וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגד בורקיני - בעד זכויות": הנדבן שמשלם למוסלמיות את הקנסות

היזם הצרפתי-אלג'יראי ראשיד נקאז טוען ששילם 5 קנסות של נשים מאז שהאיסור על בגד הים נכנס לתוקף ב-26 ערים בצרפת. "מנוגד לדמוקרטיה", אמר. בתוך כך, העליון במדינה ידון אם האיסור חוקי

צילום:AP

סערת ה"בורקיני" בצרפת הובילה יזם עשיר לשלם בעצמו את הקנסות שקיבלו נשים שלבשו את בגד הים המוסלמי המלא, בניגוד לאיסור שהוטל בערים שונות במדינה. לדבריו, הוא בסך הכול מנסה להגן במסגרת החוק על זכויות האדם במדינה.

ראשיד נקאז, שנולד בצרפת להורים מאלג'יריה, כבר שילם בשמו חמישה קנסות של נשים שונות מאז שהאיסור נכנס לתוקף ב-26 ערי חוף בחודש שעבר. כך הוא אמר אתמול (רביעי) בריאיון ל"האפינגטון פוסט" מביתו באלג'יריה.

בתוך כך, בית המשפט העליון בצרפת צפוי לדון באיסור על הבורקיני לאחר שארגוני זכויות אדם עתרו אליו שכן לטענתם, הוא מפר את החוק הצרפתי. הליגה הצרפתית לזכויות אדם והאגודה לאנטי-אסלאמופוביה טוענות כי האיסורים מתערבים בחופש הביטוי, הדת, הלבוש והתנועה. פסיקתו צפויה להתקבל בתוך 48 שעות.

לקריאה נוספת:
ברקע סערת הבורקיני: שוטרים בחוף בניס דרשו מאישה להתפשט
תופעה: האיסור על לבישת בורקיני בצרפת עושה טוב למכירות באוסטרליה
סערת הבורקיני: הנשים מכסות את הראש – והצרפתים מאבדים אותו

ראשיד נקאז, יזם צרפתי-אלג'יראי שמשלם קנסות של מוסלמיות, 2011. רויטרס
שילם כבר חמישה קנסות. נקאז ב-2010/רויטרס

עיריית קאן הייתה אחת הראשונות שאסרה על לבישת בורקיני בחופי הים. "בגדי ים המציגים סממנים דתיים באופן ראוותני, שבימים כאלה בהם צרפת מהווה יעד למתקפות טרור, עלולים לגרום להפרעה לסדר הציבורי ויש למנוע זאת", נכתב בחוק.

ערים נוספות הטילו גם הן את האיסור, וממשלת צרפת אף הגנה עליו בטענה כי מטרתו להגן על נשים. "בורקיני תורם לדיכוי נשים", אמר ראש הממשלה מנואל ואלס. סערה פוליטית וציבורית התעוררה במדינה, כשלפי סקרים 64% מהצרפתים תומכים בו. הסערה הגיעה לשיאה השבוע כששוטרים בחוף הים דרשו מאישה עטויה במטפחת להתפשט מבגדיה, שנראו כמוסלמיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סיפור בדקה: האיסור על לבישת בורקיני בצרפת עושה טוב למכירות באוסטרליה. מערכת וואלה!
"דיכוי נשים". אישה בבורקיני/מערכת וואלה!

"איסור על לבישת בורקיני בפומבי הוא בכל רמה מנוגד לדמוקרטיה ולהכרזה הבינלאומית בדבר זכויות האדם", אמר נקאז. "זה נתעב ומצער". תשלום הקנסות במקום הנשים נתפס בעיניו כדרך לנטרל את החוק, אך עדיין לכבד אותו. "אני רוצה להוריד את הדרמה מהנושא", אמר. "אין כל ברירה מלבד לשלם את הקנסות הללו. אך הנשים האלה סובלות ורוח החיים ההרמונית של צרפת סובלת גם היא".

נקאז סיפר כי הוא אף ביקש מראשי העיריות של 26 הערים שהטילו את האיסור לשלוח את הקנסות ישירות אליו כדי שיוכל לשלם אותם בשם הנשים. "עוד שמונה חודשים יש בחירות לנשיאות בצרפת", אמר. "גם הימין וגם השמאל החליטו להפוך את סוגיית האסלאם לנושא מרכזי בבחירות. הם רוצים לגרום לכך שצרפתים ייצאו אחד נגד האחר".

לא מדובר בפעם הראשונה שנקאז מוצא לנכון להתערב בסוגיות כאלה לטובת מוסלמיות. כבר ב-2010 הוא החליט להקדיש מיליון אירו לתשלום קנסות לנשים לובשות בורקה או ניקאב בציבור. עד כה הוא שילם 1,165 קנסות בצרפת, בשוויץ ובבלגיה בסך כולל של 200 אלף דולרים. למרות זאת, הוא מסביר כי הוא נגד הבורקה והניקאב, "אבל אני בעד זכויות אדם".

שיא הסערה: האישה שהופשטה בחוף בניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully