וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית קפה בבריטניה מסרב לקבל שטר חדש המכיל שומן מהחי: "דוחה"

העסק הצמחוני הודיע כי לא יאפשר תשלום בשטרות 5 לירות שטרלינג, המיוצרים מסיבי פולימרים ומכילים ח?ל?ב שמקורו מהחי. כ-120 אלף איש חתמו על עצומה לשינוי הרכב השטר, במחאה שאותה כינה מומחה לנושא "טיפשית"

שטר חדש של חמש לירות שטרלינג המכיל סיבי פולימר. 13 בספטמבר 2016. GettyImages
המחאה התעוררה בעיקר מצד צמחונים וטבעונים. השטר החדש, ספטמבר/GettyImages

בית קפה צמחוני בקיימברידג' שבבריטניה מסרב בימים אלו לקבל שטר חדש על סך חמש לירות שטרלינג, זאת על רקע טענות כי סיביו מכילים שומן מהחי. שלטים המודיעים ללקוחות על מדיניות בית הקפה נתלו בכניסה אליו. לדברי בעלת בית הקפה "ריינבו", שרון מייג'לנד, היא "הבטיחה ללקוחות שבית הקפה הוא מוסד מוסרי". בבנק אנגליה, האחראי על הנפקת השטר החדש הנמצא בשימוש מאז ספטמבר, סירבו בינתיים לומר אם מדובר במהלך חוקי.

הטענות נגד השטר החדש, לפיהן הוא מכיל ח?ל?ב, שומן שמקורו מהחי, עוררו מחאה נרחבת בבריטניה, בעיקר מצד צמחונים, טבעונים וארגונים דתיים. יותר מ-120 אלף בני אדם חתמו על עצומה הקוראת להסרת השומן מסיבי השטר. מהבנק נמסר כי יצרן השטרות פועל בימים אלה למציאת תחליף לשומן.

עוד ידיעות מהעולם:
לאחר פרישתו המפתיעה של הולנד: השמאל בצרפת לוט בערפל
ילד אוסטרלי חולה סרטן הצטרף למבצע משטרתי: "חלם לפוצץ דברים"
לראשונה בקניון הכי אמריקני: סנטה קלאוס שחור משמח את הילדים

בית הקפה "ריינבו" בלונדון שסירב לקבל שטר חדש של חמישה פאונד. 3 בדצמבר 2016. גוגל מפות, צילום מסך
"אנחנו מוסד מוסרי". בית הקפה "ריינבו" בקיימברידג'/צילום מסך, גוגל מפות

"כל העסק שלנו מבוסס על כך שלא יהיו מוצרים מהחי בשטחו", אמרה מייג'לנד, והוסיפה כי "אפילו שלא אותו אדם שנוגע בכסף גם מטפל באוכל, זו לא הנקודה. זה כל כך דוחה, אנחנו לא יכולים לקבל את השטרות האלה במסעדה שלנו". לדבריה, רוב הלקוחות משתמשים בכרטיס אשראי, אך אם יהיו ברשותם רק שטרי חמישה פאונד חדשים, העסק שלה "ימצא דרך לארח אותם בכל מקרה".

אחד המתנגדים לטענות הבריטים נגד השטר החדש הוא פרופ' דייוויד סולומון, מדען מאוסטרליה הנחשב לחלוץ של שימוש בסיבי פולימרים בשטרות כסף. לדבריו, מחאת הצמחונים והטבעונים נגד השימוש בשומן מהחי בשטרות "מטופשת", שכן ניתן למצוא חלב מסוג זה גם בנרות ובסבונים, ועדיין המחאה ניצתה רק מול בנק אנגליה. "זה מטופש לחלוטין. יש כמויות זניחות של שומן בשטרות האלה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully