וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 41: ריי אלן הודיע על פרישה מכדורסל

אחד הצלפים הגדולים בתולדות המשחק תלה את הנעליים אחרי שלא שיחק בשנה וחצי האחרונות. אלן מדורג 22 ברשימת הקלעים בכל הזמנים וזכה בקריירה בשתי אליפויות, אחת בבוסטון ואחת במיאמי

ריי אלן. GettyImages
מה הוא יעשה עכשיו? אלן/GettyImages

ריי אלן, אחד הצלפים הגדולים בתולדות הכדורסל, הודיע היום (שלישי) על פרישה ממשחק, בגיל 41.

אלן פרסם "מכתב לעצמי בגיל 13", ב"פליירס טריביון", האתר המשמש ספורטאים אמריקאים רבים להבעה עצמית ובו הודיע כי הוא מסיים סופית את הקריירה ולמעשה, מפסיק בכך את כל השמועות שהיו בשנה האחרונה בדבר חזרה אפשרית לקבוצה כזו או אחרת שרודפת אחרי אליפות ב-NBA. אלן מצטרף לקובי בריאנט, טים דאנקן וקווין גארנט, שפרשו הקיץ.

ריי אלן שחקן בוסטון (שמאל) עם נייט רובינסון. GettyImages
עם נייט רובינסון בבוסטון/GettyImages

אלן שיתף פעולה במכללת קונטיקט באמצע שנות ה-90' עם דורון שפר ולאחר מכן, נבחר בדראפט של 1996, במקום החמישי, על ידי מינסוטה, שמיד שלחה אותו בטרייד למילווקי, תמורת סטפון מארבורי. בעונת הרוקי שלו, הוא נבחר לחמישיית הרוקיז השנייה של הליגה. עונת השיא שלו עם הבאקס הייתה 2000/01, במהלכה זכה בתחרות השלשות באולסטאר ונבחר לחמישייה השלישית של ה-NBA.

באמצע עונת 2002/03, נשלח אלן בטרייד לסיאטל. במדי הסופרסוניקס, הוא קלע ב-2007 את שיא הקריירה שלו, 54 נקודות בניצחון בהארכה מול יוטה. בסיום אותה עונה, הוא וגלן דייויס נשלחו בטרייד לבוסטון, שהשלימה בעזרתו ובעזרת קווין גארנט את הטריו הגדול, אשר יחד עם פול פירס הביא לה אליפות מרגשת בתום אותה עונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גארד מיאמי היט ריי אלן. AP
סל אגדי במיאמי. אלן/AP

אלן נשאר עם הסלטיקס עד קיץ 2012, אז דחה הצעה להארכת חוזה ובחר לעבור דווקא ליריבה הגדולה במזרח, מיאמי. בעונתו הראשונה עם ההיט, הוא סיפק את הקליעה הגדולה בחייו, שלשה בשניות הסיום של משחק 6, שהצילה את מיאמי מהפסד ומנעה מהספרס אליפות. המשחק ההוא הלך להארכה, ההיט ניצחו והמשיכו לניצחון גם במשחק 7 וטבעת שנייה עבור אלן. מאז קיץ 2014, הוא לא שיחק, למרות שמדי פעם צצו שמועות על קאמבק אפשרי, עד לפרישה היום.

אלן נבחר 10 פעמים לאולסטאר ונכלל בחמישייה השנייה של הליגה פעם אחת (2005). הוא מוביל את הליגה בטבלת כל הזמנים בשלשות בעונה הסדירה (2,973) ובניסיונות מחוץ לקשת (7,429). הוא סיים את הקריירה עם 1,300 משחקים בדיוק, בהם קלע 24,505 נקודות (מקום 22 בכל הזמנים), 18.9 נקודות למשחק, ב-40 אחוז לשלוש. מחוץ למגרש הוא זכור בעיקר בזכות תפקידו האגדי ב"He Got Game" של ספייק לי, שם שיחק את ג'יזס שאטלסוורת'.

AP
  • עוד באותו נושא:
  • ריי אלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully