וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובניה: מולדתה של מלניה - אטרקטיבית לא פחות

24.11.2016 / 17:00

הנופים? טוסקנה. מזג האוויר? מצוין לטיולים. והמחיר? מזרח אירופה של פעם. מתברר שסלובניה היא לא רק ארץ המוצא של הגברת הראשונה הטריה, אלא גם יעד תיירותי אטרקטיבי שעומד לחלוטין בפני עצמו

סלובניה. לשכת התיירות של סלובניה, מערכת וואלה! NEWS
נופים ואטרקציות שנלקחו מתוך גלויה. סלובניה/מערכת וואלה! NEWS, לשכת התיירות של סלובניה

הבחירות האחרונות בארצות הברית העלו את סלובניה על המפה בשל היותה ארץ המוצא של אישתו של דונלד טראמפ מלניה, אבל הישראלים - חייבים לציין - גילו אותה כבר לפני עם עלייה ממוצעת של 37% בתיירות היוצאת אליה בשנת 2015. הסיבות לכך כמובן רבות, אבל המרכזית שבהן הוא ככל הנראה היחס בין כמות החוויות שמציעה סלובניה כמעט לכל טעם יחסית, לשטח הצנוע שלה - הקטן מישראל.

בקצרה: את התחלת הטיול (או את סופו) מומלץ לעשות בעיר הבירה של המדינה - לובליאנה (כיום מוצעות לעיר שלוש טיסות שבועיות). מדובר בעיר שקטה, יפה, נקייה - ובעיקר קטנה (בת 200 אלף תושבים בלבד), והאווירה בה בהתאם - נינוחה, נעימה ומשפחתית. העיר גם עמוסת אטרקציות במרחק נסיעה קצרה כמו פארק טיבולי, הטירה שמשקיפה אל העיר אשר נבחרה השנה לבירה הירוקה של אירופה, ואפילו שוק האוכל הפעיל במרכז העיר. הנה המקומות המרכזיים בהם מומלץ לבקר.

סלובניה. לשכת התיירות של סלובניה, מערכת וואלה! NEWS
נינוחה ומשפחתית. לובליאנה/מערכת וואלה! NEWS, לשכת התיירות של סלובניה

אגם בלד - החיים כגלויה

אגם ציורי זה הסמוך ללובליאנה, נמצא במרחק של כ-40 דקות נסיעה הוא מקום שקל מאד להתאהב בו. בתוך האגם הרומנטי תוכלו לראות ברבורים ודגים ואם ממש בא לכם תוכלו להיכנס ולטבול במימיו הנחשבים נקיים וצלולים. במקום גם בתי קפה ומסלולי הליכה נוחים לאורך האגם שהיקפו כחמישה וחצי ק"מ.

האגם גם מציע פעילויות ספורטיביות רבות כמו שייט בסירת פדלים או בסירה רגילה, איתה תוכלו להפליג לאי שבמרכז האגם, כמו גם חתירה בסאפ. אל תחמיצו בסוף הפעילות פינוק של קפה ועוגת קרמשניטה מקומית וטעימה.

באזור גם מגוון אטרקציות לפעילות לכל המשפחה כמו כדור פורח, יער חבלים, פיינטבול וכדומה. ליד האגם ניתן גם לבקר בבית הנופש של טיטו, המנהיג הידוע שלא ויתר גם הוא על חופשה מקומית ובראש ההר נמצאת הטירה ממנה תוכלו ליהנות מנוף פנורמי ומרהיב, כמו גם ממסעדה אשר כיסאותיה ממוקמים לכיוון הנוף ובאוויר הצח. ב-8 אירו בלבד תוכלו לגלושו במגלשת ההרים בראש ההר וב-11 אירו תוכלו לעשות זאת פעמיים.

אגם בוהין הינו אגם גדול יותר הנמצא במרחק נסיעה קצר ביותר מבלד. בוהין מציע אפשרויות רבות בתחום ספורט המים. מעליו שוכן אתר ווגל שהינו בתקופת החורף אתר סקי פופולארי בגובה של כ-1,537 מטרים ובקיץ משמש גם הוא כמקום לפעילויות שטח כמו הליכה, רכיבה על אופנים, קרטינג, אופנועים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סלובניה. לשכת התיירות של סלובניה, מערכת וואלה! NEWS
פעילויות ספורטיביות רבות. אגם בלד/מערכת וואלה! NEWS, לשכת התיירות של סלובניה

חיי האבירים והאלפים הסלובנים

כדי מאד לעלות עם הרכבל ולראות ממרומי ווגל את הנוף של הר הטריגלב והאלפים הסלובנים, חוויה מרשימה בפני עצמה. המלונות, הצימרים ובתי הנופש ליד האגמים הינם אופציה נהדרת ללינה במיקום מרכזי וכייפי, ניתן למצוא מלונות מצוינים במחירים משתלמים ביותר.

טירת Predjama ומערת הנטיפים Postojna - מדובר בטירה ייחודית הממוקמת במרחק נסיעה של כשעה וחצי מלובליאנה לכיוון החוף. הסיור בטירה שנבנתה בתוך סלע בגובה של כ-123 מטרים ונבנתה במאה -13 וה-14 כוללת הדרכת אודיו מותאמת ויעילה בעברית. הטירה שימשה כמבצר של אבירים ובמקום מוזיאון ושחזור של חדרי וחיי האבירים. סמוך לטירה נמצאות מערות הנטיפים (הקארסט) "פוסטוינה", שאורכה כ-21 ק"מ. המערה הזה הפכה ללהיט תיירותי ובצדק בזכות פלאי הטבע המצויים בה, כמו גם "הבייבי דרקון" שנולד השנה ונחשב לתופעה בפני עצמה.

סלובניה. לשכת התיירות של סלובניה, מערכת וואלה! NEWS
שימשה כמבצר של אבירים. הטירה/מערכת וואלה! NEWS, לשכת התיירות של סלובניה

נטיפים בקצה המנהרה

המקום מסודר ומאורגן וכולל רכבת המובילה אתכם בנוחות ללב ליבה של המנהרה, כמו גם הדרכה קבוצתית במגוון שפות. למשוגעים לדבר ניתן גם לערוך במקום סיור אתגרי הכולל טיפוס בסולמות וחבלים למקומות נוספים ונסתרים במנהרה. מחירי הכניסה למנהרה כולל הדרכה, נעים בין 19-31 אירו למבוגר/ילד. בקומפלקס הסמוך למנהרה תוכלו למצוא מספר חנויות ואף מלון מעוצב שנחנך במאי האחרון בשם Jama היכול לשמש כמקום אידאלי ללינה באזור. כך או כך, פרט חשוב ששווה לזכור בסיור: קחו מעיל ולבוש חם - קר בפנים והדבר יכול לשבש את הטיול כולו.

רצועת החוף פיראן והעיר Portorož הנמצאת במרחק קרוב לאזור "פוסטוינה", מציעה מעבר לחופי ים גם בתי מלון ובעיקר ספא איכותי הכולל מים חמים וטיפולים כמיטב המסורת הסלובנית. באזור גם תמצאו את חוות הדגים של בית הגידול "פונדה" הידועים בדגי הלברק הטריים שלהם, תוכלו לערוך סיור בסירה ולראות איך הם מגדלים אותם בשיטה ייחודית.

סלובניה. לשכת התיירות של סלובניה, מערכת וואלה! NEWS
להיט תיירותי. הבייבי הדרקון/מערכת וואלה! NEWS, לשכת התיירות של סלובניה

הסצנה הקולינרית של לובליאנה

אחת ההפתעות הגדולות לטובה היא הבירה לובליאנה ששווה ביקור בפני עצמה. העיר נבחרה ל"עיר הירוקה של אירופה" ב-2016 ובשל ערך המטבע הנמוך יחסית, תוכלו למצוא בה גם קניות משתלמות. מומלץ להתחיל עם טיול רגלי או סיור מודרך על אופניים ברכבי העיר, בו תוכלו להתרשם ממיטב האטרקציות והאפשרויות ולחזור לאחר מכן למה שמעניין אתכם.

בשוק האוכל Open Kitchen, המתקיים בכל יום שישי מחודש מאי ועד אוקטובר, תוכלו למצוא מאכלים מגוונים ממיטב המסעדות והיקבים בסלובניה, גם אווירה טובה ותוססת. השוק פרי יוזמתו של ישראלי מקומי בשם ליאור כוכבי, תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות ותרם רבות לסצנה הקולינרית המקומית.

אם באוכל עסקינן, כדי לבקר גם בטירה המשקיפה על כל העיר ולאחר סיור קצר וכמה תמונות נוף, לאכול במסעדה אשר במקום.

הכותב היה אורח של לשכת התיירות הסלובנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully