וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הרכב המשוריין שיסיע את לוחמי חטיבת הקומנדו לעומק שטח האויב

6.12.2016 / 0:26

אחרי הביקורת על השימוש בנגמ"שי M-113 מיושנים ב"צוק איתן", האיצו בצה"ל את ייצור נגמ"שי הנמר וה"איתן". כעת, הוחלט גם לרכוש את ה-JLTV האמריקני. מהירותו הגבוהה ויכולת העבירות שלו מסייעים לו בשרידות בשדה הקרב – והוא אף מסוגל לשאת מערכות לחימה מתקדמות. צפו

צילום: מתוך ערוץ היו-טיוב של חברת OSHKOSH, עריכה: שניר דבוש

אסון הנגמ"ש בכפר שג'אעיה שברצועת עזה, במהלך מבצע "צוק איתן", שבו נהרגו שבעה לוחמי חטיבת גולני ובהם אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הביא את צה"ל לנתח את משק הנגמ"שים מסוג M-113 שברשותו. גורמים בכירים בצה"ל ציינו כי ב-15 השנים הבאות ימשיך הצבא להשתמש בנגמ"שים המיושנים מכיוון שאין תקציב להחלפתם הכוללת, ולכן התקבלה החלטה לבצע בדיקה ממוקדת לכלל הכלים כדי לבחון את רמת התחזוקה שלהם, לשדרג אותם או להוציאם משירות.

עוד הוחלט בצה"ל לחזק את נגמ"שי העתיד של צה"ל מסוג "נמר", שיפעלו בקו הראשון של המלחמה העתידית. לפני כחודש נחתם הסכם רכש בסך מאות מיליוני שקלים בין משרד הביטחון לבין חברת "רפאל" שלפיו כל הנגמ"שים החדשים יצוידו במערכת "מעיל רוח" המגנה על כלי הרכב מפני טילים נגד טנקים.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא נתפס שהם אינם": ארבעת החברים שנהרגו - יובאו יחד למנוחות
סעיף המחלוקת על עמונה הוסר: חוק ההסדרה חוזר להצבעה בכנסת
הדור הישן של פתח ניצח, והציבור נותר אדיש בהמוניו

נגמ"ש "נמר" של צה"ל. דובר צה"ל
יפעלו בקו הראשון של המלחמה העתידית. נגמ"ש "נמר"/דובר צה"ל

במקביל, בזרוע היבשה קידמו את פרויקט נגמ"ש איתן, שאבטיפוס שלו הוצג בקיץ האחרון לראשונה על ידי מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון, שבראשה עומד תא"ל ברוך מצליח. נגמ"ש איתן הוא רכב קרבי משוריין בעל גלגלים, הנושא 12 לוחמים. מוצבת בו מערכת מעיל רוח והוא מתמודד באפקטיביות גבוהה עם מטעני גחון. כמו כן, הוא זול באופן משמעותי מכלי רכב דומים בעולם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נגמ"ש 'איתן', הנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל. אוגוסט 2016. דנה שרגא, משרד הביטחון, משרד הביטחון
מתמודד באפקטיביות עם מטעני גחון. נגמ"ש איתן/משרד הביטחון, דנה שרגא, משרד הביטחון

בצה"ל לא הסתפקו בשדרוג נגמ"שי M-113, בחיזוק ה"נמר" ובקידום נגמ"ש איתן והחליטו לרכוש כלי רכב מפרויקט Joint Light Tactical Vehicle - JLTV של התאגיד האמריקני OSHKOSH, שזכה בשנה שעברה במכרז ענק בשווי של עשרות מיליארדי דולרים עבור כלי רכב קרביים ממוגנים בתצורות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוכל לשמש למבצעים מיוחדים בעומק שטח האויב. ה-JLTV/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרויקט כולל סוגים שונים של כלי רכב לצורכי סיור, איסוף מודיעין וחדרי פיקוד ניידים למפקדים. ניתן להטיל את כלי הרכב אל השטח באמצעות מסוקי תובלה כבדים לצורך מבצעים מיוחדים בעומק שטח האויב. אמנם כלי הרכב החדש אינו ממוגן כמו האיתן, אך הוא בהחלט ממוגן יותר מנגמ"שי ה-M-113 הישנים. כמו כן, מהירותו הגבוהה ויכולת העבירות הגבוהה שלו מסייעים לו בשרידות בשדה הקרב. כך למעשה הוא יוכל לסייע בין היתר לכוחות חטיבת הקומנדו שנדרשים להגיע אל החזית במהירות ומשם לעומק שטח האויב.

ה-JLTV בתצורתו הקלאסית יכול לשאת בין חמישה לשישה לוחמים בהתאם לסוג כלי הרכב, עם יכולת לשאת יותר משני טון של ציוד. הוא ממוגן מפני ירי ישיר, מטעני חבלה ומוקשים. בתצורות מסוימות הוא נושא עליו תותח 30 מ"מ ועוד מערכות לחימה. בעתיד, כך להערכת גורמי ביטחון, ניתן יהיה להציב עליו מערכת הגנה אקטיבית שתשפר את שרידותו מפני טילים נגד טנקים. בנוסף לכך, צבא ארצות הברית קבע בתהליך הבדיקה כי מדובר בכלי רכב מאוד אמין מבחינה טכנית. גורמים בצה"ל הסבירו כי העובדה שהצבא האמריקאי חתם עם חברת OSHKOSH על הסכם רכש ענק לאורך שמונה שנים, תוזיל מאוד את עלות כלי הרכב עבור ישראל שתוכל להסתייע בתקציב הסיוע הביטחוני האמריקני.

(עדכון ראשון: 18:00)

תרגיל חטיבת קומנדו, נובמבר 2016. דובר צה"ל
לוחמי חטיבת הקומנדו במהלך תרגיל/דובר צה"ל
נגמ"ש, אפריל 2015. דובר צה"ל
נבדקת רמת התחזוקה של הנגמ"שים הישנים. נגמ"ש M-113/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully