וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארצות הברית יש יותר כבוד לאמנים מבוגרים"

20.9.2016 / 6:31

לאחר 25 שנים של מגורים באל איי, שבה לארץ השחקנית סמדר ברנר, הזכורה מגילום דמות יפצ'וק בסרט "הלהקה". בריאיון באולפן וואלה! NEWS היא מספרת מה גרם לה לחזור לארץ, נזכרת בתפקיד המפורסם ההוא ואומרת: "אמנים בארץ חווים חרפת רעב כי אינם משתכרים הרבה"

מערכת וואלה!

ב-25 השנים האחרונות, שחקנית התיאטרון והקולנוע סמדר ברנר (64) התגוררה בלוס אנג'לס, ואנחנו התרגלנו לראות אותה בהקרנה הקבועה של הסרט "הלהקה" של אבי נשר ביום העצמאות בדמות יפצ'וק. עכשיו ברנר חזרה לארץ אחת ולתמיד, לחיפה עיר הולדתה. בלוס אנג'לס נותרה בתה, השחקנית שירלי ברנר ("רמת אביב ג'", "כסף קטלני") ונכדתה, שמנסות שתיהן להיכנס לשואו ביזנס האמריקאי. "חזרתי כי אני אוהבת את הארץ, לא רוצה לחיות בארצות הברית", אומרת ברנר בריאיון באולפן וואלה! NEWS.

ברנר התייחסה בריאיון לתפקיד שהכניס אותה לתודעה הרחבה. "מזכירים לי את הסרט הזה בכל מקום", אמרה, "כשרוצים להזכיר מי אני אומרים 'זאת יפצ'וק'. הייתי שנים בתיאטרון חיפה, בתיאטרון הקאמרי, בתיאטרון הילדים והנוער, אבל זה הדבר שזוכרים. מה אכפת לי. זה סרט נפלא, שעשה השפעה גדולה על התרבות כאן. אומרים שכשמשהו מחזיק הרבה זמן והוא נהיה קלאסיקה, זה כי יש בו הרבה אמת".

באחרונה עלה לכותרות בארץ נושא מצבם הכלכלי הקשה של אמנים וותיקים בישראל, בין השאר בעקבות מות זוכה פרס ישראל נחום (נחצ'ה) היימן, שהציף את קשיי הפרנסה מהם סבל ואת ביקורתו הנוקבת על כך שישראל לא דואגת לאמניה הוותיקים. "אני חושבת שבארצות הברית יש יותר כבוד לאמנים מבוגרים. אבל זה בגלל המנטליות האמריקאית, הם בכלל נותנים יותר כבוד לכל דבר. אנחנו ישראלים. עם קשה יום", אומרת ברנר. "אמנים חווים חרפת רעב בגלל שאף פעם לא השתכרנו הרבה, נאמר כמו אמן בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully