וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית הייחודית שמאפשרת למתמודדים עם מוגבלויות להתקדם בעבודה

30.10.2016 / 6:23

ענף השיקום ממשיך לצבור תאוצה וגוברת הדרישה לעובדים המתמודדים עם מגבלה הנפשית שצמחו מתוך המערכת. קוראים להם צרכנים נותני שירות

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף יוזמה דרך הלב

כחלק מתהליך ההחלמה, אנשים רבים המתמודדים עם מגבלה נפשית, מבינים כי הם מעוניינים לפתח קריירה בעלת משמעות שבלב העשייה שלה יש עזרה ותמיכה באחר. בשנים האחרונות, ענף השיקום ממשיך לצבור תאוצה וגוברת הדרישה לעובדים המתמודדים עם מגבלה הנפשית .

אלה שצרכו בעצמם שירותים בתחום בריאות הנפש ובמקביל נותנים שירות למתמודדים אחרים במסגרות השיקום והטיפול קראים צרכנים נותני שירות.

כדי לסייע לצ"נשים להפוך את הניסיון האישי למומחיות ייחודית בתחום השיקום ולספק עבורם מעטפת מקצועית, פיתחו ב'יוזמה דרך הלב', ארגון אשר שם לעצמו כמטרה להביא לשינוי חברתי וכלכלי במעמדם של אנשים עם מוגבלות, את תכנית 'צרכנים נותני שירות' המקדמת העסקה של מתמודדים עם מגבלה נפשית כאנשי צוות במערך השיקום, במגוון תפקידים כגון: חונכים, מדריכי שיקום, רכזי תעסוקה, מתאמי טיפול, מנחי קבוצות ותפקידים ייעודים שמותאמים לרצון, ליכולות ולצרכים של המתמודד ולמסגרת בה הוא מועסק.

כל משתתף בתכנית מקבל ליווי ותמיכה שמסייעים לו בתהליך חיפוש העבודה, בגיבוש זהות מקצועית, ולאורך השתלבותו המוצלחת כעובד במערך השיקום. כיום, עשר שנים לאחר פתיחתה, מציעה התכנית מסלול מיוחד - מסלול לפתוח קריירה,

למתמודדים בעלי ניסיון בעבודה בשטח, שכבר עובדים או עבדו במסגרות שיקום, המסמנים לעצמם מטרות נוספות ומעוניינים להתפתח בקריירה שלהם. הליווי במסלול כולל קביעת המדדים האישיים של האדם לקידום, נבנות הדרכים להשגתם, ומתוכננת התמיכה הנדרשת לשם כך.

פיתוח קריירה יכול לבוא לידי ביטוי הן בהרחבת משרה, בהעלאה במשכורת, במעבר לתפקיד אחר, לימודים בתחום, עבודה כעצמאי ועוד. הצנ"ש יקבל ליווי אישי המותאם למטרותיו, ובנוסף מוצע לו המשך התמקצעות ע"י כלים ייחודיים בימי עיון, סדנאות ועבודה קבוצתית.

ניר שבי, רכז ליווי תעסוקתי בתכנית 'צרכנים נותני שירות', מסביר כי התכנית מציעה ומפתחת מסלולים שונים כדי לתת מענה לצרכים של כל משתתף, ומיועדת לכל מתמודד אשר מעוניין ויש לו מוטיבציה להיות עובד שיקום מן המניין. ניר מדגיש כי המסלול לפתוח קריירה מתאים לכל צנ"ש שעובד או עבד כאיש שיקום אשר מעוניין להמשיך ולקדם את הקריירה שלו בתחום זה.

כדי לפתח קריירה בעלת משמעות כצרכן נותן שירות, חשוב לסמן לעצמנו מטרות לאורך הדרך-קטנות עד גדולות ולהיעזר בליווי להגשמתן. ניר מוסיף כי לפני 10 שנים הוא התחיל לעבוד כמדריך שיקומי תוך שהוא מקבל ליווי של תכנית 'צרכנים נותני שירות'.

בזמן עבודתו למד עבודה סוציאלית, הרחיב את היקף המשרה שלו תוך שהוא מתפתח ומתמקצע כצרכן נותן שירות. בעזרת הליווי בתכנית ניר הצליח להגשים חלומות, גם אם בתחילת הדרך הם נראו לו או לסובבים אותו רחוקים ולא שגרתיים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף יוזמה דרך הלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully