וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביזם במיטבו: מכבי תל אביב חוגגת דרבי היסטורי: "יכולנו לתת את השישי"

26.9.2016 / 7:00

קצת חזירית, מאוד חגיגית, מכבי תל אביב יודעת להעריך את ה-0:5 בדרבי: טב"ח הבלם בקאמבק אדיר "מחזיר לקבוצה", מדוניאנין עוקץ ומזכיר ש"הפער בין מכבי להפועל עצום, זה לא כזה משחק גדול", ואי אפשר שלא להיזכר ב-1970. יניב טוכמן על לילה בלתי נשכח, ועל הדרך להנציחו

מערכת וואלה!

1. שחקני מכבי תל אביב ידעו להעריך את הרגע. לא בכל יום מנצחים דרבי, לא בכל יום מביסים את הפועל תל אביב, אבל 0:5 מול היריבה העירונית זה דבר שקורה פעם ביובל. הפעם האחרונה הייתה בשנת 1970, אבל אתמול הצהובים פשוט פירקו את האדומים, עם חגיגה אמיתית בנתניה, עם יכולת נהדרת, עם כל מה שאוהד יכול לבקש. אחרי הימים הלא קלים שבאו בעקבות ההפסד לזניט, הקבוצה של ארבלדזה יוצאת מהמשברון בצורה אידיאלית, עם 11 שערים בשלושה משחקים, עם הגנה ששומרת על רשת נקייה כבר 270 דקות, עם המון אופטימיות להמשך.

עוד בנושא

דרבי היסטורי: 0:5 מוחץ למכבי תל אביב על הפועל תל אביב
טל בן חיים מבוקש בסין, מכבי תל אביב לא תשחררו בינואר
הכל בראש: יוסיפון על דרבי בין קבוצה חכמה לקבוצה טיפשה
טב"ח החלוץ 8, טב"ח הבלם 7, דגני וידין 2: גיליון ציוני הדרבי
ארבלדזה: "בן חיים הורג יריבות", קיארטנסון: "מרגיש פה טוב"
"תאשימו אותי": המונולוג של גיא לוזון אחרי ההשפלה בבכורה
נתניה נצבעה בצהוב: אלבום תמונות של ברני ארדוב מהדרבי

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. ברני ארדוב
יודעים להעריך את הרגע. בן חיים/ברני ארדוב

2. "אני לא מעביר מסרים למאמן הנבחרת דרך התקשורת, אז בואו נתקדם", השיב טל בן חיים הבלם כשנשאל האם לדעתו אלישע לוי קיבל אמש במהלך המשחק החלטות לגביו. בן חיים השאיר את ההחלטות ללוי, אבל מי שמכיר אותו יודע כמה הוא רוצה לחזור לסגל הנבחרת הלאומית. אחרי שניצח את כולם וחזר לכושר וליכולת שהציג כשהיה צעיר בעשר שנים, זו תהיה ללא ספק החותמת הכי טובה עבורו, אם יוחזר לסגל הלאומי. "אנחנו מאמינים שאלישע לוי רואה מה שכולנו רואים", אמרו אמש במכבי תל אביב. "טל בן חיים פשוט חזר ליכולת המוכרת שאפיינה אותו בעבר. זה מדהים מה שעבר על הבחור הזה בחודשים האחרונים". על מה שהוא עבר, אמר אמש בן חיים: "עברתי תקופה לא קלה. הייתי פצוע ולא התאמנתי. באנגליה היו תקופות בהן לא שיחקתי, אבל תמיד התאמנתי חזק והייתי נשאר להתאמן לבד בערבים. הפציעה של העונה שעברה היתה הראשונה הקשה בקריירה שלי והיה לי קשה מאוד לא להתאמן אפילו. אני שמח שהמאמן נתן לי ביטחון ונתן לי לשחק משחקים באירופה בתחילת העונה כשהייתי לא בכושר. הייתי קצת כבד, לא הייתי חד ולקח לי זמן להוריד את החלודה ובזכות הקרדיט של המאמן, אני מחזיר היום במגרש. גדלתי במכבי תל אביב מגיל 6 עד גיל 22 והיה לי חשוב כשחזרתי לארץ לסגור מעגל ולהציג יכולת טובה. רק שיימשך כך. אני נהנה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טל בן חיים עם טל בן חיים שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הפציעה של העונה שעברה היתה הראשונה הקשה בקריירה שלי והיה לי קשה מאוד לא להתאמן אפילו. אני שמח שהמאמן נתן לי ביטחון ונתן לי לשחק משחקים באירופה בתחילת העונה כשהייתי לא בכושר". טב"ח הבלם חוזר לעצמו/ברני ארדוב

3. כמו עם אותו חוק חדש שיושם מול זניט סנט פטרסבורג בלי ששום שחקן ידע עליו, גם באשר לתוצאה ההיסטורית, לא היה אדם במכבי תל אביב שידע לצעוק מהספסל אחרי ה-0:5 שעוד גול אחד וזה היה הניצחון הכי גדול בתולדות הדרבים. "מאיפה אני אמור לדעת את זה?", שאל יוסי בניון כשיצא מחדרי ההלבשה. שורה אובארוב התלוצץ: "0:5 זה בדיוק מה שביקשתי בבית כנסת, לא צריך יותר". אבל היו גם שחקנים שקצת הצטערו. "חבל שלא צעקו לנו לתת את השישי. מי חשב על זה לפני המשחק ומי יכול היה להאמין שנגיע לתוצאה כזו שתהיה זהה לאותו ניצחון של מכבי תל אביב בדרבי של 1970". במכבי תל אביב היו גם כאלה שכעסו על ההתעסקות בנושא: "0:5 זה כבר לא מספיק, שצריך לשאול על 0:6? בוא נסכם את זה בכך שהשארנו טעם של עוד לדרבי הבא".

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"חבל שלא צעקו לנו לתת את השישי. מי חשב על זה לפני המשחק?"/ברני ארדוב

4. חמישה שחקנים של מכבי תל אביב נמצאים בתקופה נהדרת. שני הטב"חים, וידאר קיארטנסון, אוסקר סקאריונה וחאריס מדוניאנין. הבוסני פשוט פורח. הוא ממשיך לככב במדדים ורץ הכי הרבה מבין השחקנים במרבית המשחקים. אמש הוא עשה סדר בכל הקשור לעתידו: "איש ממכבי לא דיבר איתי על הארכת חוזה", אמר. "אני משחק את המשחק שלי ויש לי חוזה עד תום העונה הזו. נראה לאן הדברים יתפתחו. מה שחשוב לי עכשיו יותר מהחוזה לעונה הבאה זה להיות אלוף בפעם הראשונה בקריירה שלי. זו המטרה הכי גדולה שלי לעונה הקרובה". מדוניאנין נזכר בקדנציה הראשונה שלו במכבי תל אביב, אז דווקא הפועל שלטה בעיר. "גם אז היו שחקנים טובים במכבי תל אביב, אבל הארגון היה רע מאוד. היום כולם במכבי יודעים מה לעשות ויש אנשים מקצוענים שמנהלים את המועדון". מדוניאנין קצת צינן את ההתלהבות מהתוצאה הגבוהה וההיסטורית. "יש פער גדול מאוד בין המועדונים ולכן זה לא משחק כזה גדול מבחינתי. להפועל יש 2 נקודות ולנו 16 נקודות אחרי המשחק הזה. ההפרשים מאוד גדולים. אם היינו צמודים בטבלה והיינו נותנים להם חמישייה, זה היה הופך את זה למשחק גדול. לנו היה הרבה יותר חשוב פשוט לקחת שלוש נקודות". מדוניאנין הבין כשהתקשורת חתרה לכותרת על כך שהיום מכבי תל אביב יותר קבוצתית מכפי שהיתה בעונה שעברה ובעניין הזה ישר דיבר על ערן זהבי: "מבחינתי ערן זהבי יכול לעשות מה שהוא רוצה, תמיד אני אכבד את השחקן הזה שהיה כובש כל כך הרבה שערים עבורנו ועדיין מגיע לכל אימון לעבוד קשה. הוא עזב ושחקנים אחרים קמו וביניהם טל בן חיים שמבין היום יותר טוב את המשחק ויודע שהוא צריך להיות יותר מקצוען. אם הוא יהיה חזק בראש, הוא יוכל לשחק בכל קבוצה שהוא ירצה כי הכישרון שלו הוא משהו מיוחד".

5. נוסא איגייבור חווה דרבים משני הצדדים. הוא היה הראשון להעלות את מכבי תל אביב ליתרון. זו הייתה דרדלת יעף. סוג של בעיטה שאיגייבור כבר רשם עליה פטנט. "לא זכור לי דרבי כזה", הוא אמר. "זה היה מיוחד. יכולנו לתת את השישי ולקבוע היסטוריה, אבל מספיק שנתנו חמש. בואו נהיה רגועים איתם. השארנו משהו למשחק הבא. אנחנו הופכים טובים יותר ממשחק למשחק והמשחק מול זניט הוא נקודת ציון. אני עדיין מרגיש את הכאב של ההפסד ההוא לזניט ובכל משחק מאז, אנחנו מנסים לשכוח את הכאב ההוא דרך ניצחון. בינתיים עשינו את זה שלוש פעמים בליגה בצורה מוחצת". אמש אחר חצות הזדרזו במכבי תל אביב ועמלו על הוצאות ליין חולצות עם התוצאה המרשימה כל כך. "זו תהיה מהדורה מוגבלת עם הדפס מיוחד לכבוד הניצחון הענק", אמרו במכבי תל אביב.

הדרבי הזה כולו צהוב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully