וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: בכירת אש"ף חנאן עשראווי תקבל תואר אבירות

הקונסול הצרפתי בירושלים הכריז על הענקת העיטור בפגישה עם דיפלומטים במטה אש"ף. עשראווי, האישה הראשונה שנבחרה לוועד הפועל של הארגון, קראה לאיחוד האירופי לקדם את יוזמת השלום הצרפתית

צילום: רויטרס

(בווידאו: כינוס של יוזמת השלום הצרפתית, פריז, לפני כחודשיים)

ממשלת צרפת צפויה להעניק לחנאן עשראווי, חברת הוועד הפועל של אש"ף, תואר אבירות – כך מסר היום (חמישי) הקונסול הצרפתי הכללי בירושלים, ארבה מגרו, בפגישה עם דיפלומטים במטה אש"ף ברמאללה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", תואר "אבירת לגיון הכבוד", העיטור הנמוך ביותר במסדר האבירות הצרפתי, יוענק לעשראווי בטקס רשמי שייערך בחודש הבא ברמאללה.

עוד דווח כי במהלך הפגישה במטה אש"ף, בהשתתפות דיפלומטים מאיטליה ובריטניה, דנו הצדדים בקידום יוזמת השלום הצרפתית ובחלקו של האיחוד האירופי בתמיכה בה. עשראווי, בת 70, האישה הראשונה שנבחרה לוועד הפועל של אש"ף, היא אחד מהקולות העיקשים ביותר נגד מדיניות ההתנחלויות של ישראל, וקראה פעמים רבות להתערבות בינלאומית ולהפסקת הסיוע המערבי לישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
40% מובטלים, 7 מ-10 רווקים: הצעירים הפלסטינים – תמונת מצב
דיווח פלסטיני: אבו מאזן סירב להצעה אמריקנית לחידוש המו"מ
חושש לפני הבחירות: אבו מאזן הדיח בכירי פתח הקשורים לדחלאן

חנאן עשראווי ברמאללה, נובמבר 2012. דרור עינב
יחד עם עמוס עוז. עשראווי/דרור עינב

לגיון הכבוד, שנוסד על ידי נפוליאון בונפרטה בשנת 1802, מקבל אל שורותיו בכל שנה קרוב ל-3,000 אזרחים, אנשי צבא ועובדי ממשל ממדינות שונות. אזרחים זרים שנכללים במסדר מקבלים הכרה בשל פעילותם הכלכלית או התרבותית בצרפת, או בשל חלקם בקידום ערכים ומטרות שתואמות את ערכיה של הרפובליקה הצרפתית, בכלל זאת סוגיות של זכויות אדם.

עשראווי מצטרפת לשורת פוליטיקאים פלסטינים שכבר זכו להכרה במסגרת לגיון הכבוד הצרפתי, האחרון שבהם הוא אנואר אבו עאישה, רופא מוכר מחברון ומרצה לזכויות אזרח באוניברסיטת אל-קודס, שהשלים את לימודיו האקדמיים בצרפת בשנות ה-90. לאחרונה הצטרף למסדר גם ראש המשמר הנשיאותי של הרשות הפלסטינית, מוניר א-זועבי. הסופר עמוס עוז הוא אחד מהישראלים שזכו גם הם לכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully