וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמב"ם הלכות רוצח": כתובות נאצה רוססו על בית כנסת רפורמי ברעננה

שלוש מעטפות וסכין עם שמותיהם של ראשי הקהילה הרפורמית התגלו הבוקר על רצפת בית הכנסת. זאת, על רקע המאבק המחריף של הרפורמים והקונסרבטיבים נגד אי-יישום מתווה הכותל. "תוצאה של הסתה מצד פוליטיקאים ורבנים בכירים", אמר מנכ"ל התנועה הרפורמית הרפורמית גלעד קריב

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: העימותים בכותל המערבי סביב יישום מתווה הכותל, בתחילת החודש)

כתובות נאצה רוססו הבוקר (חמישי) בכניסה לבית הכנסת הרפורמי ברעננה. על הרצפה הונחו שלוש מעטפות וסכין עם שמותיהם של מנהיגי הקהילה הרפורמית: מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב, נשיא התנועה הרב ריק ג'ייקובס ויו"ר ארגון נשות הכותל ענת הופמן. על הסכין נכתב "רמב"ם הלכות רוצח". המשטרה פתחה בחקירה.

הרקע למעשה הוא ככל הנראה התגברות מאבק הרפורמים והקונסרבטיבים נגד אי-יישום מתווה הכותל המערבי, שאושר בתחילת השנה בממשלה. לפי המתווה, תוכשר רחבה שלישית שוויונית לזרם הרפורמי, הקונסרבטיבי ונשות הכותל.

לקריאה נוספת:
"משוגע, לך מכאן": עימות בכותל במהלך מחאה על אי-יישום מתווה הפשרה
הפשרה עם נשות הכותל: החרדים מברכים על "ההיפרדות המוחלטת"
סוף למאבק נשות הכותל: תוקם רחבה מעורבת לגברים ולנשים

בית כנסת שהושחט בגרפיטי ברעננה, 24 בנובמבר 2016. התנועה הרפורמית, מערכת וואלה! NEWS
איומים על מנהיגי התנועה הרפורמית. הסכין והמעטפות שנמצאו הבוקר ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, התנועה הרפורמית
בית כנסת שהושחט בגרפיטי ברעננה, 24 בנובמבר 2016. התנועה הרפורמית, מערכת וואלה! NEWS
"תוצאה ישירה של מסע ההסתה". כתובת הנאצה שרוססה על בית הכנסת, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, התנועה הרפורמית

הרב קריב אמר כי כתובות הנאצה הן תוצאה של הסתה שהלכה והחריפה בחודשים האחרונים. "האיומים ברצח והפגיעה בית הכנסת הם תוצאה ישירה של מסע ההסתה חסר התקדים נגד היהדות הרפורמית המתחולל בשנה האחרונה בהנהגה של רבנים ופוליטיקאים חרדים בכירים. אנו מקווים שאירוע זה יהווה תמרור אזהרה לאותם גורמים ויזכיר להם כיצד ראוי לנהל את המחלוקת. אנו לא נירתע מן האיומים ונמשיך לקדם את פעילותנו ברחבת הכותל, בעיר רעננה ובעשרות קהילותינו הפזורות ברחבי הארץ".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל וראש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, אמרה כי הארגון לא ירתע מן האיומים. "הסכין היא תוצאה ישירה של הרוחות הרעות שנושבות נגד יישום מתווה הכותל מצד ראשי המפלגות החרדיות ורבנים חרדים, שעושים הכול נגד כל מי ששונה מהם. האיום ברצח נועד להפחיד ולעצור אותנו. אבל רוחנו לא תישבר. נמשיך להגן על נשות ישראל מרוחות השנאה והאפליה המשתוללות בחוץ".

עימותים אלימים בכותל המערבי, 2 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
המאבק מחריף. עימותים בין נשות הכותל למתפללים בתחילת החודש, הכותל המערבי/נועם מושקוביץ

יוסי כהן, מנכ"ל קהילת רענן- בית שמואלי, אשר מצא בבוקר את כתובות הנאצה, המעטפות והסכין, הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שקהילתו סופגת איומים. "הזדעזעתי לראות ששוב רודפים ופוגעים ביהדות המתקדמת ובקהילה ברעננה. ההסתה המתמשכת כנגד היהדות הרפורמית ברעננה הולכת ומסלימה. קהילה זו כבר סבלה חמש פעמים מריסוס כתובות נאצה, אבל למראה הסכין הבוקר הזדעזעתי ואני עדיין רועד. הבוקר נחצו קווים ואני כולי תקווה שמנהיגי ההסתה, ביניהם רבנים בכירים, יבינו שיש תוצאה לדבריהם משולחי הרסן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על האירוע, ואמר כי "אני מגנה בתוקף את הכתובות שנתגלו בבית הכנסת. למעשים כאלה אין מקום בחברה החופשית שלנו". גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס לכך, ואמר כי "כהורים, כמחנכים וכבני אדם עלינו לגנות ולעקור מעשים כגון אלו שנחשפנו אליהם הבוקר ברעננה. לעיתים יש תהום עמוקה בין דעתו של אחד לדעתו של האחר אך אסור לאפשר למחלוקות להידרדר לשיח פוגעני ומסית שיכול להוביל גם לפגיעה פיזית באדם אחר בגלל דעותיו ואמונתו".

ראש עיריית רעננה זאב בילסקי גינה גם הוא את ריסוס כתובות הנאצה והאיומים בבית הכנסת בעיר. במכתב שכתב לרב קריב הבהיר כי "מדובר במעשים שאנו רואים בחומרה, מגנים ומוקיעים בכל תוקף". במקביל, הורה להדק את השמירה על מוסדות התנועה בעיר.

עימותים אלימים בכותל המערבי, 2 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
עימותים בין רפורמים למתפללים בתחילת החודש, הכותל המערבי/נועם מושקוביץ

בתחילת החודש הגיעו הקבוצות הלא אורתודוקסיות לכותל המערבי והכניסו יותר מעשרה ספרי תורה לרחבה, על אף שתקנות המקומות הקדושים אוסרים זאת. המעשה גרם לחיכוך עם מאבטחי הקרן למורשת הכותל שמנוהלת על ידי רב הכותל שמואל רבינוביץ' וקבוצה של מתפללים חרדים. לאחרונה פנתה הופמן במכתב לרב הכותל שמואל רבינוביץ', בו ביקשה להציב חנוכייה בעזרת הנשים על מנת לאפשר קיומו של טקס הדלקת נרות חנוכה לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully