וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד: "תנועת ה-BDS היא ארגון טרור שעלינו לסכל"

18.9.2016 / 22:13

שרת המשפטים תקפה את פעילי החרם בנאום בכנס הקרן הקיימת לישראל בניו יורק. "כשמעזה חופרים מנהרות – תנועת ה-BDS חופרת מנהרות תחת יסודות מדינת ישראל. גם את המנהרות הללו עלינו לסכל"

עריכה: מתן חדד

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) תוקפת בחריפות את פעילי הדה-לגיטימציה נגד ישראל והגדירה את תנועת ה-BDS "ארגון טרור". בנאום שנשאה היום (ראשון) בכנס JNF (הזרוע העולמית של קרן קיימת לישראל) בניו יורק, דיברה שקד באריכות על תופעת החרם ואמרה כי "תנועת ה-BDS היא פרצופו החדש של הטרור. בשעה שמעזה חופרים מנהרות – תנועת ה-BDS חופרת מנהרות תחת יסודות מדינת ישראל וערכיה. גם את המנהרות הללו עלינו לסכל".

בזמן שמחוץ לאולם הכנסים הפגינו עשרות פעילים פרו-פלסטינים נגד קיום כנס התמיכה בישראל, שקד השוותה באריכות את התומכים בתנועת החרם ללוקחים חלק בפעילות בארגוני טרור. "אנשי ה-BDS מנסים לקעקע את עצם זכותנו לקיום. מסרבים להכיר בזכות הכי טבעית, בסיסית ופשוטה - קיומה של מדינת ישראל. לתנועת ה-BDS יש את אותה המטרה שיש לטרוריסטים, גם אם היא מסתירה זאת. המטרה היא: למחוק את ישראל מהמפה", אמרה והצביעה על כך שגם מקורות המימון של תנועת הBDS זהים לעתים לאלו המממנים את ארגוני הטרור.

לקריאה נוספת:
העליון נגד הכנסת: הופחת עונשם של מיידי אבנים – חרף החוק להחמרתו
שגריר ארה"ב בישראל: "החרם על ישראל מסכן את האינטרסים האמריקניים"
ברוב דחוק: האנתרופולוגים האמריקניים דחו את החרם על ישראל

שרת המשפטים איילת שקד בטקס הנחת אבן פינה להיכל המשפט בבת ים. ספטמבר 2016. מגד גוזני
שקד, בשבוע שעבר/מגד גוזני

"זהו פרצופו החדש של הטרור", קבעה. "תנועת ה-BDS לובשת את פניה המגוונות, בהחרמה, בהשמצה, בהסתה, בניסיונות הפגיעה בזכותה הבסיסית של ישראל להתקיים כמדינה יהודית. ביקורת על ישראל היא לגיטימית. ביקורת המנסה לקעקע את זכותה של ישראל להתקיים היא לא לגיטמית. ה-BDS אינה לגיטימית. ה-BDS היא עוד שלוחה של הטרור בעידן המודרני".

בשנים האחרונות מתייחסות ממשלות ישראל לתנועת ה-BDS (ראשי תיבות של "חרם, הטיית השקעות ועיצומים") כאל איום אסטרטגי המו?נע ממהלך ערבי ופלסטיני, הכולל גם אלמנטים אנטישמיים, שנועד לערער את הלגיטימיות של המדינה. בממשלה האחרונה החל המשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השר גלעד ארדן, לקדם מהלכים נרחבים בנושא במימון של יותר ממאה מיליון שקלים, ולתאם את מכלול הפעולות הממשלתיות בתחום שמתפרס על פני משרדים רבים. גם ארדן נוהג להשוות את קמפיין החרם לטרור, ובחודש שעבר החליט ארדן יחד עם שר הפנים אריה דרעי על הקמת צוות משותף, אשר יפעל לגרש ולמנוע כניסה של פעילים למען חרם על מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מתנהל מאבק נגדנו גם בשדה הקרב המשפטי"

בנאומה התייחסה שקד גם לטרור העולמי ואמרה כי "אי אפשר לנצח את האויב אלא אם יודעים מי הוא האויב. לכן איני חוששת לומר ולנקוב בשמו. אנו נלחמים מול טרור אסלאמי קיצוני. חשוב להבהיר ולומר במפורש: אין לנו מלחמה עם האסלאם. להיפך, אנו חולקים ערכים משותפים ואמונה באל אחד ובאב משותף. כ-20% מאזרחי ישראל הם מוסלמים. יש לנו מלחמה בקיצונים המסוכנים, שבשם האסלאם הרדיקלי הופכים לטרוריסטים המאיימים על ערכי העולם החופשי".

שקד ציינה כי היא מובילה את המאבק במה שהיא מכנה זירת הטרור המשפטי. "זהו פן חדש ומודרני של אותו טרור שאיתו אנו נאבקים עשרות שנים, ושיונק משורשים אנטישמיים קדומים. תביעות משפטיות בחו"ל, טענות כלפי ישראל שהיא מפרת חוק, ארגונים הטוענים לפשעים כביכול, ניסיונות לעצור מנהיגים ישראלים, פנייה לטריבונות בינלאומיות. אלו דוגמאות למאבק המתנהל נגדנו בשדה הקרב המשפטי. כשהטרור משנה את פניו. בהתאם עלינו לשנות את דרכי הלחימה בו. כשהטרור הופך לגלובלי וחוצה גבולות, גם עלינו בני העולם החופשי והדמוקרטי להתאגד יחד כמדינות ולשתף פעולה כדי להילחם בו באשר הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully