וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין גארנט פורש מכדורסל: "מעולם לא חשבתי שיאהבו אותי ככה"

אחרי קובי בריאנט וטים דאנקן, גם ה"ביג טיקט" החליט לתלות את הנעליים בגיל 40, אחרי 21 עונות ב-NBA: "אין כמעט מילים בפי". במאזנו אליפות אחת ותואר MVP והוא מדורג 17 בקלעי כל הזמנים ותשיעי בריבאונדים

אימג'בנק GettyImages

בווידיאו: קווין דוראנט מתרגל לחיים בסן פרנסיסקו

קיץ חילופי הדורות ב-NBA נמשך: קווין גארנט, אחד הכוכבים הגדולים ביותר בליגה בשני העשורים האחרונים, החליט לפרוש מכדורסל, זאת לאחר שהוא ומינסוטה, הקבוצה בה החל וסיים את הקריירה המקצוענית שלו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, הגיעו לסיכום על התרת חוזהו.

הוולבס, בדומה להתנהלות של הספרס עם דאנקן, החליטו לשלם לגארנט את כל חוזהו לעונה הנוכחית - בגובה שמונה מיליון דולר - זאת למרות שלא ידרוך על הפרקט כלל. "אני מודה לכולם", כתב גארנט בחשבון האינסטגרם שלו. "מעולם לא חשבתי שיאהבו אותי ככה. אין כמעט מילים בפי".

KG, או ה"ביג טיקט" כפי שכונה לאורך הקריירה, התלבט רבות האם להפוך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שמתחיל את עונתו ה-22 בליגה, אולם לבסוף החליט לתלות את הנעליים. הטימברוולבס המבטיחים, תחת המאמן טום תיבודו, יתחילו את אימוני קדם העונה שלהם ביום שלישי וגארנט בחר לפנות את הדרך לצעירים והוא מצטרף לשתי אגדות נוספות, קובי בריאנט וטים דאנקן, שפרשו ממשחק עם סיום העונה החולפת.

גארנט נבחר על ידי מינסוטה במקום החמישי בדראפט 1995 והוביל את הקבוצה לשמונה הופעות רצופות בפלייאוף, החל מ-1997, כולל העפלה אחת לגמר המערב, אך לא יותר מזה. לפני עונת 2007, הוא נפרד ממיניאפוליס ועבר להיות חלק מה"ביג ת'רי" של בוסטון, כאשר יחד עם ריי אלן ופול פירס הוא זוכה באליפות מרגשת בעיר השעועית. הסלטיקס היו קרובים לאליפות נוספת, אך הפסידו בגמר ה-NBA בצורה דרמטית ללייקרס ולבסוף, ב-2013, גארנט עזב את בוסטון והמשיך לברוקלין.

קווין גארנט מינסוטה טימברוולבס. AP
התחיל וסיים במינסוטה. גארנט/AP

בפברואר 2015, בעזרת נשיא מינסוטה באותם ימים, פליפ סונדרס, חזר גארנט "הביתה" עם חוזה לשנתיים תמורת 16.5 מיליון דולר. על פי הדיווחים, הוא וסונדרס תכננו לרכוש את הקבוצה ביום מן הימים, לפני מותו בטרם עת של סונדרס.

גארנט זכה בתואר ה-MVP ב-2004 ונבחר לא פחות מ-15 פעמים למשחק האולסטאר, שם זכה ב-MVP של האירוע ב-2003. הוא נכלל ארבע פעמים בחמישייה הראשונה של ה-NBA, שלוש פעמים בשנייה ופעמיים בחמישייה השלישית. הוא זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה ב-2008 ונכלל תשע פעמים בחמישיית ההגנה ושלוש פעמים בחמישיית ההגנה השנייה. בנוסף, הוא הוביל את ה-NBA בין 2004 ל-2007 בריבאונדים בארבע עונות רצופות ובמאזנו גם מדליית זהב אולימפית עם ארצות הברית מסידני 2000.

בסך הכול, גארנט מסיים את הקריירה עם 1,462 משחקים, בהם קלע בממוצע 17.8 נקודות ב-34.5 דקות. הוא קטף לאורך הקריירה בדיוק 10 ריבאונדים בממוצע למשחק והוסיף 3.7 אסיסטים ו-1.4 חסימות. הוא מדורג במקום ה-17 ברשימת הקלעים בכל תולדות ה-NBA, עם 26,071 נקודות ובמקום התשיעי ברשימת הריבאונדרים ההיסטורית, עם 14,662 כדורים חוזרים. בחסימות הוא במקום ה-17 בכל הזמנים, עם 2,037 כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully