וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב את סופו לאחור: לאן נעלם סופוקליס שחורצאניטיס?

24.11.2016 / 9:00

אימונים אישיים, פציעות מסתוריות, חוזים בחינם, הצעות מהליגה השנייה, מחשבות על פרישה או אולי קאמבק רומנטי בקבוצת נעוריו. בזמן שאולימפיאקוס ומכבי תל אביב ייפגשו, האקס שלהן מחפש את עצמו. אחיו: "הוא עובד קשה כדי לחזור ומעולם לא הפסיק להיות כדורסלן"

צלמים זמניים מורשים

לא מעט רגשות נוסטלגיים יציפו מן הסתם את סופוקליס שחורצאניטיס במהלך סוף השבוע. הערב (חמישי, 19:45) ייפגשו בהיכל השלום והאחווה שתי הקבוצות שבהן שיחק הכי הרבה במהלך הקריירה - אולימפיאקוס ומכבי תל אביב. במרחק קילומטרים ספורים משם, באואקה, תארח מחר (שישי, 21:45) אקסית אחרת שלו, פנאתינייקוס, את דרושפאקה של דיוויד בלאט, המאמן שתחתיו פרח והגיע לשיאו.

הסנטר היווני לא יהיה חלק ממשחקי היורוליג הללו, ולא מן הנמנע שלא ישוב עוד לשחק בבמה המרכזית של הענף באירופה. הוא בן 31, וספק אם בכלל יוגדר שוב ככדורסלן פעיל. "סופו לא כשיר לשחק כרגע, ולא ברור מתי יוכל לחזור", מספר אחד ממקורביו. "לאן כל זה הולך? זו שאלה שלאף אחד אין עליה תשובה מוחלטת ואמיתית. הוא עדיין לא מדבר על פרישה, אבל זאת לא אפשרות שאפשר לשלול".

סופוקליס שחורציאניטיס. Action Images, אתר רשמי
הבעלים של קבוצת הכדורגל מימן את חוזהו המזערי. סופו במשחקו האחרון עם פאוק/אתר רשמי, Action Images

שחורצאניטיס שוקד בימים אלה על קאמבק. הוא שכר מאמן אישי בשם מיכאליס קלברוס, איתו הוא עובד באופן יומיומי במרכז אימונים וטיפולים בצפון אתונה. "סופו מחלים מלא מעט פציעות שהטרידו אותו בשנה האחרונה, בעיקר בגב ובברך, והשיקום לא קל לו בגלל מימדי גופו, בגלל השחיקה ובגלל הגיל", מסבירים בסביבתו ומודים: "כן, הוא גם צריך להפחית במשקל". האופטימיים מדברים על כך שבעוד מעט יותר מחודש, בתחילת 2017, הוא יוכל לחזור למגרשים.

אבל גם אם זה יקרה, אי אפשר לערוב לכך שיהיו קופצים על המציאה. הקבוצות הבכירות ביוון לא ממש יעמדו בתור כדי לזכות בשירותיו של הסנטר. במהלך הקיץ הוא קיבל הצעה רק מפארוס מליגת המשנה, שהגיעה בעונה שעברה במפתיע לגמר הגביע וויתרה על הכרטיס בו זכתה לליגה הראשונה בגלל קשיים כלכליים. לפני שבועות ספורים הוא הוזכר כמועמד ללימוז', אבל עיתונאים מצרפת שמסקרים באופן שוטף את המועדון מעידים כי המאמן דולה וויושביץ' הטיל וטו על האפשרות להביאו.

אלכסנדרוס שחורצאניטיס מספר לוואלה! ספורט על החיים של אחיו הגדול בימים אלה: "סופו הוא אבא מאושר לשני ילדים קטנים. אנחנו לא מדברים הרבה על כדורסל, רק פה ושם, אבל אני יכול לספר לך שהוא עובד קשה מאוד כדי לחזור לפעילות. הוא מעולם לא הפסיק להיות שחקן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבעה חודשים חלפו מאז הפעם האחרונה בה נראה סופוקליס שחורצאניטיס על מגרש כדורסל. קבוצתו אשתקד, פאוק סלוניקי, התארחה אצל א.א.ק אתונה למשחק השלישי והמכריע על הכרטיס לחצי גמר הפלייאוף. הסנטר התלונן על פציעה בעין וישב בקצה הספסל באואקה, כשהוא לבוש חולצת טי שחורה. בהפסקת המחצית, בפיגור 29:27, עזב את האולם לבלי שוב. חבריו הפסידו 61:54 וסיימו את העונה.

"אמרו לנו שסופו היה צריך להתפנות לבית החולים בגלל הבעיה שהייתה לו בעין, ולכן הוא לא נשאר עד סוף המשחק", מספר מילנקו טפיץ', ששיתף פעולה עם היווני בסלוניקי. בתקשורת המקומית הציגו גרסה שונה, וטענו כי הוא פשוט איבד עניין ונטש את החברים במשחקם החשוב ביותר.

סופוקליס שחורציאניטיס. Action Images, אתר רשמי
נעלם במחצית של המשחק המכריע בפלייאוף. שחורצאניטיס/אתר רשמי, Action Images

העונה האחרונה הייתה כנראה הקשה בקריירה שלו. אחרי שעזב את ישראל הוא הגיע בקול תרועה רמה לכוכב האדום בלגרד, במטרה להיכנס לנעליו הגדולות (בכל זאת, מידה 52) של בובאן מריאנוביץ', אבל נחתך מהקבוצה אחרי שמונה הופעות בלבד - רק שתיים מתוכן ביורוליג.

הביקורות קטלו את שחורצאניטיס ואת מי שהביא אותו. "הוא שחקן גמור", כתבו עליו בעיתונות הסרבית. "ההחתמה שלו הייתה גימיק שיווקי טוב, אבל הימור מקצועי גרוע", הוסיפו. "קבוצות לוקחות אותו רק בגלל שהן חושבות יותר חכמות מכולן ודווקא הן יפיקו ממנו את המירב. חשבנו שקבוצה בסדר גודל של הכוכב האדום לא תיפול למלכודת הזו, אבל טעינו. הוא היה מתייצב לאימונים בבגדים אזרחיים וממציא פציעות".

בתוך זמן לא רב נחת סופו בחזרה ביוון, והצטרף לחודשיים ניסיון בפאוק, שבמהלכם שיחק בחינם אין כסף. ההתחלה, כמעט כמו תמיד אצלו, הייתה מבטיחה: אחרי ארבעה משחקי התאקלמות האיש ניפק שתי תצוגות ענק - 50 נקודות (19 מ-24 מהשדה), 16 ריבאונדים, שישה אסיסטים ו-15 עבירות הוא סחט בתוך שבוע, במהלך שני ניצחונות ביורוקאפ על סראטוב וריטאס וילנה. אולי הנתון המשמעותי ביותר הגיע בכלל מטור הדקות: לא פחות מ-62. כן, כן, 31 דקות למשחק.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
במכבי זיהו את הניצוצות וחלמו על קאמבק, אבל טבק הטיל וטו/ברני ארדוב

בתל אביב היו ערים לניצוצות ששוב נראו מכיוונו של הבן האובד. מכבי הייתה בדרך להדחה היסטורית כבר בשלב הראשון של היורוליג, כשהקו הקדמי שלה כולל את ויטור פבראני וארינזה אונואקו, והבעלים דיוויד פדרמן סיפר לימים כי פנה למאמן החדש ז'אן טבק וסיפר לו שעלה רעיון להחזיר את שחורצאניטיס לקדנציה שלישית במועדון. הקרואטי השיב לבוס שאם ילך על המהלך, הוא יצטרך לחפש גם מאמן חדש.

שלושה שבועות מאוחר יותר, כשהצהובים ניהלו מירוץ נגד הזמן כדי להתחזק בסנטר לקראת המשך העונה ביורוקאפ (ולבסוף נתקעו עם הפורוורד אלייז'ה מילסאפ), חזר טבק לפדרמן ושאל אם ההצעה עדיין בתוקף. זה כבר היה מאוחר מדי: פאוק השיגה מימון חיצוני והחתימה את הסנטר עד תום העונה. את שכרו המזערי, 70 אלף יורו לארבעה חודשים, שילם הבעלים של קבוצת הכדורגל במועדון, איבן סאבידיס.

המספרים שהעמיד שחורצאניטיס בפאוק לא היו רעים בכלל. 13.4 נקודות ו-4.4 ריבאונדים לערב ביורוקאפ, 10.1 ו-3.7 בהתאמה בליגה. אלא שמבין 37 משחקי הקבוצה בתקופתו בכל המסגרות, הוא השתתף ב-24 בלבד.

סופוקליס שחורציאניטיס עם מילנקו טפיץ'. Action Images, אתר רשמי
"היה לו קצת קשה למצוא אתגר". טפיץ' עם סופו/אתר רשמי, Action Images

טפיץ' בן ה-29, כיום באורלנדינה האיטלקית, פגש פעמים רבות את סופו כיריב, כששיחק בפרטיזן בלגרד ובפאו, בעוד היווני שיחק באולימפיאקוס. "נהניתי מאוד לשחק עם סופו בפאוק", אומר הסרבי. "הוא לא היה בשיא כושרו, והוא היה צריך יותר מנוחה, אבל אין עוד שחקן כזה באירופה, שמושך כל כך הרבה תשומת לב ושמשנה לחלוטין את ההיערכות של כל קבוצה יריבה שפוגשת אותו. אני בטוח שאם הוא היה בריא, היינו מגיעים רחוק יותר".

- שניכם זכיתם ביורוליג בעבר, כל אחד עבר את המסלול שלו. לא היה לכם מוזר לשתף פעולה בקבוצה כמו פאוק?

"סופו הצטרף אלינו אחרי שהעונה כבר התחילה, והיה לו קצת קשה למצוא אתגר ומוטיבציה. אני חושב שזה טבעי. גם אני עברתי תהליך דומה. אתה מתרגל לשחק ברמות הגבוהות באירופה, אתה מתמודד מול הקבוצות הכי טובות, וכשאתה יורד ברמה זה שינוי לא פשוט. אבל יש לסופו עוד כדורסל לתת, בזה אין לי ספק. רק לפני שנתיים וחצי הוא היה בורג מרכזי מאוד בזכייה של מכבי בגביע אירופה, והוא סיפר לי כמה אהבו אותו בתל אביב".

"במצב רגיל, יכול להיות שסופו היה פורש, אבל הוא לא מסודר כלכלית לכל החיים כדי לעשות את זה", טוען עיתונאי ספורט יווני, "ולכן אני מעריך שבסופו של דבר הוא ישחק בקבוצה כזאת או אחרת".

כזאת או אחרת? לאחד מחבריו יש רעיון רומנטי משהו. "אם יעברו כמה חודשים, והוא לא ימצא את מקומו, אני בהחלט רואה אפשרות שהוא יחזור להיראקליס סלוניקי, הקבוצה שבה גדל, כדי לעזור לה לעלות בחזרה לליגה הראשונה. זו תהיה סגירת מעגל יפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully