וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוף הכיבוש" דבק בעמדתו: "עיסוק צה"ל בשליטה שוחק אותו ערכית"

1.9.2016 / 12:11

אלוף פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני, נותר נאמן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לדברים שאמר אמש על השליטה הישראלית באוכלוסייה הפלסטינית: "הפכנו את זה לדרגת אומנות". על משפט החייל היורה: "אזריה הוא קורבן של המציאות השוחקת"

עריכת וידאו: ניר חן.

לאחר שאמש (רביעי) אמר אלוף פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני כי "הצבא מאבד מהערכיות והכושר שלו והופך לשק חבטות של פוליטיקאים בשל השליטה על אוכלוסייה של שניים וחצי מיליון אזרחים", הוא העניק ריאיון לאולפן וואלה! NEWS ובו הוא המשיך ודבק בעמדותיו. "אמרתי את מה שחשבתי ואני עומד מאחורי זה. היינו בכנס על הסדרי ביטחון אלטרנטיביים למדינת ישראל ובאופן טבעי דיברנו על המצב הנוכחי ואמרתי את דעתי", אמר שמני.

אלוף הפיקוד לשעבר אמר כי אמש בכנס אמר ראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור כי לפלסטינים טוב, ועליהם להסתכל מסביב. על כך אמר שמני "זה נכון. הבאנו את הכיבוש לרמה של אמנות. אני שואל אם זה הכיוון שאנחנו רוצים ללכת אליו, ואני חושב שלא". הוא הוסיף כי "העיסוק של צה"ל בשליטה באוכלוסייה אזרחית במציאות כל כך מורכבת, שוחק אותו ערכית והוא גם הופך לשק חבטות של פוליטיקאים חסרי אחריות". אלוף הפיקוד לשעבר הוסיף כי "את הדוגמה האחרונה אפשר לראות במשפטו של אלאור אזריה, שהוא קורבן של המציאות הזאת".

עוד בוואלה! NEWS:
"בוקר של חג": יותר משני מיליון תלמידים פתחו את שנת הלימודים תשע"ז
אחרי 4 שנים: בדיקת ה-DNA חשפה מי החשוד בעבירת מין בילדה
"לא מפנים את ביתנו": ההורים משביתים את הלימודים בבי"ס "שבח מופת" בת"א

אלוף גדי שמני אלוף פיקוד המרכז. דובר צה"ל
"אני חושב שיש עם מי לדבר". גדי שמני/דובר צה"ל

"אני מוטרד מזה שקודם כל צה"ל נשחק פיזית וערכית ואני גם מוטרד שמדינת ישראל הולכת בכיוונים בעיתיים", אמר שמני, "בסופו של דבר, אם לא יעשו משהו ומהר, נמצא את עצמנו כמדינת אפרטהייד מצורעת". הוא הוסיף כי "או שנחליט לתת אזרחות שווה וזכויות שוות ל-2.5 מיליון פלסטינים וזה ישנה את אופיה היהודי של מדינת ישראל". לדבריו, "אם הוחלט ברמה האסטרטגית על היפרדות מהפלסטינים, אז צריך כבר ממחר לעשות את הצעדים הנדרשים, כדי לא לקעקע את האופציה שהדבר הזה יקרה ביום מן הימים".

אלוף הפיקוד לשעבר אמר כי התפיסה שאין עם מי לדבר אינה נכונה. "אני חושב שיש עם מי לדבר, ואפשר להגיע להסדר שייתן פתרון טוב לביטחון ישראל". הוא הוסיף כי "אף פעם לא ישבנו עם הפלסטינים ונתנו להם תמונה מלאה של מה שאנחנו יכולים לתת להם. זה קרה אולי בעבר, אבל כנראה לא מספיק טוב". הוא ציין כי כיום "יש בשלות אחרת במערכת הפלסטינית, ויש דור חדש שלא יקבל את ההימשכות האינסופית של הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully