וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הצבאית ואופק בוכריס הסכימו להליך גישור בתיק האונס

ימים ספורים לפני תחילתו המיועדת של משפטו של הקצין הבכיר, הודיעו הצדדים כי הסכימו להצעת בית הדין הצבאי, שנועדה לזרז את ההליכים המשפטיים ואולי אף להגיע לכתב אישום מוסכם. המגשר יהיה הפרקליט הצבאי לשעבר

עריכה: ניר חן

התביעה הצבאית וסנגוריו של אופק בוכריס ייפגשו בשבועות הקרובים לצורך הליך גישור בתיק שבו הואשם הקצין הבכיר באונס ובמעשים מגונים בשתיים מפקודותיו במהלך כהונתו כמפקד חטיבת גולני. זאת, לאחר שנענו הצדדים להצעת בית הדין הצבאי המיוחד בקריית הביטחון בתל אביב. המתלוננות עודכנו בהחלטה על ידי התביעה הצבאית.

ההצעה הועברה לצדדים במטרה להגיע לפשרה בכל הקשור לזירוז ההליכים המשפטיים, וייתכן שאף לכתב אישום מוסכם בין הצדדים. המגשר בתיק יהיה הפרקליט הצבאי לשעבר אלוף (במיל') אילן שיף. לפי החלטת בית הדין הצבאי, ביום חמישי יתקיים דיון ראשון בתיק שבו יוקרא כתב האישום בנוכחותו של בוכריס ויקבע לוח הזמנים למשפט ולהליך הגישור. עם זאת, מועד תחילת המשפט נדחה בשל הליך הגישור, ובשלב זה מסתמן כי המשפט הרשמי יחל רק בעוד כמה חודשים.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיאה, משפטן פלילי ותא"ל ללא רקע משפטי: ההרכב שידון בתיק בוכריס
פרשת אופק בוכריס: צה"ל סייע בייעוץ משפטי לאחת המתלוננות
תא"ל בוכריס שהואשם באונס פרש מצה"ל: "מתפנה למלחמת חיי"

אופק בוכריס, מצפה נטופה. 3 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
"בימים הקרובים נתכונן להציג את הטיעונים". בוכריס מחוץ לביתו במצפה נטופה/אדריאן הרבשטיין

היועץ האסטרטגי תת-אלוף (מיל') אבי בניהו, מסר בשמו של בוכריס: "אנו קיבלנו את המלצת בין הדין הצבאי המיוחד ונפעל לאורו". לדבריו, "בימים הקרובים נתכונן להציג את הטיעונים בפני השופט החוקר".

גישור בין התביעה לנאשמים אינו חריג בהליך פלילי, ומטרתו היא בעיקר לאפשר לעין שיפוטית אובייקטיבית לעיין בחומרים, על מנת לחסוך מבית המשפט הדן בתיק זמן שיפוטי. מכיוון שמדובר בבית דין מיוחד הדן בעניינם של קצינים בכירים בלבד, במקרה הנוכחי ניתן התיק לשיף, שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, שיהיה חשוף לכלל חומר הראיות בתיק.

באפשרותו של שיף גם לייעץ לצדדים לבטל את כתב האישום, לצד הצעות נוספות. נגד בוכריס הוגשו 18 סעיפי אישום שונים, ולא מן הנמנע כי שיף יציע להסתפק במספר נמוך יותר של עבירות שבהן יודה הקצין לשעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שלט תמיכה בתא"ל אופק בוכריס, בכניסה למצפה נטופה. מרץ 2016. שלומי גבאי
"האמת תצא לאור". שלט תמיכה בבוכריס ביישובו, חודש מרץ/שלומי גבאי

בשל דרגתו הגבוהה של בוכריס, תת-אלוף, עלה הצורך למנות בית דין מיוחד. ההרכב שידון בתיק מורכב מנשיאת בית הדין ביפו, אל"מ אורלי מרקמן, השופט אל"מ (במיל') צבי גורפינקל, משפטן צבאי שמונה באחרונה להיות שופט עמית בבית הדין המיוחד שדן בעבירות של קצינים בדרגות סא"ל ומעלה, ויקבל דרגה ייצוגית לצורך הדיון, ותא"ל יוחאי בן יוסף, שמשרת בחיל הים ואינו מחזיק בהשכלה משפטית.

משפטו של בוכריס מעורר עניין רב, בין היתר בשל חומרת האישומים נגדו, הכוללים שורה של מעשי אונס ועבירות נוספות שבוצעו לכאורה בפקודותיו בין השנים 2010 ל-2012, וכן בשל היותו קצין מוערך הנחשב לסמל בעיני רבים בציונות הדתית. בוכריס עצמו מכחיש בכל תוקף את האישומים נגדו וטוען כי מדובר בעלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully