וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ניקו רוזברג זכה לראשונה בקריירה באליפות העולם

הנהג הגרמני של מרצדס עשה היסטוריה וחיקה את אביו קקה, שזכה בתואר ב-1982. המילטון אמנם ניצח באבו דאבי, אך רוזברג הגיע שני ונותר בראש הדירוג: "זה לא ייאמן, אני מאוד גאה"

ניקו רוזברג נהג קבוצת מרצדס, אלוף פורמולה 1 לשנת 2016. GettyImages
האלוף החדש. ניקו רוזברג/GettyImages

ניקו רוזברג עשה היום (ראשון) היסטוריה אישית בסבב הפורמולה 1 כשהפך לאלוף העולם בפעם הראשונה בקריירה. הנהג הגרמני של מרצדס הגיע למרוץ הנעילה הדרמטי של 2016 באבו דאבי כשהוא מוביל ב-12 נקודות ובידיעה שמותר לו להפסיד למתחרה העיקש לואיס המילטון, כל עוד יסיים בין שלושת הראשונים. כך אכן היה. המילטון, אלוף העולם היוצא, זינק מהפול פוזישן וחצה ראשון את קו הסיום ביאס מרינה, אך רוזברג הגיע מיד אחריו ובכך השתווה לאביו הפיני קקה רוזברג, שזכה בתואר העולמי ב-1982. אגב, האב והבן למשפחת רוזברג הם השניים שעושים את הדאבל הזה, אחרי גרהאם (1962 ו-1968) ודיימון היל (1996).

רוזברג אמר לאחר הזכייה: "זה לא ייאמן, אני מאוד מאוד גאה. השוויתי את ההישג של אבי. הוא יהיה כאן בעוד חצי שעה ואני נרגש מאוד לראות אותו".

ניקו רוזברג נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, חוגג זכייה באליפות העולם. GettyImages
נישא על כפיים. ניקו רוזברג/GettyImages

המילטון רשם ניצחון 10 העונה ורביעי ברציפות, אבל זה כאמור לא הספיק כדי לסגור את הפער ולהשיג אליפות שלישית ברציפות. לקראת הסיום, בניסיון להזיק לרוזברג, המילטון האט את הקצב כדי למשוך נהגים נוספים למאבק ביניהם והכעיס את ראשי הקבוצה שלו, אך לבסוף ניצח כאשר 1.6 שניות בלבד הפרידו בין ארבעת הראשונים. רוזברג בן ה-31 הפך לגרמני השלישי שזוכה באליפות העולם, אחרי מיכאל שומאכר האגדי וסבסטיאן פטל, שהיום סיים שלישי באבו דאבי. מקס פרסטאפן ההולנדי הגיע רביעי.

ג'נסון באטון, אלוף העולם הבריטי שערך את המרוץ האחרון שלו בסבב, נאלץ לנטוש בהקפה ה-12 בגלל תקלה מכנית ברכב המקלארן שלו ובכך סיים קריירה של 17 שנים, 305 מרוצים ואליפות אחת. לבריטי בן ה-36 יש אופציה לחזור לסבב ב-2018, אך בחשבון האינסטגרם שלו כתב: "זו כנראה הפעם האחרונה שלי בתוך מכונית פורמולה 1, הגשמתי את החלום להיות אלוף. הגעתי עם חלומות ואני עוזב עם זיכרונות".

הדירוג הסופי:

1. ניקו רוזברג (גרמניה, מרצדס) 385 נקודות
2. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 380
3. דניאל ריקיארדו (אוסטרליה, רד בול) 256
4. סבסטיאן פטל (גרמניה, פרארי) 212
5. מקס פרסטאפן (הולנד, רד בול) 204

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לואיס המילטון (מימין) מברך את ניקו רוזברג לרגל זכייתו באליפות פורמולה 1. GettyImages
בירך את עמיתו לקבוצה שהוא גם יריבו הגדול. לואיס המילטון עם ניקו רוזברג/GettyImages
ניקו רוזברג נהג קבוצת מרצדס, אלוף פורמולה 1 לשנת 2016. GettyImages
בשמיים. ניקו רוזברג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully