וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ילדים: "מפלצות קטנות" היא הרבה יותר מאשר הקוריוז שלה

3.11.2016 / 6:31

הסדרה הקומית החדשה של רשת משתמשת בבובות פרוותיות בתור פעוטות, ומנצלת אותן בפיקחות כדי לתאר תמונות מדויקות, ריאליסטיות ומבדרות מחיי ההורות

יח"צ - חד פעמי

נראה שאין כמו היום האחרון של החופש הגדול כדי להבהיר את מערך היחסים של הורים וילדיהם הקטנים. שלב כאוטי, על סף שיגעון, כשהמבוגרים כבר מזמן פקעת של עצבים חשופים ומתים שזה כבר ייגמר, פי אלף יותר סוף יום כשכל הבית מבולגן והילדים מסרבים להתקלח ולישון. פרק הבכורה של "מפלצות קטנות", הסדרה הקומית החדשה של רשת בערוץ 2, עושה את הדבר הפיקחי וממקד את כל ההתרחשות שלו ביום הזה, מציג לנו את הגיבורים - ארבע משפחות, הורים לפעוטות - ברגעים הקשים שלהם, כשההתמודדות מוציאה מהם את אופיים ללא כחל ושרק.

הטוויסט של "מפלצות קטנות" הוא שאת הפעוטות לא מגלמים ילדים בשר ודם אלא פרווה ולב?ד, משהו שאמור להביא פשוטו כמשמעו את המונח שבשם הסדרה, הקו הדק שבין חמידות לאכזריות בלתי נסבלת. כמובן, מדובר גם בפיתרון אידיאלי למדי לצורך לביים ילדים זעירים. עניין משמעותי במקרה כמו זה, שבו הם תופסים חלק מרכזי מהעלילה לצד ההורים - שנעים בין המיואשת קשות (שמרית לוסטיג) והמשתמט מחובותיו (אוהד קנולר), דרך הזורם והאופטימי (אורי לייזרוביץ') וכלה באם הכאילו-מושלמת (אדוה בולה). מלבדם מונה הקאסט גם את אורי פפר, לירז חממי ומשה אשכנזי ושורה של בובנאים.

מפלצות קטנות. אוהד רומנו,
הורים עבור הורים. "מפלצות קטנות"/אוהד רומנו

קל מאוד ליפול בבחירה יצירתית כזו, אבל את אותה פיקחות של מיקום עלילת פרק הבכורה ביום האחרון של החופש הגדול, מפגינים יוצרי הסדרה, בני הזוג שני מלמד-ניצן ורועי ניצן, גם במתחמיה האחרים של הסדרה. אם היה חשש שהשימוש בבובות יהפוך את הפעוטות לקריקטורות, הוא מתבדה. להפך, למעשה. דומה כי "מפלצות קטנות" מתארת התרחשויות שמשתדלות לשמור על ריאליזם ולבנות ככל יכולתה יקום שיהיה מוכר לחלק ניכר מהצופים. לא פעם הפרק מנצל את הדמויות הפרוותיות לטובת ניואנסים המשקפים את מה שקורה בבית ומעבים גם את דמויות ההורים. זה קורה הן במפורש (נועם הבטוחה שמאיה היא כלבה כי כך אביה כינה אותה, רינה היודעת שאמהות שותות בירה בארוחת ערב) והן ברמז (דדה המנצל את החבל הארוך שנותנים לו הוריו לטובת אלימות ובריונות). בתוך כך הדיאלוגים - כולל של הילדים - טובים ואמינים, והדמויות הקטנות והגדולות מאופיינות היטב.

השאיפה הזו למציאותיות אמנם לא באה על חשבון הקומדיה - לכל אורך פרק הבכורה משובצות בדיחות חביבות - אך קשה לומר שמדובר בסדרה הורסת מצחוק, לפחות לא עבור מי שאינו הורה. וזו אולי הבעיה המשמעותית של "מפלצות קטנות" - עם כל מעלותיה ועל כל חמידותה, קהל היעד שלה מאוד ספציפי, הן בקומדיה והן בעלילה. צופים נטולי ילדים בהחלט יכולים ליפול על פרק ולהעביר חצי שעה בנעימים - הנה, אני דוגמה חיה. תקציר הפרקים הבאים אף הבטיח סוד נפיץ בין אמיר למאיה (פפר וחממי), ואולי אפשר להזדהות גם עם התסכול של שרון (לוסטיג) הכמהה כל כך לחזור לתל אביב ואל חיים עשירים יותר. יחד עם זאת, מדובר בעוגן קטן למדי, לא בדיוק סיבות מהותיות לחזור אל הפרק הבא. אולי זה לא מאוד מפריע ל"מפלצות קטנות", וזה בסדר, חיה ותן לחיות. נתנחם בכך שהחופש הגדול לא אומר לנו כלום מלבד בני נוער רועשים מתחת לחלון באמצע הלילה.


"מפלצות קטנות" משודרת בערוץ 2 בימים רביעי ושבת ב-22:20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully