וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומר ממנו עשויים מנהיגים

אליאב זכאי

21.9.2016 / 21:46

הנערה השקטה והמופנמת או התלמיד הבינוני והמופרע שמשתעמם בשיעורים יכולים להיות הבאים שיסחפו את סביבתם לשינוי. דעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הספר יודפת, נצרת עילית. 1 בספטמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לזהות אותם בגיל צעיר. נתניהו עם מנהיגי העתיד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מאות אלפי התיכוניסטים שחזרו לאחרונה ללימודים יהפכו בבוא היום למורים, רופאים, משפטנים, חוקרים ויזמים שייקחו חלק מרכזי בעיצוב העתיד של כולנו. כל אחד מהם יתרום בדרכו לקידום החברה, וחלקם יבחרו לצאת למסע ארוך ומפרך שייעודו הפיכת ישראל למקום שנעים וטוב יותר לחיות בו. הם עדיין לא יודעים זאת, אך הם הצעירים שנולדו להנהיג, לקבוע עמדות, להציג חזון, לשנות השקפות, להוביל להישגים ולכבוש מיליוני בני אדם.

איך נדע לזהות אותם בגיל צעיר, ולהצביע על אלו שקורצו מהחומר שממנו עשויים מנהיגים? איך נסייע להם להביא את מלוא הפוטנציאל המנהיגותי שלהם לידי ביטוי? ראשית עלינו להבין כי הצטיינות בלימודים או מקובלות חברתית הם לא בהכרח אינדיקציה ליכולת מנהיגות. דווקא הנערה השקטה והמופנמת או התלמיד הבינוני והמופרע שמשתעמם בשיעורים יכולים להתגלות כמנהיגים הבאים שיסחפו את כל חבריהם וירתמו את סביבתם לקום ולעשות מעשה לטובת הכלל.

תמצית המנהיגות

ההיסטוריה הוכיחה אינספור פעמים שאנשים שניחנו ביכולת להנהיג עשויים להיות שונים מאוד אלה מאלה. לכל מנהיג מאפיינים ייחודיים לו וכל אחד מהם בוחר להשפיע בדפוסים התואמים את אופיו, את תפיסת עולמו ואת תבנית המקום שממנו הגיע. עם זאת, כשמנתחים את מנהיגי העולם לאורך השנים מגלים מאפיינים משותפים: הם חלמו בגדול ורצו לחולל שינוי, האמינו שזה אפשרי וחתרו בכל כוחם להוביל אותו, גם בהיעדר ודאות לגבי הסיכוי להצליח. זוהי תמצית המנהיגות: לבנות תמונה ברורה של העתיד הרצוי ולהתחיל לצעוד לקראתו, גם בלי היכולת לדעת מראש אם אכן נגיע ליעד.

אותם בני נוער, דור העתיד של המנהיגים, נמצאים בינינו בהמוניהם. אנו פוגשים בהם יום יום, אולם למרבה הצער אנחנו לא תמיד מצליחים לראות אותם באמת, ולכן אנו מפספסים את רובם. לכן, בפעם הבאה שאתם נתקלים בבני נוער נחושים וחדורי מוטיבציה לפעול למען החברה, שלא מוכנים לעמוד בצד לנוכח חוסר צדק, עוול או בעיה, תעצרו רגע לחשוב כיצד לעודד וללוות אותם, לתת להם כלים מסייעים למצוא את דרכם הייחודית בעולם, שתוציא לפועל את השינוי שהם מבקשים לחולל. אל תקראו להם עקשנים, נאיביים, או מנותקים מהמציאות, פשוט קראו להם "מנהיגים".

אליאב זכאי הוא מנכ"ל ארגון LEAD, המסלול לפיתוח מנהיגות שנוסד להצמיח את דור ההנהגה הבא של ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully