וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פרץ בבית המשפט: "לא ראיתי כלום מלבד ההצלחה, אני מתחרט"

8.9.2016 / 15:15

הזמר ביקש לבטל את הרשעתו בהעלמת מס בטענה כי הדבר יגרום לביטול החוזה שלו מול "רשת" וימנע את השתתפותו ב"אקס פקטור". המדינה טענה כי דווקא מאחר שהוא מודל לחיקוי "הייתה מצופה ממנו התנהגות שונה" ודרשה 24-8 חודשי מאסר

עריכה: ניר חן

המדינה דרשה היום (חמישי) עונש של עד שנתיים מאסר לזמר משה פרץ, שהורשע במרץ האחרון בעבירות של העלמת הכנסות בהיקף של כמיליון והעלמת מע"מ בסכום של כ-140 אלף שקלים. בדיון שנערך בבית משפט השלום ברמלה במסגרת שלב הטיעונים לעונש, טענה המדינה בעמדתה כי "דווקא מעמדו החברתי הרם של פרץ בחוגים חברתיים היה אמור לגרום לו להיות זהיר יותר", וביקשה עונש של שמונה עד 24 חודשי מאסר.

הזמר ביקש לשאת דברים בעצמו ותיאר את האירועים מנקודת מבטו שלו. "אני לא יודע לדבר בשפה משפטית", פתח את דבריו. "הייתי ילד רעב. פגשתי מנהל שעזבתי את כל חיי בשביל לחיות עם ילדיו בבית, ומבחינתי ראיתי את זה כשביל שמוביל אותי אל החלום. הייתי עיוור, לא ראיתי שום דבר מלבד ההצלחה כחבר, כאבא. הוא לקח אותי לאולפנים, שם התחלתי להקליט, כתבתי, שרתי. לא ידעתי מה זה עסק או חברה, כל האנשים שהכרתי הוא הכיר לי.

"בסביבה שהוא יצר לי היה לי טוב. שרתי, הופעתי. בהתחלה לא היה כסף, לא עניין אותי. אחרי זה, כשבא (כסף, ג"ג), הוא תמיד אמר שהכול בסדר. הבלבול של השנתיים האלה עלה לי ביוקר, כי מלבד העונש, כמובן שאני מצטער שעשיתי את זה. אני לא אדם שרוצה מה שלא מגיע לו, אני לא אדם של חומר אלא אדם של נתינה ושל אהבה. כל מה שאני עושה, גם היום, לחזק את החלשים בטלוויזיה ולתת למי שלא יכול.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
משרד החוץ הרוסי: נתניהו ואבו מאזן הסכימו עקרונית להיפגש במוסקבה
דוח: "ממשל אובמה הציע לסעודיה את הסיוע הצבאי הגדול ביותר אי-פעם"
חודש לפני: בית המשפט העליון ברשות דחה את הבחירות בגדה ובעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רוצה לסיים את החוזה עם "רשת". פרץ בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מתחרט על כל התקופה הזו. באתי לדבר הזה ועדיין אני לוקח אחריות. אני מנהל את הספרים שלי כמו שצריך ואני תורם לחברה, למדתי את הלקח. היה חשוב לי אצל קצינת המבחן לומר לה את האמת כמו שאמרתי כאן, לא בשפה של ראיות ועובדות אלא באמת מה שקרה".

בהמשך אמר: "המילה 'עבריין' קשה לי. אני לא בא מהמקום הזה ולא רוצה שהילדים שלי יחשבו שאני עבריין והילדים שלומדים איתם יחשבו ככה. וכן, אני חושב שאם תהיה הרשעה ההשתתפות בתכניות תבוטל חד-משמעית. מבחינה תדמיתית אני לא מוצא מילה יותר קשה מריסוק. כל מה שבניתי כל החיים יברח לי מבין הידיים אם אורשע. אני מבקש, אם אפשר לעשות עבודות שירות, לא משנה כמה שעות - רק שלא תהיה הרשעה. לתרום לחברה, להירתם לחברה, לעזור לילדים ולהמשיך בחיים. זהו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עברי לידר, משה פרץ. נמרוד סונדרס
פרץ ב"אקס פקטור"/נמרוד סונדרס

עוד קודם לכן ביקש פרץ לבטל את הרשעתו, ונימק את הבקשה בטענה שהוא חתום על חוזה עם "רשת" והדבר יביא לביטולו ולהפסקת השתתפותו בתכנית "אקס פקטור". "זו לא סיבה להעדיפו על נאשמים אחרים בתפקידים לא ציבוריים", נכתב בעמדת המדינה בנושא. "הוא עלול להיות בעיני הציבור מודל לחיקוי ולכן הייתה מצופה ממנו התנהגות שונה".

מצדו של פרץ הוגש תסקיר, ולפיו שירות המבחן שוחח עם מנכל "רשת", שתיאר את פרץ כדמות בולטת בהתנהלותו החיובית הישרה וההוגנת, לדבריו, במיוחד עם בני הנוער, "שעמם הוא עובד כמורה למוזיקה ומורה דרך במסגרת תכניות הטלוויזיה". עורך דינו התייחס לזמר אייל גולן, שנגזרו עליו רק ארבעה חודשי עבודות שירות בגין עבירות מס חמורות יותר.

ערעורו של פרץ על הרשעתו מתאפשר מאחר שבית המשפט דחה את בקשת המדינה לבטל את הסדר הטיעון עמו. עורכי הדין של פרץ, חובב ואפרים דמרי, הכריזו כי יערערו על ההרשעה. המדינה טענה כי מדובר בהפרה של הסדר הטיעון שנחתם עמו, אך הטענה נדחתה.

(עדכון ראשון: 14:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully