וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבור בעקבות דמארי: פתיחת העונה המאכזבת של מונס דאבור ברד בול זלצבורג

19.9.2016 / 11:00

אוסקר גרסיה התעלם ממנו במשחקים המכריעים בליגת האלופות, הקרדיט הולך ואוזל, האוהדים מתחילים לדבר במונחי פלופ ותרחיש עומר דמארי מאיים. מדור הליגיונרים על הבחירה הבעייתית של מונס דאבור ברד בול זלצבורג - אלופה שהיא קודם כל קבוצת בת

צילום מסך

בווידאו: תקציר המשחק של עומר אצילי במדי גרנאדה מול בטיס

ב-13 במאי, רגע אחרי שנקנה על ידי רד בול זלצבורג בשישה מיליון יורו, הפך לרכש היקר בתולדותיה וחתם על חוזה לחמש שנים, מונס דאבור העניק ציטוטים ראשונים לאתר הרשמי. הוא הגדיר את המועדון החדש שלו כך: "שם גדול בעולם הכדורגל. ה-קבוצה של הכדורגל האוסטרי, כמו באזל בשוויץ".

קצת יותר משלושה חודשים לאחר מכן, הבלם מרטין הינטרגר, שחקן בית של המועדון ומהכוחות העולים של נבחרת אוסטריה, בחר להגדיר את זלצבורג בצורה אחרת לגמרי. אחרי שהקבוצה מכרה את נאבי קייטה, ברנרדו ובנו שמיץ לאחות הגדולה מגרמניה, ר.ב. לייפציג, הינטרגר התעקש לצאת לדרך עצמאית. הוא עבר דווקא לאוגסבורג והחליט שאין סיבה לשתוק יותר. "אין פה באמת קבוצה", עורר הבלם סערה גדולה באוסטריה. "רד בול זלצבורג הפכה להיות קבוצת פיתוח של לייפציג, ואני חושב שאני לא צריך להיות חלק מזה יותר. כואב לי שזה המצב, שכחו שאלו שתי קבוצות שונות. זרים מגיעים לכאן בגלל הכסף וקל להם לעבור ללייפציג כי הם מעולם לא הזדהו עם זלצבורג. לייפציג הרסה את זלצבורג".

עוד בנושא:

מונס דאבור שיחק 10 דקות כמחליף ב-1:4 של זלצבורג על אוסטריה וינה
שערי ניצחון לתומר חמד ומרואן קבהא, צמד בכורה לאופיר מזרחי בגביע
עומר אצילי סחט פנדל שהוחמץ ב-2:2 של גרנאדה מול בטיס בלה ליגה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

אז מי מבין השניים הגדיר טוב יותר את המועדון שנקרא פעם קזינו זלצבורג והיום סובב אך ורק סביב כסף ופועל כפס ייצור בתאגיד ענק? תחליטו אתם.

דאבור, שכיכב בליגה בינונית כמו זו השוויצרית, בחר לעבור לליגה פחות טובה, ובעיקר למועדון ששחקני הבית שלו טוענים שהוא מתנהל ללא אופק וללא תכלית. אלופה שהפכה לקבוצת בת. עד עכשיו, עושה רושם שהצעד הזה עשה טוב לגראסהופרס, לסוכנים ולמנהלי הבנק. לא לקריירה של דאבור.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג (במרכז). AP
מצא עצמו בקבוצה ללא אופק וללא תכלית, ועוד כשחקן ספסל. מונס דאבור/AP

בשוויץ לא ממש קולטים. הם לא הבינו איך בניגוד לרוב כוכבי הליגה שלהם שהתקדמו לבונדסליגה הגרמנית, דווקא מלך השערים של גראסהופרס עבר לבונדסליגה האוסטרית. ועכשיו הם מבקשים לקבל הסבר לכך שהוא אפילו לא שחקן הרכב. "גראסהופרס רצתה סכום כסף שרבות לא היו מוכנות לשלם וזלצבורג כן", כתב העיתונאי סנדרו קמפניו, "אבל מבחינת דאבור הצעד לא היה מובן. האם זה מה שבאמת רצה? הרי פרט לכסף, ובטוח שכסף לא חסר בזלצבורג, הוא לא עשה פה התקדמות מקצועית שמתאימה למלך שערים בן 24 עם כל כך הרבה פוטנציאל".

כן, למרות ההיכרות המוקדמת עם אוסקר גרסיה ולמרות העברת השיא, דאבור הפך בינתיים לשחקן ספסל. אחרי תקופת הכנה טובה בה הבקיע כמה שערים, החלוץ הישראלי התקשה למצוא את הרשת בפתיחת העונה. רק במשחק הרשמי השביעי שלו, שבוע אחרי שסחט פנדל ורשם שלוש החמצות גדולות מול וולפסבורגר, הוא הצליח לשבור את הקרח עם שער בכורה ב-0:2 על סנט פולטן במחזור השלישי באוסטריה - ניצחון הליגה הראשון של זלצבורג. פרט לכך, שום דבר מיוחד. 12 הופעות על הדשא, עוד שלושה משחקים בהם כלל לא שותף, שער בודד והרבה מאוד סימני שאלה, בניגוד לפתיחת הקדנציה בשוויץ, שם התחיל עם שבעה שערים בשבעת משחקיו הראשונים.

השאלה העיקרית היא באשר לעמדה על המגרש. אוסקר גרסיה הקפיד להדגיש במהלך החודשיים הראשונים עד כמה דאבור מגוון. "הוא יכול לשחק לא רק כחלוץ אלא גם מאחורי החלוץ ובאגפים", הסביר מאמן מכבי תל אביב לשעבר. אחרי שניסה את דאבור כחלוץ בהיעדרו של הקפטן ג'ונתן סוריאנו, הציב אותו כחלוץ שני (העמדה ממנה כבש את שערו היחיד) וכמה פעמים גם בכנפיים, הסכים להודות: "אני יודע שהאגף זו לא העמדה האידיאלית עבורו".

דאבור שיחק שלוש שנים כחלוץ מרכזי, הוא לא תמיד בנוי לאינטנסיביות של משחק על הקו ואף אמר את זה באחד הראיונות באוסטריה. הוא הרגיש שהוא הולך שם לאיבוד, וגם אוסקר. אז המאמן נתן הזדמנות לוונדרסון הברזילאי, בנו של שחקן אייאקס לשעבר וומברטו, וזה השתלט על עמדת הקיצוני השמאלי והפך לשחקן הרכב קבוע יחד עם הלהיט החדש ולנטינו לזארו שמשחק בצד ימין. שחקן חופשי לעומת הרכש הכי יקר של המועדון. וכשלקפטן סוריאנו יש בעלות על העמדה בשפיץ כל עוד הוא כשיר, דאבור משמש רק כגיבוי. "הגעתי לזלצבורג בגלל האפשרות לזכות בתארים ובעיקר בגלל אוסקר", אמר באחת ההזדמנויות. והנה, דווקא אוסקר דחק אותו לשוליים.

אוסקר גרסיה מאמן רד בול זלצבורג. GettyImages
לא השתמש בדאבור בשני המשחקים הכי משמעותיים. אוסקר גרסיה/GettyImages

נורות האזהרה לגבי מעמדו הבעייתי של דאבור הבהבו ביתר שאת בצמד המשחקים נגד דינמו זאגרב בפלייאוף ליגת האלופות. זו הייתה התמודדות על עשרות מיליוני יורו, המשחקים הכי חשובים של זלצבורג העונה. ודאבור ראה את כל 210 הדקות האלה מהספסל. "קצת מוזר שהשחקן הכי יקר של הקבוצה לא משותף אפילו לדקה ברגעי המפתח", תהו ב"קורייר" לאחר שזלצבורג הלוזרית שוב הצליחה לפספס העפלה לשלב הבתים, הפסידה בהארכה לקרואטים ונותרה רק עם הזיכרונות מ-1994/95.

על פי אחת הגישות, רלף רנגניק, גם בכובעו הנוכחי כמנהל הספורטיבי של ר.ב. לייפציג, עדיין מושך בחוטים בזלצבורג והוא ביקש לראות את הצעירים וונדרסון, לזארו וטקומי מינאמינו במשחקים הללו. הם הועמדו למבחן - כמי שיכולים לקפוץ בשנתיים הקרובות לאחות הגדולה בקונצרן - גם על חשבון אי העפלה לשלב הבתים. כי לייפציג חשובה יותר מזלצבורג, כמו שאמר הינטרגר ("חושף הבלוף" – הגדירו אותו אוהדי היריבות). וגם מהבחינה הזו, חלוץ נבחרת ישראל נמצא בעמדת נחיתות.

ארבעה ימים לאחר ההדחה הכואבת בפלייאוף של ליגת האלופות, סוריאנו נעדר בגלל פציעה ודאבור פתח בליגה בקרב הצמרת מול הטוענת לכתר ראפיד וינה. היכולת שוב לא הייתה מרשימה, המשחק הסתיים ב-0:0 והאוהדים ברשתות החברתיות שאלו בסיום המשחק: "האם כבר מותר להגיד את המילה פלופ?".

עומר דמארי שחקן ניו יורק רד בולס. רויטרס
הלך לאיבוד בתאגיד. עומר דמארי במדי ניו יורק רד בולס/רויטרס

אז לא, אף אחד עדיין לא חרץ את דינו של דאבור באוסטריה. מזכירים שם את ההתחלה הרעה של סוריאנו, שכבש את שער הבכורה רק במשחקו השמיני ותרם בסך הכול שלושה שערי ליגה בחצי העונה הראשונה אחרי שהגיע מברצלונה ב' בינואר 2012. "סוריאנו כבר בן 31, הוא מוטרד העונה מפציעה בשריר הירך האחורי וזה משפיע עליו", נכתב ב"קורייר" האוסטרי. "דאבור אמור להיות היורש. יש לו את הרזומה, אבל בינתיים אין את היכולת".

נכון, יש את תקדים סוריאנו, אבל מצד שני ניצב לו תקדים עומר דמארי. באותה מידה ששחקנים מתקדמים בתוך הקונצרן, מזלצבורג ללייפציג, כך יש כאלה שעוברים מלייפציג לזלצבורג ומשם יכולים להרחיק גם עד ניו יורק רד בולס. הנה, דמארי היה זה שיצר תקדים כזה לפני כחודש, כראשון ששיחק בשלוש הקבוצות של התאגיד. ומי בכלל זוכר שהיה הרכש היקר והנוצץ של לייפציג רק לפני 20 חודשים?

דאבור עלול להיקלע לסיטואציה דומה. החלוץ הישראלי הכי בכיר בעונה שעברה, זה שקבע שיא שערים היסטורי לעונה אחת עבור ליגיונר, עלה לזלצבורג יותר מקווין קאמפל, אלאן ואפילו סאדיו מאנה שמשחק היום בליברפול. 6 מיליון יורו על פי האוסטרים, שכר של 1.3 מיליון יורו שעוד צפוי לגדול בעונות הבאות וגם תקוות לעסקה עתידית עם לייפציג, שכאמור קובעת הכול וכרגע עברה להתמקד בשחקנים צעירים וחמים יותר. החשש קיים.

מונס דאבור נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
גם בנבחרת צריכים להיות מודאגים? מונס דאבור/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully