וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל סערת האנטישמיות: מנהיג הלייבור דחה הזמנה לבקר ב"יד ושם"

על רקע ביטויי האנטישמיות במפלגה הבריטית הציע יו"ר המחנה הציוני הרצוג לג'רמי קורבין להגיע למוזיאון לזכר השואה "וללמוד את העובדות". גורמים במפלגה הבריטית אישרו לעיתון "אובזרבר" בסוף השבוע כי בשל מחויבויות קודמות קורבין דחה את ההצעה

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

(בחודש יוני, ג'רמי קורבין משווה בין ישראל לדאעש)

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, דחה את הזמנת יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לבקר במוזיאון יד ושם בטענה של אילוצי לוח זמנים – כך אישרו אתמול (שבת) גורמים במפלגה הבריטית ל"אובזרבר" הבריטי. בחודש אפריל, על רקע ביטויי אנטישמיות שעלו בשורות המפלגה התאומה בממלכה, הזמין הרצוג את קורבין ואת חבריו למפלגה למוזיאון לזכר השואה כדי "ללמוד את העובדות".

קורבין לא ענה להזמנתו של הרצוג אך גורמים אישרו לעיתון כי בשל מחויבות קודמות לא יתאפשר למנהיג המפלגה להגיע לירושלים. להרצוג נאמר כי "היומן שלו מלא מדי". בעיתון הבריטי נכתב אתמול כי קורבין החליט לשלוח במקומו את סגנו או מזכ"ל המפלגה לישראל בחודש נובמבר.

במכתב ששלח אז התייחס הרצוג לאמירתו של ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר המפלגה, קן ליווינגסטון, שאמר כי הצורר אדולף היטלר היה תומך בציונות ובעליית היהודים לישראל. "היטלר לא היה תומך הציונות", כתב הרצוג, "בפעם האחרונה שמישהו שינע יהודים ממקום למקום זה היה ברכבות למחנות ריכוז". הרצוג הוסיף פנייה למפלגה: "אני קורא לכם למגר את המיעוט האנטישמי ולהגיע לביקור ב'יד ושם' כדי ללמוד את העובדות הכואבות, שאולי נשכחו מכם אבל אנחנו זוכרים מדי יום".

לקריאה נוספת:
סערת האנטישמיות בלייבור חוזרת: קורבין השווה בין ישראל לדאעש
הרצוג להנהגת הלייבור: "בקרו ב'יד ושם' ולמדו את העובדות"
הושעה חבר פרלמנט בריטי שאמר כי "היטלר תמך בציונות"

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, לונדון, 12 ביולי 2016. רויטרס
יומן עמוס מדי. קורבין/רויטרס

חברת הפרלמנט הבריטי ג'ואן ריאן, יו"ר חברי ישראל במפלגת הלייבור, האשימה את קורבין בכשל מנהיגותי שעשוי להצית דיון מחודש בעמדותיו על המזרח התיכון. "אני מאוד מאוכזבת שקורבין סירב להזמנת ישראל, מהמפלגה האחות שלנו. לנוכח החששות העמוקים ממחויבותו לפתרון שתי המדינות; קריאתו לחמאס ולחיזבאללה 'חבריו'; והאשמות בגין אנטישמיות שאירעו תחת כהונתו, ביקור כזה היה אמור להיות בעדיפות ראשונה", אמרה.

כחלק מסערת האנטישמיות במפלגת השמאל הבריטית הושעו ליווינגסטון ונאז שאה, חברת פרלמנט, שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51. בפוסט שכתבה בפייסבוק בשנת 2014 כתבה שאה כי פתרון זה יכול להיות "סוף הסכסוך" בין ישראל והפלסטינים.

ביוני האחרון שאמי צ'קרברטי, ראש צוות חקירת האנטישמיות בלייבור, שהוקם על ידי קורבין בעקבות פרשת ליווינגסטון, מסר את ממצאי הבדיקה. צוות החקירה מצא כי נגע האנטישמיות אינו פושה במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully