וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בתאילנד: המלך והשליט הוותיק ביותר בעולם מת בגיל 88

פומיפון אדוניאדט בן ה-88 מת בבית חולים בבירה בנגקוק אחרי שבריאותו הידרדרה בימים האחרונים. בנו, שאינו נהנה מאהדה דומה, יירש אותו. "הוא צופה עלינו מגן עדן", אמר ראש הממשלה, שהכריז על שנת אבל

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מלך תאילנד פומיפון אדוניאדט, השליט הוותיק ביותר בעולם, מת היום (חמישי) בגיל 88 - כך נמסר בהצהרה של הארמון. לא נמסרו פרטים על סיבת המוות שלו, אך בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו. "הוד מלכותו הלך לעולמו בבית החולים סיריראז' בשלווה", נמסר עוד. הוא מת בשעה 15:52 לפי שעון מקומי.

בנו ויורש העצר, הנסיך מאהה בן ה-63, צפוי לרשת אותו. עם זאת, הוא לא נהנה מאהדה הרבה שלה זכה אביו. הוא החל להופיע יותר בציבור רק בשנתיים האחרונות, לאחר שאביו חדל מלתפקד. הוא התגרש מאשתו השלישית בשנת 2014. הממשלה והפרלמנט יתכנסו לישיבה מיוחדת בהמשך היום.

"הוא נמצא עכשיו בגן עדן וייתכן שהוא מסתכל על אזרחי תאילנד משם", ספד ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה. הוא קרא לאזרחים "לאהוב אחד את השני" ואמר כי עובדי ציבור יתאבלו על המלך שלא נראה בציבור מאז ינואר במשך השנה הקרובה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי 70 שנה על הכס, תאילנד מגלה שגם "שליט אלוהי" יכול למות
בתאילנד מתפללים להחלמתו של המלך החולה: "מצבו לא יציב"

אזרחי תאילנד מתאבלים על מותו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
אזרחים שהתאספו מחוץ לבית החולים בוכים לאחר מותו/רויטרס

ראש הממשלה קרא לאזרחים להימנע מחגיגות במשך 30 יום. לדבריו, הדגלים יורדו לחצי התורן בכל מבני הממשלה ובבתי הספר למשך תקופה דומה. טקס שריפת גופתו צפוי להתקיים בעוד חודשים רבים. כשאחותו של המלך מתה ב-2008, הוכרזו מאה ימי אבל וגופתה נשרפה רק עשרה חודשים לאחר מותה. טקס ההכתרה של המלך החדש לא יתקיים לפני שתקופת האבל תסתיים.

פומיפון, או בשמו השושלתי ראמה התשיעי, נחשב לסמל לאחדות במדינה שידעה עשור של אי-יציבות פוליטית ושל שתי הפיכות צבאיות. הוא נחשב בעיני רבים ל"אלוהים חיים" ודיוקנו מעטר מקומות ציבוריים כמו גם בתים פרטיים. כל התבטאות נגדו עלולה להוביל לעונשי מאסר כבדים, הליך שהוחמר מאוד מאז עלה החונטה לשלטון ב-2014.

יותר מאלף איש התאספו היום בבית החולים שבו היה מאושפז המלך והתפללו למען שלומו. רבים מהם פרצו בבכי עם היוודע על מותו. "אני כל כך עצוב. הוא נתן לנו כך כל הרבה דברים", אמר אפינוט ג'רונפיפטקול, סטודנט לרפואה בן 25. ביומיים האחרונים חלו ירידות שערים חדות בבורסה בשל ירידות השערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אזרחי תאילנד מתאבלים על מותו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
אזרחים מתאבלים על מותו של המלך/רויטרס
אזרחי תאילנד מתאבלים על מותו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
אזרחים מתאבלים על מותו של המלך/רויטרס

פומיפון נולד ב-1927 בקיימברידג', מסצ'וסטס, שם אביו מהינדול למד רפואה. הוא הוכתר ב-9 ביוני 1946, כשתאילנד עוד נקראה סיאם, אחרי שאחיו המלך אנאנדה נרצח במסתוריות בתוך הארמון בבנגקוק כשהוא בן 18 בלבד. במרוצת השנים הוא יזם פרויקטים רבים באזורי הספר של תאילנד ופיתח את מערכת הבריאות הציבורית כדי לזכות מחדש באהדתו של העם, במקביל למכונת תעמולה משומנת שיצר בית המלוכה על מנת להאדיר את ראמה התשיעי.

(עדכון ראשון: 15:00)

נרצח במסתוריות. המלך אנאדה בסיור בבנגקוק, 1938/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully