וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשתי תשמח": ראש ממשלת ניו זילנד פרש במפתיע אחרי שמונה שנים

ג'ון קי הכריז במסיבת העיתונאים השבועית שלו כי תש כוחו וכי משפחתו הקריבה רבות. "אני לא יודע מה אעשה עם עצמי", אמר. באופוזיציה בירכו את "הטפלון", שכונה כך מאחר שנמנע משערוריות לאורך כהונתו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קי הודיע הלילה (שני) במפתיע כי הוא מתפטר מתפקידו אחרי שמונה שנות כהונה ונימק זאת בסיבות משפחתיות. קי, שהכריז על כך במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שהוא מכנס, הודיע כי לא יתמודד על כהונה רביעית בבחירות בשנה הבאה. הוא הציב את 12 בדצמבר כמועד הפרישה הרשמי שלו.

קי כינה זאת "ההחלטה הקשה ביותר שקיבלתי בחיי", והוסיף כי הוא "לא יודע מה הוא יעשה". לדבריו, המשרה דרשה הקרבה גדולה "מאלו שהכי יקרים לי". ראש ממשלת ניו זילנד סיפר כי ילדיו התמודדו עם "קשיים בלתי רגילים". הוא הוסיף: "כל מה שנותר לי לומר הוא שעשיתי כל מה שהיה לי. לא נותר לי כלום במכל". בריאיון לרדיו הוא הדגיש כי אשתו "אהבתו את הרעיון שאהיה יותר בבית, אך לא היה אולטימטום".

עוד ידיעות מהעולם
ראש ממשלת איטליה התפטר בשל התבוסה במשאל העם: "מקבל אחריות"
אחרי חודשים של מאבק, הילידים בארה"ב ניצחו את ענקית הנפט

ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קי בוועידה אזורית בפרו, נובמבר 2016. רויטרס
סייע לחלץ את המדינה ממשבר כלכלי. ג'ון קי, בחודש שעבר/רויטרס

קי, בנקאי לשעבר, עלה לשלטון ב-2008 וסיים תשע שנות שלטון של מפלגת הלייבור כשהדיח אז את הלן קלרק מראשות הממשלה. סגן ראש הממשלה ביל אינגליש צפוי להחליף את קי עד לכינוס המפלגה הלאומית שתבחר מנהיג חדש. באופוזיציה הודו לקי על שירותו. "אני מאחל לו ולמשפחתו את הטוב ביותר", אמר מנהיג מפלגת הלייבור אנדרו ליטל.

הוא כונה "טפלון ג'ון", מאחר שלא נקלע לשערוריות במהלך שמונה שנות שלטונו, וזכה לקרדיט על כך שחילץ את ניו זילנד מהמשבר הכלכלי העולמי ומהמיתון. קי פעל למען יחסים קרובים עם ארצות הברית ועם הנשיא ברק אובמה, ותמך בהסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TTP), שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ הבטיח לפרוש ממנו ביום הראשון שלו בתפקיד ועל כן סיכוייו לשרוד קלושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully