וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לרוסיה זכה בבחירות לנשיאות בולגריה וגרם להתפטרות הממשלה

מפקד חיל האוויר לשעבר רומן ראדב, שתומך בהסרת הסנקציות על מוסקבה, זכה ברוב גדול בסיבוב המכריע במדינה הענייה ביותר באיחוד. ראש הממשלה התפטר ובחירות חדשות צפויות בעוד כמה חודשים

נשיא בולגריה הנבחר רומן ראדב במסיבת עיתונאים בסופיה, 13 בנובמבר 2016. רויטרס
חסר ניסיון פוליטי. נשיא בולגריה הנבחר, אתמול/רויטרס

מפקד חיל האוויר לשעבר של בולגריה רומן ראדב זכה בסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות. ראדב, שנתמך על ידי האופוזיציה הסוציאליסטית ותומך ביחסים קרובים עם רוסיה, קיבל כ-59% מהקולות. בעקבות הפסד מועמדת מפגלת השלטון, ראש הממשלה בויקו בוריסוב התפטר ובחירות חדשות צפויות להתקיים עד מרץ. בקרמלין בירכו על זכייתו, כמו גם על ניצחונו של מועמד פרו-רוסי בבחירות לנשיאות מולדובה.

ראדב תומך בהסרת הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על מוסקבה בשל מעורבותה במלחמה באוקראינה וסיפוח חצי האי קרים. לנשיא בולגריה יש סמכות נרחבת בתחום מדיניות הביטחון והחוץ, אך רוב ההחלטות עדיין מתקבלות על ידי הפרלמנט הנשלט בידי הימין-מרכז. מנגד, לראבד, חסר הניסיון הפוליטי, יש סמכות להחזיר חוקים למחוקקים.

זכייתו של המועמד הפרו-רוסי משקפת אכזבה עמוקה בציבור הבולגרי מההנהגה, שנכשלה במלחמתה בשחיתות ובצמצום העוני. בולגריה, שהצטרפה לאיחוד ב-2004, היא המדינה הענייה ביותר בגוש. על אף הקשרים הקרובים של ראדב עם מוסקבה, הוא איננו תומך בעזיבת האיחוד. הנשיא היוצא רוסן פלבנלייב צפוי לעמוד בשיחות להקמת ממשלת מעבר עד לבחירות החדשות.

לקריאה נוספת בנושא
לה פן שואבת עידוד מניצחון טראמפ: "ניצחון העם על האליטות"
התביעה במונטנגרו: "לאומנים רוסים תכננו להתנקש בראש הממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully