וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל דב גריזלי": העליון בקנדה ידון לראשונה בחופש הדת של הילידים

במסגרת המשפט החריג הנערך בימים אלה בנוגע להקמת אתר סקי בדרום-מזרח המדינה, קדושתו של האזור לשבט טונאהה יתקבל כטענה קבילה בבית המשפט. "אנשים היו מבינים אם זה היה פוגע בכנסייה"

דב גריזלי בפארק יילוסטון, וויומינג, ארה"ב. 22.11.2011. רויטרס
"זהו המקום בו רוחו של דב הגריזלי נולדה"/רויטרס

בית המשפט העליון בקנדה הסכים היום (חמישי) לראשונה להתייחס לטענות בנוגע לחופש הדת של קהילות הילידים במדינה כטענות משפטיות קבילות, בעתירה נגד הקמת אתר סקי בדרום-מזרח המדינה. התיק, שעשוי להוות פריצת דרך משפטית, דן בדרישת הילידים שלא להקים אתר סקי באזור בו נמצאת רוחו של דב הגריזלי הקדוש לשבט טונאהה.

במרץ 2012 אישרה הממשלה את הערעור על הקמת אתר הסקי "ג'מבו גלסייר" בעמק קטמוק שבבריטיש קולומביה. הפרויקט השנוי במחלוקת תוכנן להיבנות באתר נטוש ומרוחק, באזור מבוקש על ידי גולשי סקי וסנובורד בשל יופיו והשלג הרב.

אלא שהאזור נחשב לקדוש עבור קהילת הילידים, שהתנגדה לבניית אתר הנופש, מאז הוצעה לראשונה בשנת 1991. הם פנו לבית המשפט ודרשו למנוע את בנייתו, בטענה שיש להתחשב בקדושת האזור. כעת, החליט בית המשפט לדון לראשונה בטענותיהם, על בסיס חופש הדת של הילידים המובטח תחת אמנת הזכויות של המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
יו"ר ההסתדרות: דמי הניהול שמשלמים הגמלאים - שערוריה
התקבל הסדר הטיעון לתא"ל בוכריס: "לוקח אחריות מלאה על מעשיי"
ח"כית על הטענות לעבירות מין של חבר הבית היהודי: "ידענו שיש להימנע ממנו"

קהילת הילידים בקנדה, הנאבקים על הקמת אתר סקי בעמק במדינה. דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"אנשים היו מבינים אם זה היה פוגע בכנסייה". אזור קוטמק בקנדה/צילום מסך, פייסבוק

חברי הקהילה סיפרו לרשת BBC כי "זהו המקום בו רוחו של דב הגריזלי נולדה, לשם הוא הולך כדי לרפא את עצמו ולחזור לעולם הרוח". על כן, הבהירו כי רוחו של הדב תעזוב את האזור עם בניית אתר הסקי, וכך יאבד הקשר שלהם עמו.

ראש ארגון זכויות האזרח מטעם הממשלה, ג'וס פטרסון, סיפר כי השימוע שנערך היום היה הפעם הראשונה בו בית המשפט העליון התחשב בטענות הנובעות משיקולי רוחניות ודת מצד הילידים. "אנשים היו מבינים אם זאת הייתה הצעת בנייה שהייתה פוגעת בכנסייה", אמר. קבוצות מקומיות נוספות תמכו בביטול הבנייה. הם הובילו קמפיין ציבורי תחת הכותרת "Keep Jumbo Wild", ואף מימנו סרט דוקומנטרי העוסק במאבק על האתר.

מתכנן האתר, אוברטו אוברטי, אמר כי הוא עדיין מקווה שייבנה יום אחד יעד סקי בעמק שיפעל לאורך השנה. הוא הוסיף כי ניסה במהלך 20 השנים האחרונות להתאים את הפרויקט לקהילה המקומית. הוא עוד הוסיף כי אינו מאמין שאתר הנופש ייפגע באמונות של אף אחד, אך הבהיר כי יותיר את ההחלטה בידי מערכת המשפט, שתדון בהשפעת הבנייה על חופש הדת של הילדים. "אנחנו בסך הכל ארכיטקטים, ונמשיך לדבוק בכך", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קהילת הילידים בקנדה, הנאבקים על הקמת אתר סקי בעמק במדינה. דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
חברי הקהילה בפגנה נגד הקמת אתר הסקי/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully