וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות דעת חדשה במשפט אזריה: "המחבל כנראה מת לפני הירי"

1.9.2016 / 0:34

פרופ' יהודה היס, שגויס כעד מטעם ההגנה, קבע כי הירי לעבר המחבל קרוב לוודאי לא גרם למותו. המסקנה עלולה להעמיד את אלאור אזריה בבעיה - שכן טען כי ירה כשראה את המחבל זז

צילום: מאצ'י הוף וניב אהרונסון , עריכת וידאו: אביב אירגז.

"פגיעת הקליע בראשו של המחבל נגרמה, קרוב לוודאי, לאחר המוות" – כך עולה מחוות דעתו של פרופ' יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שגויס כעד מטעם ההגנה בידי סנגוריו של סמל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל המנוטרל בחברון. חוות דעתו של היס נכתבה על בסיס נתיחת גופת המחבל שביצעה ד"ר הדס גיפס, ונראה כי היא סותרת את מסקנותיה.

כפי שפורסם לראשונה בערוץ הראשון, בחוות הדעת כתב היס כי "על סמך הנתונים מנתיחת הגופה ובהתחשב במסקנות חוות דעתו של פרופסור דב שמעון, סביר להניח שמותו של המנוח נגרם מכשל נשימתי חריף בשילוב עם תסחיף אוויר ללב ולמוח בעקבות פגיעה בריאה הימנית על ידי שני קליעים. פגיעת הקליע בראש נגרמה, קרוב לוודאי, אחר המוות".

עוד בנושא:
הפצ"ר על משפט אזריה: "חובה להעמיד לדין גם כשהרוחות סוערות"
מ"מ בפלוגה של אזריה: "זו לא פיקציה - באמת חששתי מחגורת נפץ"
קב"ט חברון מעיד במשפט אזריה: "נטרול מחבל כולל גם ירי לראש"

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אם חוות הדעת החדשה תתקבל - יצטרך להתמודד עם שאלות נוספות. אזריה/מגד גוזני

הנושא נמצא במחלוקת בין המומחים וד"ר גיפס, שביצעה את הנתיחה, נשאלה בעניין כשמסרה את עדותה בבית הדין הצבאי ביפו באחד מהדיונים בעניינו של אזריה. לדבריה, מה שנראה בצילומי הגופה אינו תסחיף אוויר, ולטענתה אם המחבל היה מקבל טיפול רפואי גם חצי שעה אחרי הפגיעה בו – הוא יכול היה להישאר בחיים.

בית הדין יצטרך להחליט איזו חוות דעת מומחה הוא בוחר לקבל. גם אם חוות דעתו של היס תתקבל בידי חבר השופטים, השפעתה יכולה להיות רק בשינוי סעיף האישום ולאו דווקא בזיכויו המלא של אזריה. זאת, מאחר שעצם הירי של אזריה מוטל על שולחנו של בית הדין.

חוות הדעת של היס עלולה להקשות על גרסתו של אזריה, שמשפטו התחדש השבוע עם שורת עדים מטעם ההגנה, שכן הטענה כי ירה במחבל מת סותרת את אמירתו כי ביצע את הירי לאחר שזיהה אותו זז. החייל טען כמה פעמים כי חש שקיימת סכנה להפעלת חגורת נפץ המוסתרת מתחת למעילו של המחבל, ואם בית הדין יקבע כי אזריה אכן ירה במחבל מת – השאלה מדוע ירה ולמה מסר עדות שקר תיוותר בעינה. סנגוריו יטענו כי מדובר ברפלקס, אך ללא ספק במידה וחוות דעת זו תתקבל היא תעלה סימן שאלה על גרסת החייל.

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully