוא יצא ואמר לשחקנים 'המאמן האפס הזה לא יישאר כאן ואתם לא תהנו כל עוד אני לא נהנה'". בקבוצה טענו שרואש אף השליך בקבוק מים לעבר אחד השחקנים.

למחרת, מספרים, הבוס יואב כץ כבר העביר מסר - הוא רוצה שרואש ישחק במשחק הבא, בגביע הטוטו מול הפועל תל אביב. "בלי ועדת משמעת, בלי שום דבר", מעדכן גורם בהפועל חיפה. הגיע גומלין רבע גמר גביע הטוטו מול הפועל תל אביב. רואש לא שותף. במחצית, כך מספר גורם במועדון, כץ כעס מאוד ודאג להעביר למאמנו את המסר. "הוא אפילו לא שאל מה הוא עשה ולא אמר שהוא רואה את זה בחומרה", טוען גורם בקבוצה. "וכדי להוכיח שלשחקן לא אכפת מהמועדון, הוא הוזמן לשימוע ומה שהיה לו להגיד זה שהוא יתנצל רק אם הבעלים יורה לו על כך". "אני לא שמעתי התנצלות", מעדכן כהן נכון ליום רביעי בבוקר.

כמו שכבר הבנתם, זו ממש לא התקרית הראשונה. העונה, מספר המאמן, היו רק שתי תקריות במועדון - בשתיהן היה מעורב רואש. בקודמת, לפני כחודשיים, כהן זרק את רואש מאימון.

בעלי הפועל חיפה יואב כץ. אדריאן הרבשטיין
המאמנים מעיפים, יואב כץ מחזיר/אדריאן הרבשטיין

בפברואר 2010, שלומי דורה פוצץ את אימון הפועל חיפה בגלל שרואש וערן לוי התעמתו. בתקופת ראובן עטר, במחנה אימונים בסרביה בו שהתה הקבוצה, רואש הבין שלא ייכנס לשחק במשחק אימון, והחלה מתיחות. עטר, כך מספרים בהפועל חיפה, ביקש מיואב כץ לשחרר את השחקן. כץ סירב. באימון אחר על שפת הים ביקש חבר מהצוות המקצועי שרואש יגביר קצב. הבלם ענה בתנועת ביטול; עטר רתח, ורצה לסלקו מהמועדון - אפילו חשבו שם על טרייד עם מושיקו מישאלוב מהפועל עכו. כץ סירב. רואש נותר. עטר, כפי שאתם זוכרים, פוטר. גם עם ניר קלינגר, המנהל המקצועי המיועד, לא הכול הלך חלק. במשחק בבאר שבע, כשרואש שוב הבין שלא ייכנס לשחק אחרי שערך חימום, הוא חזר והשתולל על הספסל. בפרסומים השונים גם אצבע משולשת לעבר אוהדים ב-2013 (אחריהם אמר רואש: "אני סופג קללות כבר תקופה ארוכה והגיע הזמן להפסיק אותן לפני שהעניינים ייגררו לאלימות פיזית"), ושלל ענייני מו"מ, איומי עזיבה, ועוד ועוד.

לא בכדי גורם בכיר במועדון אמר בציניות לאיציק יצחקי בוואלה! ספורט: "קלינגר צריך להבין שאם הוא בא כראש הצוות המקצועי, הוא צריך לעשות כבוד לרואש".

שאלתי את אלי כהן על כך.

"לתקוף מאמן אחרי ניצחון?", פתח, "זו דוגמה מובהקת לשחקן שנמצא מעל המועדון. זה להשתין על המועדון והבעלים בקשת. וזה שחקן שבקושי שיחק בשנה האחרונה. 'קפטן'. הוא יצא מאימון של טל בנין על דעת עצמו, יואב כץ החזיר אותו. עם עטר היו בעיות, כץ השאיר אותו. ואני בטוח שיש עוד סיפורים. אותי מטריד המסר: איזה מסר נותנים כאן לשחקנים - ששחקן יכול לעשות מה שהוא רוצה? מדובר בשחקן בעייתי, סדרתי, שמדי חמש שנים כל הזמן מגיע לוועדת משמעת, זה הולך וחוזר ובעל הבית מגבה אותו אוטומטית. זה לא מעניין אותו.

"איזה מסר נותנים למחלקת הנוער? למאמן? אתם עיתונאים, אתם כותבים ובני נוער קוראים את זה - מה המסר שהסיפור הזה מעביר להם? ומה הייתי אמור לעשות אם שחקן אחר עושה עבירה? מה אוכל להגיד לו? נגמר הסרט שלי. אני אומר לך באחריות: גם אם הוא היה מרים עליי יד, הוא לא היה הולך הביתה. הוא היה מקבל עוד יומיים השעיה. אין דבר כזה - בהפועל חיפה כנראה השחקנים מעל למאמן. הפירמידה הפוכה. נהג שנוסע על 160 ומתפרע וקוטל אנשים - הוא לא מבקש סליחה. הוא יושב בבית סוהר. פה סליחה מזכה את כולם. 'סליחה, באתי לאימון, הכול בסדר'. מה זה סליחה? אין כאן סליחה. יש פה קו אדום".

שלט התמיכה של אוהדי הפועל חיפה באושרי רואש. מגד גוזני
שלט תמיכה בראוש/מגד גוזני

לטענת כהן, הוא הבהיר לבוס שאינו רוצה בשירותיו של רואש - עוד בקיץ. כץ החליט להשאירו, וכהן אף נתן לו לפתוח במשחק הראשון העונה, אבל החליט שאינו מתאים להרכב הפותח.

כץ, בלי ספק, אדם 'סלחן'. לרוב, מנסה למגר בעיות אפילו תוך כדי התעלמות - רק לא לגרום לפיצוץ. הבעיה בכח שהוא נותן לשחקנים על הדרך, ובכלל לגורמים במערכת. ומילא אם היו גורמים מובילים. "אימנתי בעבר את ליאור אסולין", אומר כהן. "לא בחור רע, אבל ברדקיסט, שואב אנרגיות. הוא היה מציק לך כל אימון אבל בא בשבת - צמד, צמד, צמד, וסותם לך את הפה. כאן, אני תוהה - מאיפה בא הכוח?".

האמת, התהייה במקום. רואש עם משחק אחד העונה, 19 משחקי ליגה בעונה שעברה. אנשי מקצוע מספרים על בלם ראוי, אבל אף אחד לא מספר על יותר מזה. כרגע, לאף אחד בהפועל חיפה, או לגורמים שעבדו בצמוד עם רואש בעבר, אין תשובה שמסבירה באמת מאיפה הכוח של רואש. אולי יש תשובה כזו, אותה אחד לא באמת רצה לתת אותה. הדבר הכי קרוב לתשובה הגיונית היא שיש פשוט אנשים שכץ רוצה בייקרם. "הוא אוהב את אלה שהוא יכול לדבר איתם כל יום, לשאול מה קורה בקבוצה, כשיש בלגן הם משתיקים את העניינים", אומר גורם. "אין בהפועל חיפה שום קשר בין ערך של שחקנים לגודל השכר שלהם, ובין ההתנהגות של שחקנים ליחס אליהם".

כפי שמהלך העניינים נראה כרגע, אושרי רואש יתגבר על עוד בעיית משמעת, ובמובן מסוים, על עוד מאמן.

ניר קלינגר (ודני גולן) - יום אחד (אולי היום) כל זה עומד להיות שלכם.

ניר קלינגר מאמן מכבי שעריים. מגד גוזני
הבא בתור? קלינגר/מגד גוזני

תגובת בעלי הקבוצה, יואב כץ:

"הסיפור כאן הוא לא אלי כהן ואושרי ראש. הבעיה היא בתוצאות של הקבוצה. הקבוצה ספגה הכי הרבה שערים ויש לה הכי הרבה הפסדים. היא עם 4 נקודות מ-21 אחרונות".

אבל אם אתה הולך רק לפי זה, אז יש לה גם הכי הרבה ניצחונות והכי הרבה גולים בחבורת התחתית. עד עכשיו הגנת על כהן, ופתאום, אחרי התקרית זה התהפך.

"אם אלי כהן היה מנצח בקרית שמונה, מנצח נגד רעננה ולא סופג הרבה שערים, אז לא היתה כאן בעיה. הבעיה היא שההגנה שלנו לא טובה. רואש הוא לא השחקן היחיד, בוא נגיד - היו עוד כמה בעיות שלא יצאו החוצה, בעיות גדולות יותר. אני לא מצדיק את ההתנהגות של רואש, ואכן היו לו בעיות התנהגות. הוא בחור מאוד שנוי במחלוקת, הוא לא יקבל תואר בנימוסים והליכות. מצד שני, הוא מאלה שגדלו בהפועל חיפה ובמשך שנים נלחמו למען הקבוצה. אושרי רואש הוא אולי התירוץ, אבל לא הסיבה".

כלומר, חיברת כמה דברים ביחד?

"כן. בסופו של יום אתה מנתח, אומר 'רגע אחד, הקבוצה לא במצב טוב, הקבוצה מקבלת הכי הרבה גולים, יש בעיה בהגנה'. אמרתי לאלי: 'אין לנו ברירה - פיניירו פצוע, לקפילוטו היה משחק מאוד לא טוב מול קרית שמונה, אנחנו צריכים לעשות משהו דרמטי'. הוא אמר 'בשום אופן לא'".

אתה לא חושב שזה פרס על התנהגות קלוקלת? אומרים שלא תעיף שחקן, לא משנה מה יעשה.

"זה לא פרס. גם לי היו בעיות איתו. אני השעיתי את רואש, השעיתי שחקנים בעבר. אבל הפועל חיפה לא מחזיקה בסגל של 40 שחקנים. אין לנו לוקסוס לזה. אני נתתי לרואש את העונש הכי כבד שמותר לתת לפי ארגון השחקנים - הורדה של כ-20% מהמשכורת, או משהו כזה. הכי כבד, ובארגון אישרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully