וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ז'אק כהן הלך לעולמו

2.12.2016 / 7:30

כהן, שהשתתף בכמה מהיצירות החשובות ביותר של התרבות המזרחית בישראל, מת בגיל 86. הוא זכור גם לטוב ככוכב של סדרת הפרסומות לחומוס, בהן שחזר את דמותו מהסדרה "המסעדה הגדולה". "המשחק היה הזהות שלו, אבל הבית היה לפני הכל", אמרה לנו בתו דניאלה, "הוא פשוט רצה ללכת"

שחקן התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה ז'אק כהן, הלך לעולמו אמש (חמישי), בגיל 86 בבית חולים קפלן ברחובות. הלוויתו תתקיים היום (שישי) בשעה 13:00 בבית הקברות במושב ביצרון.

"הוא היה איש מדהים", אמרה דניאלה דדון, בתו של כהן, לוואלה! תרבות: "אבא נפטר אתמול ב-9 בערב. הוא הגיע לבית חולים בבוקר עם בעיה, ומת מאוד מהר. כנראה היתה לו דלקת ריאות שאף אחד לא ידע שיש לו, וזה הסתבך ופגע בכליות. הוא פשוט רצה ללכת. אבא היה איש יקר. חבר. מצחיק. בנאדם הכי פשוט. לא משנה איזה בנאדם יפגוש אותו ברחוב, הוא ידבר, יצטלם ויקשיב לו, כאילו היה חבר שלו. ויצחק איתו. איש צנוע. הוא נתן את כל תשומת הלב לכולם, זה משהו פנומנלי. איש פתוח. המשחק היה הזהות שלו. כל החיים שלו הוא היה שחקן, לא רק כשנכנס לתפקיד. אם מישהו התקשר בטעות, הוא היה עושה לו קולות וצוחק איתו. הוא תמיד התחבר לאנשים שעבד איתם. כאבא, הוא כל הזמן עזר, תמך, תמיד היה כתף ומשענת. הוא היה סבא למופת. תמיד נתן את כל תשומת הלב לבית. בית תמיד בא אצלו לפני הכל. כל כך קשה לי עכשיו. יחסר לי משהו כל כך דומיננטי בחיים שלי. איש מדהים".

כהן, יליד אלכסנדריה, בן לאב ממוצא סורי ואם ממוצא מצרי, עלה עם משפחתו לישראל ב-1953 והשתקע בירושלים. לאורך הקריירה נטל כהן חלק בכמה מהיצירות החשובות ביותר של התרבות המזרחית בישראל. בין היתר כיכב בסדרת הטלוויזיה המיתולוגית "שכונת חיים" ובקומדיה המצליחה "המסעדה הגדולה". על המסך הגדול כיכב בשורה ארוכה של סרטים, ובהם: "טיפת מזל", "הגונב מגנב פטור", "נורית" ו"אביבה אהובתי".

חזרתו הגדולה למיינסטרים התרחשה דווקא בסדרת הפרסומות לחומוס של חברת "צבר". כהן שחזר בפרסומות את דמותו מהסדרה "המסעדה הגדולה".

  • עוד באותו נושא:
  • ז'אק כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully